Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

University Students' Opinions on Social Differences within the Context of Multiculturalism: Focus on Faculties, Sex and Parental Education as Major Variables

Yıl 2018, Cilt: 8 Sayı: 14, 432 - 447, 25.04.2018
https://doi.org/10.26466/opus.393969

Öz

Multiculturalism is a historical and
anthropological reality for all post-industrial societies. Today, a closer look
at social structures shows that a possibility for living in a socially
homogeneous society has lost its credibility. As younger generations are in
constant interaction with other individuals from different nationalities or
ethnic groups through the Internet, it can be estimated that experiencing
social differences will gain a new momentum in the future. Hence, this study
was conducted in order to collect the opinions of university students on social
differences. A total number of 288 students (155 girls and 133 boys) from
various faculties of Akdeniz University filled the questionnaire previously
prepared for another study and the results were analyzed on three variables,
namely, faculties studied, sex and parental education. Results showed that sex,
as a variable, varied significantly as girls were found to be more open to
social differences. The variable of faculties in which the students studied was
also found to have effect on students’ opinions. Lastly, parental education
showed differences among students’ opinions on social differences.

Kaynakça

  • Anık, M. (2012). Kimlik ve çokkültürcülük sosyolojisi. İstanbul: Açılım.
  • Arıkan, A., ve Çetintaş, B. G. (2013). University students’ perceptions of social differences and different social groups in Turkey: A pilot study. Procedia- Social and Behavioral Sciences, 70, 960-962.
  • Arıkan, A. (2015). Çokkültürlülük ve çokdillilik: Tanımlar, tartışmalar ve eğitimsel uygulamalar. Antalya: Eğiten.
  • Cohen, A. P. (1999). Topluluğun simgesel kuruluşu. Ankara: Dost.
  • Haviland, W. A. (2008). Kültürel antropoloji. (Çev. İnan Deniz Arguvan Sarıoğlu). İstanbul: Kaknüs.
  • Bozkurt, V. (2010). Değişen Dünyada Sosyoloji: Temeller, Kavramlar, Kurumlar. Bursa: Ekin.
  • Ergil, D. (1995). Çokkültürlülük ve çokdillilik. Ankara: ULAKBİM.
  • Kongar, E.(1997). Küreselleşme ve kültürel farklılıklar çerçevesinde ulusal kültür. www.kongar.org. 16 Mayıs 1997. Ankara. (30/03/2015)
  • Özçalık, S. (2008). Ötekileşme ve işlevleri. 4-7 Eylül Karaburun Bilim Kongresi, İzmir.
  • Şan, M. K. (2013). Çokkültürlülük tartışmaları karşısında Türkiye gerçeği. 11. Uluslararası Bilgi, Ekonomi ve Yönetim Kongresi,27-30 Kasım 2013, Valetta.

Üniversite Öğrencilerinin Çokkültürlülük Bağlamında Toplumsal Farklılıklara Bakışı: Fakülte, Cinsiyet ve Ebeveyn Eğitimi Değişkeni Bazında Bir Araştırma

Yıl 2018, Cilt: 8 Sayı: 14, 432 - 447, 25.04.2018
https://doi.org/10.26466/opus.393969

Öz

Antropolojik açıdan çokkültürlülük
bütün endüstri-sonrası toplumlar için tarihsel bir gerçekliktir. Özellikle
günümüz toplumlarına bakıldığında bir toplumun homojen olma iddiası artık
inandırıcılığını yitirmiştir. Özellikle genç kuşakların internet sayesinde
farklı ulus, kültürel grup ve bireylerle etkileşim içinde olması, hem bugün hem
de gelecekte toplumsal farklılıkları deneyimlemenin yeni bir boyut kazanacağını
göstermektedir. Bu çalışma, üniversite öğrencilerinin toplumsal farklılıklara
bakışını ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Bu amaca uygun olarak öğrenim
gördükleri fakültelerden rastlantısal olarak seçilmiş 155 kız 133 erkekten
oluşan toplam 288 öğrenciye anket uygulanmıştır. Anket soruları öğrenim görülen
fakülte, cinsiyet ve ebeveynlerin öğrenim durumu değişkenleri bazında ele
alınmıştır. Cinsiyet değişkeni, çalışmaya dâhil edilen ifadelere göre
çoğunlukla anlamlı farklılık göstermiştir. Çalışma sonunda kız öğrencilerin
toplumsal farklılıklara yönelik görüşlerinde daha açık ve hoşgörülü olduğu
tespit edilmiştir. Öğrencilerin öğrenim gördükleri fakülte de değişken olarak
önem arz etmiştir. Son olarak da, öğrencilerin ebeveynlerinin eğitim durumları
ve öğrencilerin görüşleri arasındaki ilişkide anlamlı farklılıklar
saptanmıştır.

Kaynakça

  • Anık, M. (2012). Kimlik ve çokkültürcülük sosyolojisi. İstanbul: Açılım.
  • Arıkan, A., ve Çetintaş, B. G. (2013). University students’ perceptions of social differences and different social groups in Turkey: A pilot study. Procedia- Social and Behavioral Sciences, 70, 960-962.
  • Arıkan, A. (2015). Çokkültürlülük ve çokdillilik: Tanımlar, tartışmalar ve eğitimsel uygulamalar. Antalya: Eğiten.
  • Cohen, A. P. (1999). Topluluğun simgesel kuruluşu. Ankara: Dost.
  • Haviland, W. A. (2008). Kültürel antropoloji. (Çev. İnan Deniz Arguvan Sarıoğlu). İstanbul: Kaknüs.
  • Bozkurt, V. (2010). Değişen Dünyada Sosyoloji: Temeller, Kavramlar, Kurumlar. Bursa: Ekin.
  • Ergil, D. (1995). Çokkültürlülük ve çokdillilik. Ankara: ULAKBİM.
  • Kongar, E.(1997). Küreselleşme ve kültürel farklılıklar çerçevesinde ulusal kültür. www.kongar.org. 16 Mayıs 1997. Ankara. (30/03/2015)
  • Özçalık, S. (2008). Ötekileşme ve işlevleri. 4-7 Eylül Karaburun Bilim Kongresi, İzmir.
  • Şan, M. K. (2013). Çokkültürlülük tartışmaları karşısında Türkiye gerçeği. 11. Uluslararası Bilgi, Ekonomi ve Yönetim Kongresi,27-30 Kasım 2013, Valetta.
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sosyoloji
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Gizem Senem

Arda Arıkan

Yayımlanma Tarihi 25 Nisan 2018
Kabul Tarihi 19 Nisan 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 8 Sayı: 14

Kaynak Göster

APA Senem, G., & Arıkan, A. (2018). Üniversite Öğrencilerinin Çokkültürlülük Bağlamında Toplumsal Farklılıklara Bakışı: Fakülte, Cinsiyet ve Ebeveyn Eğitimi Değişkeni Bazında Bir Araştırma. OPUS International Journal of Society Researches, 8(14), 432-447. https://doi.org/10.26466/opus.393969