In order for
the educational activities to be efficient and productive, it is essential to
determine the perceptions of students towards the elements of the school
system, and to manage these activities in accordance with their perceptions.
So, The purpose of this research was to reveal the perceptions of middle school
students related to the concepts of “teacher” and “school director” through
metaphors. When the results were evaluated as a whole, it was noticed that
students’ perceiving their teachers and school directors changed in parallel
with their development properties. Additionally, students did not consider
school managers and teachers as a whole.
Eğitim-öğretim
faaliyetlerini daha etkili ve verimli hale getirmek için, öğrencilerin okul
sisteminin ögeleri hakkındaki görüşlerini belirlemek ve bu faaliyetleri bu
görüşler doğrultusunda yönetmek gerekmektedir. Bu araştırmanın temel amacı
ortaokul öğrencilerinin öğretmen ve okul müdürü hakkındaki düşüncelerini
metafor yardımı ile nasıl kavramsallaştırdıkları olarak belirlenmiştir.
Sonuçlar bir bütün olarak değerlendirildiğinde, öğrencilerin; öğretmenleri ve
okul yöneticilerini algılayışlarının, gelişim özelliklerine paralel olarak
değiştiği görülmektedir. Buna ek olarak, öğrenciler okul yöneticilerini ve
öğretmenleri bir bütün olarak kabul etmemektedirler.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2018 |
Kabul Tarihi | 5 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 9 Sayı: 16 |