Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Investigation of Teachers' Views on Values Education in Mathematics Curriculum

Yıl 2018, Cilt: 9 Sayı: 16, 678 - 705, 30.12.2018
https://doi.org/10.26466/opus.476727

Öz

This study
aims to investigate the views of secondary school mathematics teachers on
values education included in mathematics teaching program.  For this purpose, phenomenological method which
is one of the qualitative research methods was used. 10 secondary school
mathematics teachers who were chosen by purposive sampling method participated
in the study.  A 10 open-ended question
survey was used as the data collection tool. 
The data were analyzed through content analysis. According to the
findings obtained, the teachers are aware of values education but have gotten
no in service or pre-service training related to this.  They stated that they have difficulty in
teaching values like patience, honesty and etc. in mathematics classes and
added that teachers should be informed on values education,  values towards attainments should be covered
in more details in the teaching program and that those values should be given
not only in mathematics classes but as a seperate class. Some of the teachers
think that mathematics is a lesson without values. However, since teaching
values in mathematics classes will contribute to the cognitive, affective and
sociocultural development of students, mathematics teachers can be informed on
the significance of values education and be encouraged to include it in their
classes. 

Kaynakça

  • Berkant, H. G., Efendioğlu, A., ve Sürmeli, Z. (2014). Değerler eğitimine yönelik öğretmen görüşlerinin incelenmesi. Electronic Turkish Studies, 9(5), 427-440.
  • Durmuş, S. (2004). Matematik eğitiminde değerler üzerine bir deneme. Değerler Eğitimi Dergisi, 2(7-8), 65-79.
  • Ekşi, H. (2003). Temel insani değerlerin kazandırılmasında bir yaklaşım: Karakter eğitimi programları. Değerler Eğitimi Dergisi, 1(1), s.76 -96.
  • Karaman, P., ve Karaman, A. (2016). Fen bilimleri öğretmenlerinin yenilenen fen bilimleri öğretim programına yönelik görüşleri. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(1), 243-269.
  • Keskin, Y. (2015). Tarih dersi öğretim programı ve ders kitaplarında değerler eğitimi. Turkish Studies, 10(7), 659-674.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB). (2017). Matematik dersi öğretim programı (ilkokul ve ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar). Ankara.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB). (2018). Matematik dersi öğretim programı (ilkokul ve ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar). Ankara.
  • Ogelman, H. G., ve Erten Sarıkaya, H. (2015). Okul öncesi eğitimi öğretmenlerinin değerler eğitimi konusundaki görüşleri: Denizli ili örneği. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (29), 81-100.
  • Özmen, C., Er, H., ve Gürgil, F. (2012). İlköğretim branş öğretmenlerinin değerler eğitimine ilişkin görüşleri üzerine bir araştırma. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(17).
  • Seah, W. T. (2008). Valuing values in mathematics education. In Critical issues in mathematics education (pp. 239-253). Springer, Boston, MA.
  • Seah, W. T., Bishop, A. J., FitzSimons, G. E., ve Clarkson, P. C. (2001). Exploring issues of control over values teaching in the mathematics classroom. In Annual Conference Of The Australian Association For Research In Education, Fremantle, Australia.
  • Şahin, T., ve Katılmış, A. (2016). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının değerler eğitimi öz- yeterlilikleri. Alan Eğitimi Araştırmaları Dergisi, 2(1), 1-16.
  • Türk Dil Kurumu, http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com-_yanlis&view=yanlis&kelimez=101 11.10.2018 tarihinde ulaşılmıştır.
  • Türk, N., ve Nalçacı, A . (2012). İlköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin sosyal bilgiler programında verilen değerleri edinme düzeyleri (Erzincan örneği). Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13 (2), 39-56.
  • Yılmaz, M., ve Yılmaz, Ö. F. (2017). Sınıf ve okul öncesi öğretmenlerinin değer öğretimine ilişkin görüşleri. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(2), 737-748.

Matematik Öğretim Programında Yer Alan Değerler Eğitimine Yönelik Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi

Yıl 2018, Cilt: 9 Sayı: 16, 678 - 705, 30.12.2018
https://doi.org/10.26466/opus.476727

Öz

Bu çalışmanın amacı ortaokul matematik
öğretmenlerinin matematik öğretim programında yer alan değerler eğitimine
yönelik görüşlerinin incelenmesidir. Bu amaçla yapılan çalışmada nitel
araştırma yöntemlerinden biri olan olgu bilim deseni kullanılmıştır. Çalışmaya
amaçlı örnekleme yoluyla seçilen 10 ortaokul matematik öğretmeni katılmıştır.
Veri toplama aracı olarak 10 açık-uçlu sorudan oluşan anket kullanılmıştır.
Veriler içerik analizi ile analiz edilmiştir. 
Elde edilen bulgulara göre öğretmenlerin değerler eğitiminden haberdar
oldukları ancak bununla ilgili  ne hizmet
içi  ne de hizmet öncesi bir eğitim
almadıkları tespit edilmiştir. Öğretmenler, matematik derslerinde değerlere yer
verirken sabır, dürüstlük gibi bazı değerleri öğretmede zorluk yaşadıklarını
belirtmişlerdir ve değerler eğitimiyle ilgili öğretmenlerin bilgilendirilmesi
gerektiğini, öğretim programında kazanımlara ilişkin değerlerin daha detaylı
olması gerektiğini ve  sadece matematik
derslerinde değil ayrı bir ders olarak verilmesi gerektiğini vurgulamışlardır.
Öğretmenlerden bazıları matematiğin değerlere sahip olmayan bir ders olduğunu
düşünmektedir. Ancak matematik derslerinde değerlerin öğretilmesi öğrencilerin
bilişsel, duyuşsal ve sosyokültürel alanda gelişimlerine katkıda bulunacağından
matematik öğretmenlerine değerler eğitiminin önemi hakkında bilgilendirmeler
yapılabilir ve matematik derslerinde değerler eğitimine yer vermeleri teşvik
edilebilir.

Kaynakça

  • Berkant, H. G., Efendioğlu, A., ve Sürmeli, Z. (2014). Değerler eğitimine yönelik öğretmen görüşlerinin incelenmesi. Electronic Turkish Studies, 9(5), 427-440.
  • Durmuş, S. (2004). Matematik eğitiminde değerler üzerine bir deneme. Değerler Eğitimi Dergisi, 2(7-8), 65-79.
  • Ekşi, H. (2003). Temel insani değerlerin kazandırılmasında bir yaklaşım: Karakter eğitimi programları. Değerler Eğitimi Dergisi, 1(1), s.76 -96.
  • Karaman, P., ve Karaman, A. (2016). Fen bilimleri öğretmenlerinin yenilenen fen bilimleri öğretim programına yönelik görüşleri. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(1), 243-269.
  • Keskin, Y. (2015). Tarih dersi öğretim programı ve ders kitaplarında değerler eğitimi. Turkish Studies, 10(7), 659-674.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB). (2017). Matematik dersi öğretim programı (ilkokul ve ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar). Ankara.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB). (2018). Matematik dersi öğretim programı (ilkokul ve ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar). Ankara.
  • Ogelman, H. G., ve Erten Sarıkaya, H. (2015). Okul öncesi eğitimi öğretmenlerinin değerler eğitimi konusundaki görüşleri: Denizli ili örneği. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (29), 81-100.
  • Özmen, C., Er, H., ve Gürgil, F. (2012). İlköğretim branş öğretmenlerinin değerler eğitimine ilişkin görüşleri üzerine bir araştırma. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(17).
  • Seah, W. T. (2008). Valuing values in mathematics education. In Critical issues in mathematics education (pp. 239-253). Springer, Boston, MA.
  • Seah, W. T., Bishop, A. J., FitzSimons, G. E., ve Clarkson, P. C. (2001). Exploring issues of control over values teaching in the mathematics classroom. In Annual Conference Of The Australian Association For Research In Education, Fremantle, Australia.
  • Şahin, T., ve Katılmış, A. (2016). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının değerler eğitimi öz- yeterlilikleri. Alan Eğitimi Araştırmaları Dergisi, 2(1), 1-16.
  • Türk Dil Kurumu, http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com-_yanlis&view=yanlis&kelimez=101 11.10.2018 tarihinde ulaşılmıştır.
  • Türk, N., ve Nalçacı, A . (2012). İlköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin sosyal bilgiler programında verilen değerleri edinme düzeyleri (Erzincan örneği). Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13 (2), 39-56.
  • Yılmaz, M., ve Yılmaz, Ö. F. (2017). Sınıf ve okul öncesi öğretmenlerinin değer öğretimine ilişkin görüşleri. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(2), 737-748.
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Demet Deniz 0000-0001-9310-5482

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2018
Kabul Tarihi 17 Aralık 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 9 Sayı: 16

Kaynak Göster

APA Deniz, D. (2018). Matematik Öğretim Programında Yer Alan Değerler Eğitimine Yönelik Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi. OPUS International Journal of Society Researches, 9(16), 678-705. https://doi.org/10.26466/opus.476727