Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

KURUMSAL YÖNETİŞİM İLKELERİNİN BENİMSENMESİNİN ÖRGÜTSEL ÇEKİCİLİĞE ETKİSİ

Yıl 2018, Cilt: 2 Sayı: 1, 64 - 75, 30.06.2018

Öz

Kurumsal yönetişim
ilkeleri bir bütün olarak değerlendirildiğinde ağırlıklı olarak yatırımcı ve
hissedarlar açısından önem arz etse de menfaat sahipleri (çalışanlar) için de
önemli bir ilkeler bütünü olarak görülmelidir. Kurumsal yönetim ilkelerini
genel olarak yorumlamaya çalıştığımızda menfaat sahipleri (çalışanlar) ikinci
planda kalıyor gibi görünse de üretim faktörleri göz önüne alındığında insan
kaynağı faktörü kurumların geleceği ve sürdürülebilirliği açısından en kritik
girdi olarak görülmektedir. Bu nedenle çalışmamızda kurumsal yönetim
ilkelerinin kurumun çekiciliğine ne kadar katkıda bulunduğu ortaya konulmaya çalışılmıştır.
Yaşadığımız bilgi çağında sahip olduğumuz bilgi güncelliğini çok çabuk
yitirmektedir. Bundan dolayı bilginin asıl kullanıcısı insan faktörü kurumları
önemli ölçüde etkilemektedir. Kurumların örgütsel çekicilik düzeylerinin
belirlenmesinde de çalışanlar önemli rol oynamaktadırlar. Çünkü örgütsel
çekicilik, kurumun potansiyel çalışanlar tarafından çalışılmaya uygun bir yer
olup olmadığı ile ilgili algılarını yansıtmaktadırlar. Bu sebeplerden dolayı bu
çalışmada anket tekniği ile veri toplayıp kurumsal yönetim ilkeleri
içerisindeki “çalışanlar” alt başlığının örgütsel çekiciliğe ne denli etki
edebildiği üzerinde odaklanılmıştır. Bu kapsamda yapılan araştırmada, kurumsal
yönetim ilkelerinin çalışanlar alt başlığının benimsenmesinin kurumlar arasında
örgütsel çekicilik konusunda farklılıklar yaratabildiği görülmüştür.

Kaynakça

  • Aiman-Smith, L., Bauer, T. N. ve Cable, D. M. 2001. Are You Attracted? Do You Intend to Pursue? A Recruiting Policy - Capturing Study. Journal of Business and Psychology, 16(2), ss.219-237. Aktan, C. 2006. Kurumsal Yönetim, Kurumsal Şirket Yönetimi. Ankara: Sermaye Piyasası Kurulu YayınlarıAltunışık, R., Coşkun, R. Bayraktaroğlu, S., Yıldırım, E. (2007). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri: Spss Uygulamalı. 5. Baskı, Sakarya. : Sakarya yayıncılık.Baraz, B. 2004. Yönetim Kurullarının Kurumsal Yönetişim Açısından Kritik Önemi: Eskişehir’de Bir Araştırma, 3.Ulusal Bilgi, Yönetim ve Ekonomi Kongresi Bildirileri, 27 Ekim 2004. Osmangazi Üniversitesi. Eskişehir. ss. 763-771.Backhaus, K. Ve Tikoo, S. 2004. Conceptualizing and Researching Employer Branding. Career Development International, 9 (5). ss. 501-517. Black, Bernard. 2001. The Corporate Governance Behavior and Market Value of Russian Firms,Emerging Markets Review 2 ss. 89-108. Burke, R.J. & Cooper,C.L. 2006. The new world of work andorganizations:Implications for Human Resource Management. Human Resource Management Review, 16 (2). ss. 83-85Bushman, R. M. ve Piotroski, J D. ve Smith, A.J. 2004. What Determines Corporate Transparency? Journal of Accounting Research. 42: (207252) Cable, D. M. & Turban, D. B. 2001. Establishing the dimensions, sources, and value of job seekers‟ employer knowledge during recruitment. Research in Personnel and Human Resources Management. 20. Bingley: Emerald Group Publishing. ss. 115-163Darman, M. 2008. Şeffaflık ve hesap verebilirlik. Yayın No.394. Ankara: TURMOB YayınlarıDemirbaş, M. & UYAR S., 2006. Kurumsal yönetim ilkeleri ve denetim kurulu. İstanbul: Güncel YayıncılıkGeylan, R., Bilgin, L., Taşçı, D., Benligiray, S., & T., Z. 2004. İnsan kaynakları yönetimi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını No: 820. Greening, D. W. & Turban, D. B. 2000. Corporate social performance as a competitive advantage in attracting a quality workforce. Business & Society, 39(3), ss. 254–280. Greve, H., Basilico, E. 2011. “Major Financial Reporting Frauds of the 21.st Century: Corparate Governance and Risk Lessons Learned”, Journal Of Forensic and İnvestigativa Accounting, 3 (2) Special İssue: 191-226 Harold, C. M., & Ployhart, R. E. 2008. What do applicants want? Examining changes in attribute judgments over time. 2. UK: The British Psychological Society-Journal of Occupational and Organizational Psychology.Highhouse, S., Lievens, F. & Sinar, E. F. 2003. Measuring Attraction to Organizations. Educational and Psychological Measurement, 63(6), ss. 986-1001. Judge, T., ve Cable, D. 1997. Applicant Personality, Organizational Culture and Organizational Attraction. Personal Psychology , ss.359-394. Morita, A. 1989. Made in Japan: Bir Japon Mucizesi Sony. Y, Güneri (Çev), İstanbul: İlgi Yayıncılık (orijinal basım tarihi 1987). Menteş, A. 2009. Kurumsal yönetişim ve türkiye analizi, İstanbul: Derin YayınlarıMillstein, I. 2000. Corporate Governance: The Role of the Market Forces, OECD Working PaperMillstein, I. 1998. Corporate Governance-Improving Competitiveness and Access to Capital in Global Markets. OECD PublicationsSüer, A.Z. 2004. Muhasebe Mesleğinde Enron Vak’ası ve Getirdikleri, İstanbul: İSMMMO YayınlarıŞehirli, K. 1999. Kurumsal Yönetim, Sermaye Piyasası Denetleme Dairesi, Yeterlilik EtüdüTürkiye Kurumsal Yönetim Derneği, 2005. “OECD Kurumsal Yönetim İlkeleri”, TKYD Dergi. , İstanbulTÜSİAD, Kurumsal Yönetim En İyi Uygulama Kodu: Yönetim Kurulunun Yapısı ve İşleyişi, İstanbul 2002, Yayın No:336,Ülgen H., Mirze S. K., 2004. İşletmelerde stratejik yönetim. İstanbul: Literatür Yayınları
Yıl 2018, Cilt: 2 Sayı: 1, 64 - 75, 30.06.2018

Öz

Kaynakça

  • Aiman-Smith, L., Bauer, T. N. ve Cable, D. M. 2001. Are You Attracted? Do You Intend to Pursue? A Recruiting Policy - Capturing Study. Journal of Business and Psychology, 16(2), ss.219-237. Aktan, C. 2006. Kurumsal Yönetim, Kurumsal Şirket Yönetimi. Ankara: Sermaye Piyasası Kurulu YayınlarıAltunışık, R., Coşkun, R. Bayraktaroğlu, S., Yıldırım, E. (2007). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri: Spss Uygulamalı. 5. Baskı, Sakarya. : Sakarya yayıncılık.Baraz, B. 2004. Yönetim Kurullarının Kurumsal Yönetişim Açısından Kritik Önemi: Eskişehir’de Bir Araştırma, 3.Ulusal Bilgi, Yönetim ve Ekonomi Kongresi Bildirileri, 27 Ekim 2004. Osmangazi Üniversitesi. Eskişehir. ss. 763-771.Backhaus, K. Ve Tikoo, S. 2004. Conceptualizing and Researching Employer Branding. Career Development International, 9 (5). ss. 501-517. Black, Bernard. 2001. The Corporate Governance Behavior and Market Value of Russian Firms,Emerging Markets Review 2 ss. 89-108. Burke, R.J. & Cooper,C.L. 2006. The new world of work andorganizations:Implications for Human Resource Management. Human Resource Management Review, 16 (2). ss. 83-85Bushman, R. M. ve Piotroski, J D. ve Smith, A.J. 2004. What Determines Corporate Transparency? Journal of Accounting Research. 42: (207252) Cable, D. M. & Turban, D. B. 2001. Establishing the dimensions, sources, and value of job seekers‟ employer knowledge during recruitment. Research in Personnel and Human Resources Management. 20. Bingley: Emerald Group Publishing. ss. 115-163Darman, M. 2008. Şeffaflık ve hesap verebilirlik. Yayın No.394. Ankara: TURMOB YayınlarıDemirbaş, M. & UYAR S., 2006. Kurumsal yönetim ilkeleri ve denetim kurulu. İstanbul: Güncel YayıncılıkGeylan, R., Bilgin, L., Taşçı, D., Benligiray, S., & T., Z. 2004. İnsan kaynakları yönetimi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını No: 820. Greening, D. W. & Turban, D. B. 2000. Corporate social performance as a competitive advantage in attracting a quality workforce. Business & Society, 39(3), ss. 254–280. Greve, H., Basilico, E. 2011. “Major Financial Reporting Frauds of the 21.st Century: Corparate Governance and Risk Lessons Learned”, Journal Of Forensic and İnvestigativa Accounting, 3 (2) Special İssue: 191-226 Harold, C. M., & Ployhart, R. E. 2008. What do applicants want? Examining changes in attribute judgments over time. 2. UK: The British Psychological Society-Journal of Occupational and Organizational Psychology.Highhouse, S., Lievens, F. & Sinar, E. F. 2003. Measuring Attraction to Organizations. Educational and Psychological Measurement, 63(6), ss. 986-1001. Judge, T., ve Cable, D. 1997. Applicant Personality, Organizational Culture and Organizational Attraction. Personal Psychology , ss.359-394. Morita, A. 1989. Made in Japan: Bir Japon Mucizesi Sony. Y, Güneri (Çev), İstanbul: İlgi Yayıncılık (orijinal basım tarihi 1987). Menteş, A. 2009. Kurumsal yönetişim ve türkiye analizi, İstanbul: Derin YayınlarıMillstein, I. 2000. Corporate Governance: The Role of the Market Forces, OECD Working PaperMillstein, I. 1998. Corporate Governance-Improving Competitiveness and Access to Capital in Global Markets. OECD PublicationsSüer, A.Z. 2004. Muhasebe Mesleğinde Enron Vak’ası ve Getirdikleri, İstanbul: İSMMMO YayınlarıŞehirli, K. 1999. Kurumsal Yönetim, Sermaye Piyasası Denetleme Dairesi, Yeterlilik EtüdüTürkiye Kurumsal Yönetim Derneği, 2005. “OECD Kurumsal Yönetim İlkeleri”, TKYD Dergi. , İstanbulTÜSİAD, Kurumsal Yönetim En İyi Uygulama Kodu: Yönetim Kurulunun Yapısı ve İşleyişi, İstanbul 2002, Yayın No:336,Ülgen H., Mirze S. K., 2004. İşletmelerde stratejik yönetim. İstanbul: Literatür Yayınları
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Ekonomi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Alper Emrah Coşkun

Abdullah Fatih Akcan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Coşkun, A. E., & Akcan, A. F. (2018). KURUMSAL YÖNETİŞİM İLKELERİNİN BENİMSENMESİNİN ÖRGÜTSEL ÇEKİCİLİĞE ETKİSİ. Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2(1), 64-75.
AMA Coşkun AE, Akcan AF. KURUMSAL YÖNETİŞİM İLKELERİNİN BENİMSENMESİNİN ÖRGÜTSEL ÇEKİCİLİĞE ETKİSİ. Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. Haziran 2018;2(1):64-75.
Chicago Coşkun, Alper Emrah, ve Abdullah Fatih Akcan. “KURUMSAL YÖNETİŞİM İLKELERİNİN BENİMSENMESİNİN ÖRGÜTSEL ÇEKİCİLİĞE ETKİSİ”. Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 2, sy. 1 (Haziran 2018): 64-75.
EndNote Coşkun AE, Akcan AF (01 Haziran 2018) KURUMSAL YÖNETİŞİM İLKELERİNİN BENİMSENMESİNİN ÖRGÜTSEL ÇEKİCİLİĞE ETKİSİ. Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 2 1 64–75.
IEEE A. E. Coşkun ve A. F. Akcan, “KURUMSAL YÖNETİŞİM İLKELERİNİN BENİMSENMESİNİN ÖRGÜTSEL ÇEKİCİLİĞE ETKİSİ”, Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 2, sy. 1, ss. 64–75, 2018.
ISNAD Coşkun, Alper Emrah - Akcan, Abdullah Fatih. “KURUMSAL YÖNETİŞİM İLKELERİNİN BENİMSENMESİNİN ÖRGÜTSEL ÇEKİCİLİĞE ETKİSİ”. Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 2/1 (Haziran 2018), 64-75.
JAMA Coşkun AE, Akcan AF. KURUMSAL YÖNETİŞİM İLKELERİNİN BENİMSENMESİNİN ÖRGÜTSEL ÇEKİCİLİĞE ETKİSİ. Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2018;2:64–75.
MLA Coşkun, Alper Emrah ve Abdullah Fatih Akcan. “KURUMSAL YÖNETİŞİM İLKELERİNİN BENİMSENMESİNİN ÖRGÜTSEL ÇEKİCİLİĞE ETKİSİ”. Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 2, sy. 1, 2018, ss. 64-75.
Vancouver Coşkun AE, Akcan AF. KURUMSAL YÖNETİŞİM İLKELERİNİN BENİMSENMESİNİN ÖRGÜTSEL ÇEKİCİLİĞE ETKİSİ. Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2018;2(1):64-75.