BibTex RIS Kaynak Göster

Voice-Controlled Educational Software for Pre-School Education

Yıl 2014, Cilt: 20 Sayı: 2, 36 - 41, 01.02.2014

Öz

Nowadays communities are continuously evolving and changing socially, economically and culturally. Technology is certainly at the top of causative agent of development and change. The opportunities offered by technology especially in education accelerating this development. In recent years rapidly progress of training technology has led to use computers in education. It's a fact that audio-visual support provided by computers is efficient in pre-school children's education. But in pre-school period children don't know how to read and write and haven't completed their small muscle development, this fact limits the use of computers in the process. However, speech recognition technologies which is one of the opportunities offered by technology, is the solution to overcome this limitations. Speech recognition technologies are the systems, that developed for the recognition of sounds by computers are perceived by the devices like microphone. In this study with the facilities of speech recognition technology, supporting individual learning in pre-school education has been aimed. For this reason an educational software in which this technologies of speech recognition are integrated for the usage of pre-school education has been prepared. The most distinctive characteristic of this software is to be able to used with completely sounds. Thus, this software can be used easily by the children who can not to use their hands and arms.

Kaynakça

  • Yaşar, Ş., Okulöncesi Eğitimde Bilgisayar Öğretimi, Anadolu Üniversitesi yayınları, Eskişehir, 2004.
  • Gimbert, B., Cristol, D., “Teaching curriculum with technology: competence during early childhood”, Early Childhood Education Journal, 31 (3), 207-216, 2004. technological
  • Rıza, E. T., Eğitim Teknolojisi Uygulamaları ve Materyal Geliştirme, Anadolu Matbaası, İzmir, 2000.
  • Walker, D. F., “Reflection on the educational potential and limitations of microcomputers”, Phi Delta Kappa International, 65 (2), 103-107, 1983.
  • Arı, M., Bayhan, P., Okul Öncesi Dönemde Bilgisayar Destekli Eğitim, Epsilon Yayınları, İstanbul, 2002.
  • Oktay, A., Yaşamın Sihirli Yılları: Okul Öncesi Dönem, Epsilon Yayıncılık, İstanbul, 1999.
  • Hourcade, J. P., Bederson, B. B., Druin A., Guimbretière, F., “Differences in pointing task performance between preschool children and adults using mice”, Transactions on Computer-Human Interaction, 11 (4), 357-486, 2004.
  • Teja, R. E., Teaching Your Computer To Talk-a Manual of Command and Response, Tab Books, Blue Ridge Summit, 1981.
  • Baygün, M. K., “Türkçe Komutları Tanıyan Ses Tanıma Sistemi Geliştirilmesi”, Yüksek Lisans Tezi, Pamukkale Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Denizli, 2006.
  • Jurafsky, D., Martin, J.H., Speech and Language Processing An Inroduction to Natural Language Processing, Computational Prentice Hall Upper Saddle River, New Jersey, 2000. and SpeechRecognition,

Okul Öncesi Eğitime Yönelik Ses Kontrollü Eğitim Yazılımı

Yıl 2014, Cilt: 20 Sayı: 2, 36 - 41, 01.02.2014

Öz

Günümüzde toplumlar sosyal, ekonomik ve kültürel yönden sürekli değişip gelişmektedir. Bu gelişim ve değişmeye neden olan etkenlerin başında kuşkusuz teknoloji gelmektedir. Teknolojinin özellikle eğitime sağladığı imkanlar ile bu gelişim hız kazanmaktadır. Son yıllarda eğitim teknolojisinin hızlı bir şekilde ilerlemesi eğitim-öğretimde bilgisayarların kullanılmasına neden olmuştur. Bilgisayarların sağladığı görsel ve işitsel desteğin özellikle okul öncesi çağdaki çocukların öğrenmelerinde etkili olacağı bir gerçektir. Ama okul öncesi dönemde, çocukların okuma yazma bilmemeleri ve küçük kas gelişimlerinin tamamlanmamış olması bu süreçte bilgisayar kullanımını sınırlandırmaktadır. Ancak teknolojinin sunduğu imkanlardan biri olan konuşma tanıma teknolojileri, bu sınırlılıkların aşılmasına çözüm oluşturmaktadır. Konuşma tanıma teknolojileri mikrofon vb. cihazlar tarafından algılanan sesin bilgisayarlar tarafından tanınmasına yönelik geliştirilen sistemlerdir. Bu çalışmada konuşma tanıma teknolojisinin sunduğu imkanlar ile okul öncesi eğitimde çocukların bireysel öğrenmesine destek vermek amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda, okul öncesi dönemde kullanılmak üzere konuşma tanıma teknolojisinin entegre edildiği bir eğitim yazılımı hazırlanmıştır. Bu yazılımın en belirgin özelliği, tamamen ses ile kullanabilmesidir. Böylece elini, kolunu kullanamayan ya da bu organları olmayan çocuklar da yazılımı rahatlıkla kullanabileceklerdir.

Kaynakça

  • Yaşar, Ş., Okulöncesi Eğitimde Bilgisayar Öğretimi, Anadolu Üniversitesi yayınları, Eskişehir, 2004.
  • Gimbert, B., Cristol, D., “Teaching curriculum with technology: competence during early childhood”, Early Childhood Education Journal, 31 (3), 207-216, 2004. technological
  • Rıza, E. T., Eğitim Teknolojisi Uygulamaları ve Materyal Geliştirme, Anadolu Matbaası, İzmir, 2000.
  • Walker, D. F., “Reflection on the educational potential and limitations of microcomputers”, Phi Delta Kappa International, 65 (2), 103-107, 1983.
  • Arı, M., Bayhan, P., Okul Öncesi Dönemde Bilgisayar Destekli Eğitim, Epsilon Yayınları, İstanbul, 2002.
  • Oktay, A., Yaşamın Sihirli Yılları: Okul Öncesi Dönem, Epsilon Yayıncılık, İstanbul, 1999.
  • Hourcade, J. P., Bederson, B. B., Druin A., Guimbretière, F., “Differences in pointing task performance between preschool children and adults using mice”, Transactions on Computer-Human Interaction, 11 (4), 357-486, 2004.
  • Teja, R. E., Teaching Your Computer To Talk-a Manual of Command and Response, Tab Books, Blue Ridge Summit, 1981.
  • Baygün, M. K., “Türkçe Komutları Tanıyan Ses Tanıma Sistemi Geliştirilmesi”, Yüksek Lisans Tezi, Pamukkale Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Denizli, 2006.
  • Jurafsky, D., Martin, J.H., Speech and Language Processing An Inroduction to Natural Language Processing, Computational Prentice Hall Upper Saddle River, New Jersey, 2000. and SpeechRecognition,
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makale
Yazarlar

Aysun Coşkun Bu kişi benim

İnayet Karadaş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 20 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Coşkun, A. ., & Karadaş, İ. . (2014). Okul Öncesi Eğitime Yönelik Ses Kontrollü Eğitim Yazılımı. Pamukkale Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi, 20(2), 36-41. https://doi.org/10.5505/pajes.2014.06078
AMA Coşkun A, Karadaş İ. Okul Öncesi Eğitime Yönelik Ses Kontrollü Eğitim Yazılımı. Pamukkale Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi. Şubat 2014;20(2):36-41. doi:10.5505/pajes.2014.06078
Chicago Coşkun, Aysun, ve İnayet Karadaş. “Okul Öncesi Eğitime Yönelik Ses Kontrollü Eğitim Yazılımı”. Pamukkale Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi 20, sy. 2 (Şubat 2014): 36-41. https://doi.org/10.5505/pajes.2014.06078.
EndNote Coşkun A, Karadaş İ (01 Şubat 2014) Okul Öncesi Eğitime Yönelik Ses Kontrollü Eğitim Yazılımı. Pamukkale Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi 20 2 36–41.
IEEE A. . Coşkun ve İ. . Karadaş, “Okul Öncesi Eğitime Yönelik Ses Kontrollü Eğitim Yazılımı”, Pamukkale Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi, c. 20, sy. 2, ss. 36–41, 2014, doi: 10.5505/pajes.2014.06078.
ISNAD Coşkun, Aysun - Karadaş, İnayet. “Okul Öncesi Eğitime Yönelik Ses Kontrollü Eğitim Yazılımı”. Pamukkale Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi 20/2 (Şubat 2014), 36-41. https://doi.org/10.5505/pajes.2014.06078.
JAMA Coşkun A, Karadaş İ. Okul Öncesi Eğitime Yönelik Ses Kontrollü Eğitim Yazılımı. Pamukkale Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi. 2014;20:36–41.
MLA Coşkun, Aysun ve İnayet Karadaş. “Okul Öncesi Eğitime Yönelik Ses Kontrollü Eğitim Yazılımı”. Pamukkale Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi, c. 20, sy. 2, 2014, ss. 36-41, doi:10.5505/pajes.2014.06078.
Vancouver Coşkun A, Karadaş İ. Okul Öncesi Eğitime Yönelik Ses Kontrollü Eğitim Yazılımı. Pamukkale Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi. 2014;20(2):36-41.





Creative Commons Lisansı
Bu dergi Creative Commons Al 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.