BibTex RIS Kaynak Göster

AN INVESTIGATION ON THE FOREST ROAD PLANNING AND ROAD GROUND

Yıl 2001, Cilt: 7 Sayı: 1, 125 - 130, 01.01.2001

Öz

It is required that the capital used for construction of road must be technical, economical and used in its location. For this reason, the projects must be prepared for forest roads and all operations belong to roads must be guided according to these projects. In this investigation, available forest road network plan and constructed forest roads were investigated at the point of view technical and forest transportation. After this, it were studied to reach the highest exploitation rate as can as possible. Available forest road density were found as 11.9 m/ha in forest areas for Yesiltepe District. In this condition, exploitation rate was 78 %. After that, optimum forest road network were planned and road density were reached to 22 m/ha and exploitation rate to 86 %. Directed sample method were used from taking soil sample methods and samples were took in mixed system. According to results of the experiments, available forest roads were found in a good degree at the point of view endurance, pressing and transportation capacity. With these results, it is aimed to reach higher exploitation rate with given attention to landslide areas during planning of forest roads on the mountain areas such as Black Sea Region. For this reason, required importance must be given to planning of truck and logging roads. Ground analysis must be done and took care before during planning process of forest road network.

ORMAN YOL PLANLAMASI VE YOL ZEMİNİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2001, Cilt: 7 Sayı: 1, 125 - 130, 01.01.2001

Öz

Yol yapımı için harcanacak kapitalin yerinde kullanılması, teknik ve ekonomik olması gerekir. Bu nedenle orman yollarının bir projesinin yapılması ve yola ait bütün çalışmaların bu projeye göre yönlendirilmesi gerekmektedir. Mevcut orman yol ağı planı ile yapımı tamamlanmış orman yolları, teknik açıdan ve orman transportu açısından incelendikten sonra olabildiğince yüksek işletmeye açma oranına ulaşılmaya çalışılmalıdır. Yeşiltepe Bölgesi için orman yol yoğunluğu orman alanlarında 11.9 m/ha olarak bulunmuştur. Bu durumda işletmeye açma oranı % 78'dir. Daha sonra optimum yol ağı planlanarak orman yol yoğunluğu 22 m/ha'a, işletmeye açma oranı da % 86'ya ulaştırılmıştır. Zemin örneklerini alma yöntemlerinden güdümlü örnekleme yöntemi kullanılmış ve örnekler karma bir sistem çerçevesinde alınmıştır. Yapılan deney sonuçlarına göre zemin örneği alınan mevcut tüm yolların mukavemet, sıkışma ve taşıma gücü açısından iyi derecede oldukları tespit edilmiştir. Bu sonuçlarla birlikte Doğu Karadeniz Bölgesi gibi dağlık arazide orman yolları planlanırken, heyelanlı bölgelere dikkat edilerek daha yüksek işletmeye açma oranına ulaşmak amaç edinilmelidir. Bu nedenle sürütme ve traktör yolları planlamasına gereken önem verilmelidir. Orman yollarını planlarken mutlaka önceden zemin analizleri yapılmalı ve dikkate alınmalıdır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makale
Yazarlar

Hafız Hulusi Acar Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2001
Yayımlandığı Sayı Yıl 2001 Cilt: 7 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Acar, H. H. . (2001). ORMAN YOL PLANLAMASI VE YOL ZEMİNİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Pamukkale Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi, 7(1), 125-130.
AMA Acar HH. ORMAN YOL PLANLAMASI VE YOL ZEMİNİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Pamukkale Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi. Ocak 2001;7(1):125-130.
Chicago Acar, Hafız Hulusi. “ORMAN YOL PLANLAMASI VE YOL ZEMİNİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”. Pamukkale Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi 7, sy. 1 (Ocak 2001): 125-30.
EndNote Acar HH (01 Ocak 2001) ORMAN YOL PLANLAMASI VE YOL ZEMİNİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Pamukkale Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi 7 1 125–130.
IEEE H. H. . Acar, “ORMAN YOL PLANLAMASI VE YOL ZEMİNİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”, Pamukkale Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi, c. 7, sy. 1, ss. 125–130, 2001.
ISNAD Acar, Hafız Hulusi. “ORMAN YOL PLANLAMASI VE YOL ZEMİNİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”. Pamukkale Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi 7/1 (Ocak 2001), 125-130.
JAMA Acar HH. ORMAN YOL PLANLAMASI VE YOL ZEMİNİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Pamukkale Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi. 2001;7:125–130.
MLA Acar, Hafız Hulusi. “ORMAN YOL PLANLAMASI VE YOL ZEMİNİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”. Pamukkale Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi, c. 7, sy. 1, 2001, ss. 125-30.
Vancouver Acar HH. ORMAN YOL PLANLAMASI VE YOL ZEMİNİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Pamukkale Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi. 2001;7(1):125-30.





Creative Commons Lisansı
Bu dergi Creative Commons Al 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.