Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

PERMISSION MARKETING IN THE NEW ECONOMY

Yıl 2017, Cilt: 3 Sayı: 1, 685 - 690, 30.06.2017
https://doi.org/10.17261/Pressacademia.2017.644

Öz

The concept of ‘permission marketing’ which was
suggested by Seth Godin in 1999, is a marketing method that is realized
confirmedly by the target group in virtue of the technological developments.
Permission marketing develops the marketing strategies by finding out the
requests and expectations one-to-one from the target group and ground on the
voluntariness of the consumers. In other saying, consumers give the permission
for the advertisements and communication instruments that they consider
appropriate. By means of permission marketing practices of companies, a
consumer that wants information about the products or services can be
transmitted to the target group cost efficiently, instead of trying to reach a
large irrelevant population In this study the concept of ‘Permission marketing’
is considered that is intensively used by companies. 

Kaynakça

  • Aziz, A. (2008). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri ve Teknikleri. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Baloğlu, A., & Karadağ, L. (2008). İnternet ve Pazarlama: Başarı Hikayeleri Başarılı Oyuncuların Sırları. Bursa: Ekin Yayınevi.
  • Çavuşoğlu, S. B. (2011). Marka Yönetimi ve Pazarlama Stratejileri. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Godin, S. (2001). Permission Marketing. İstanbul: Rota Yayınları.
  • Godin, S. (2009). Köfte Üstü Kremşanti "Pazarlamanız Çağa Ayak Uyduramıyor mu? Ankara: Elma Yayınevi.
  • Kavassalis, P. N. (2003). “Mobile Permission Marketing: Framing the Market Inquiry”. International Journal of Electronic Commerce, 8(1), p.55-79.
  • Kırçova, İ. (1999). İnternette Pazarlama. İstanbul: Beta Yayıncılık.
  • Ünal, S. (2010). İnternet Üzerinden İznli Pazarlama Yaklaşımı. Öneri Dergisi, s.155-162.
  • Varinli. (2008). Pazarlamada Yeni Yaklaşımlar. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Yeygel, S. (2005). İnteraktif Ortamlarda Ticaretin Yeni Boyutları. Ders Notları. Ege Üniversitesi, İzmir.
Yıl 2017, Cilt: 3 Sayı: 1, 685 - 690, 30.06.2017
https://doi.org/10.17261/Pressacademia.2017.644

Öz

Kaynakça

  • Aziz, A. (2008). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri ve Teknikleri. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Baloğlu, A., & Karadağ, L. (2008). İnternet ve Pazarlama: Başarı Hikayeleri Başarılı Oyuncuların Sırları. Bursa: Ekin Yayınevi.
  • Çavuşoğlu, S. B. (2011). Marka Yönetimi ve Pazarlama Stratejileri. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Godin, S. (2001). Permission Marketing. İstanbul: Rota Yayınları.
  • Godin, S. (2009). Köfte Üstü Kremşanti "Pazarlamanız Çağa Ayak Uyduramıyor mu? Ankara: Elma Yayınevi.
  • Kavassalis, P. N. (2003). “Mobile Permission Marketing: Framing the Market Inquiry”. International Journal of Electronic Commerce, 8(1), p.55-79.
  • Kırçova, İ. (1999). İnternette Pazarlama. İstanbul: Beta Yayıncılık.
  • Ünal, S. (2010). İnternet Üzerinden İznli Pazarlama Yaklaşımı. Öneri Dergisi, s.155-162.
  • Varinli. (2008). Pazarlamada Yeni Yaklaşımlar. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Yeygel, S. (2005). İnteraktif Ortamlarda Ticaretin Yeni Boyutları. Ders Notları. Ege Üniversitesi, İzmir.
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Handan Guler Iplikci

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Iplikci, H. G. (2017). PERMISSION MARKETING IN THE NEW ECONOMY. PressAcademia Procedia, 3(1), 685-690. https://doi.org/10.17261/Pressacademia.2017.644
AMA Iplikci HG. PERMISSION MARKETING IN THE NEW ECONOMY. PAP. Haziran 2017;3(1):685-690. doi:10.17261/Pressacademia.2017.644
Chicago Iplikci, Handan Guler. “PERMISSION MARKETING IN THE NEW ECONOMY”. PressAcademia Procedia 3, sy. 1 (Haziran 2017): 685-90. https://doi.org/10.17261/Pressacademia.2017.644.
EndNote Iplikci HG (01 Haziran 2017) PERMISSION MARKETING IN THE NEW ECONOMY. PressAcademia Procedia 3 1 685–690.
IEEE H. G. Iplikci, “PERMISSION MARKETING IN THE NEW ECONOMY”, PAP, c. 3, sy. 1, ss. 685–690, 2017, doi: 10.17261/Pressacademia.2017.644.
ISNAD Iplikci, Handan Guler. “PERMISSION MARKETING IN THE NEW ECONOMY”. PressAcademia Procedia 3/1 (Haziran 2017), 685-690. https://doi.org/10.17261/Pressacademia.2017.644.
JAMA Iplikci HG. PERMISSION MARKETING IN THE NEW ECONOMY. PAP. 2017;3:685–690.
MLA Iplikci, Handan Guler. “PERMISSION MARKETING IN THE NEW ECONOMY”. PressAcademia Procedia, c. 3, sy. 1, 2017, ss. 685-90, doi:10.17261/Pressacademia.2017.644.
Vancouver Iplikci HG. PERMISSION MARKETING IN THE NEW ECONOMY. PAP. 2017;3(1):685-90.

PressAcademia Procedia (PAP) publishes proceedings of conferences, seminars and symposiums. PressAcademia Procedia aims to provide a source for academic researchers, practitioners and policy makers in the area of social and behavioral sciences, and engineering.

PressAcademia Procedia invites academic conferences for publishing their proceedings with a review of editorial board. Since PressAcademia Procedia is an double blind peer-reviewed open-access book, the manuscripts presented in the conferences can easily be reached by numerous researchers. Hence, PressAcademia Procedia increases the value of your conference for your participants. 

PressAcademia Procedia provides an ISBN for each Conference Proceeding Book and a DOI number for each manuscript published in this book.

PressAcademia Procedia is currently indexed by DRJI, J-Gate, International Scientific Indexing, ISRA, Root Indexing, SOBIAD, Scope, EuroPub, Journal Factor Indexing and InfoBase Indexing. 

Please contact to procedia@pressacademia.org for your conference proceedings.