BibTex RIS Kaynak Göster

FEEDBACK GIVEN TO EFL LEARNERS: LEARNES’PREFERENCES

Yıl 2009, Sayı: 3, 143 - 171, 01.03.2009

Öz

The main concern of this study was to identify the feedback provision techniques used while teaching English to foreign language learners and also to find out their preferences as regards these techniques of feedback. The study also compared the perceptions of teachers and students in terms of feedback provided in classroom language teaching and learning. Data used in the study came from two different sources: a questionnaire designed to assess students’ evaluation of the quality and quality of the feedback offered to them besides teachers’ evaluation of the feedback they give to the students and a focus group activity conducted with a small group of students (i.e. 6 lecturers). The questionnaire was administered to 102 students attending the Department of English Language and Literature at a university in Turkey and 24 lecturers. The results obtained from the questionnaire showed that although learners received feedback, it was restricted. The answers in the focus group activity supported the main findings of the questionnaire and implied that students were not given sufficient and appropriate feedback.

İNGİLİZCEYİ YABANCI DİL OLARAK ÖĞRENEN ÖĞRENCİLERE VERİLEN DÖNÜT: ÖĞRENCİLERİN TERCİHİ

Yıl 2009, Sayı: 3, 143 - 171, 01.03.2009

Öz

Bu çalışmanın ana konusu yabancı dil öğrencilerine İngilizce öğretilirken kullanılan dönüt sağlama tekniklerini belirlemek ve bu dönüt teknikleri bakımından onların tercihlerini öğrenmekti. Çalışma ayrıca sınıf içi öğretim ve öğreniminde sağlanan dönüt açısından öğretmenler ve öğrencilerin algılamalarını karşılaştırdı. Çalışmada kullanılan veriler iki farklı kaynaktan geldi: öğretmenlerin öğrencilere verdiği dönütü değerlendirmelerinin yanı sıra öğrencilerin kendilerine sunulan dönütün nitelik ve niceliğini değerlendirmelerini ölçmek üzere hazırlanmış bir anket ve küçük bir öğrenci (12 öğrenci) ve öğretim görevlisi grubu (6 öğretim görevlisi) ile yürütülen bir odak grubu etkinliği. Anket Türkiye’de bir üniversite İngilizce Dili ve Edebiyatı Bölümünde okuyan 102 İngilizce öğrencisi ve 24 öğretim görevlisine uygulandı. Anketten elde edilen sonuçlar öğrencilerin dönüt almasına rağmen bunun sınırlı olduğunu gösterdi. Odak grubu etkinliğindeki cevaplar anketin ana bulgularını destekledi ve öğrencilere yeterli ve uygun dönütün verilmediğini belirtti

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA55EE38CP
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Selma El Yıldırım Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA El Yıldırım, S. (2009). İNGİLİZCEYİ YABANCI DİL OLARAK ÖĞRENEN ÖĞRENCİLERE VERİLEN DÖNÜT: ÖĞRENCİLERİN TERCİHİ. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(3), 143-171.
AMA El Yıldırım S. İNGİLİZCEYİ YABANCI DİL OLARAK ÖĞRENEN ÖĞRENCİLERE VERİLEN DÖNÜT: ÖĞRENCİLERİN TERCİHİ. PAUSBED. Mart 2009;(3):143-171.
Chicago El Yıldırım, Selma. “İNGİLİZCEYİ YABANCI DİL OLARAK ÖĞRENEN ÖĞRENCİLERE VERİLEN DÖNÜT: ÖĞRENCİLERİN TERCİHİ”. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, sy. 3 (Mart 2009): 143-71.
EndNote El Yıldırım S (01 Mart 2009) İNGİLİZCEYİ YABANCI DİL OLARAK ÖĞRENEN ÖĞRENCİLERE VERİLEN DÖNÜT: ÖĞRENCİLERİN TERCİHİ. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 3 143–171.
IEEE S. El Yıldırım, “İNGİLİZCEYİ YABANCI DİL OLARAK ÖĞRENEN ÖĞRENCİLERE VERİLEN DÖNÜT: ÖĞRENCİLERİN TERCİHİ”, PAUSBED, sy. 3, ss. 143–171, Mart 2009.
ISNAD El Yıldırım, Selma. “İNGİLİZCEYİ YABANCI DİL OLARAK ÖĞRENEN ÖĞRENCİLERE VERİLEN DÖNÜT: ÖĞRENCİLERİN TERCİHİ”. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 3 (Mart 2009), 143-171.
JAMA El Yıldırım S. İNGİLİZCEYİ YABANCI DİL OLARAK ÖĞRENEN ÖĞRENCİLERE VERİLEN DÖNÜT: ÖĞRENCİLERİN TERCİHİ. PAUSBED. 2009;:143–171.
MLA El Yıldırım, Selma. “İNGİLİZCEYİ YABANCI DİL OLARAK ÖĞRENEN ÖĞRENCİLERE VERİLEN DÖNÜT: ÖĞRENCİLERİN TERCİHİ”. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, sy. 3, 2009, ss. 143-71.
Vancouver El Yıldırım S. İNGİLİZCEYİ YABANCI DİL OLARAK ÖĞRENEN ÖĞRENCİLERE VERİLEN DÖNÜT: ÖĞRENCİLERİN TERCİHİ. PAUSBED. 2009(3):143-71.