BibTex RIS Kaynak Göster

A COMPARISON STUDY OF ELEMENTARY, HIGH, AND UNIVERSITY STUDENTS’ WRITING MISTAKES

Yıl 2009, Sayı: 3, 241 - 246, 01.03.2009

Öz

Writing that one of the expression tools of language is an instruction area which takes part in elementary school, high school, and university. Although students are trained regarding accurate and proper writing skills it is known that they make various mistakes. The purpose of this study was the examine the mistakes that elementary school, high school and university make when writing and to compare them. 415 students who attended elementary and high schools in the centre of Kutahya and Dumlupınar University students are asked to write using Writing Evaluation Scale. The results of the study demonstrated that students mostly made spelling, vocabulary, and plan mistakes. In the light of study findings, what can be done to enhance students’ writing skills is discussed.

İLKÖĞRETİM, LİSE, ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN YAZILI ANLATIM HATALARININ KARŞILKAŞTIRILMASI

Yıl 2009, Sayı: 3, 241 - 246, 01.03.2009

Öz

Dilim ifade araçlarından olan yazılı anlatım, ilköğretim, lise ve üniversitede eğitimi yapılan bir alandır. Uzun yıllar öğrencilere, doğru ve güzel yazma becerisi öğretilmesine rağmen yinede onların konuyla ilgili çeşitli yanlışlar yaptıkları bilinmektedir. Bu amaçla, Kütahya ili merkez ilçedeki ilköğretim okulları ve liseler ile Dumlupınar Üniversitesinde öğrenim gören toplam 411 öğrenciye Yazılı Anlatım Değerlendirme Ölçeği kullanılarak yazılı anlatım uygulama çalışması yapılmıştır. Bu çalışmanın sonucunda, öğrencilerin en çok imla, kelime ve planlama yanlışı yaptığı ortaya çıkmıştır. Çalışma bulguları ışığında öğrencilerin yazma becerilerini geliştirmek için neler yapılabileceği üzerine yorumlar yapılmıştır

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA36FU88BK
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Ali Fuat Arıcı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Arıcı, A. F. (2009). İLKÖĞRETİM, LİSE, ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN YAZILI ANLATIM HATALARININ KARŞILKAŞTIRILMASI. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(3), 241-246.
AMA Arıcı AF. İLKÖĞRETİM, LİSE, ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN YAZILI ANLATIM HATALARININ KARŞILKAŞTIRILMASI. PAUSBED. Mart 2009;(3):241-246.
Chicago Arıcı, Ali Fuat. “İLKÖĞRETİM, LİSE, ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN YAZILI ANLATIM HATALARININ KARŞILKAŞTIRILMASI”. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, sy. 3 (Mart 2009): 241-46.
EndNote Arıcı AF (01 Mart 2009) İLKÖĞRETİM, LİSE, ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN YAZILI ANLATIM HATALARININ KARŞILKAŞTIRILMASI. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 3 241–246.
IEEE A. F. Arıcı, “İLKÖĞRETİM, LİSE, ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN YAZILI ANLATIM HATALARININ KARŞILKAŞTIRILMASI”, PAUSBED, sy. 3, ss. 241–246, Mart 2009.
ISNAD Arıcı, Ali Fuat. “İLKÖĞRETİM, LİSE, ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN YAZILI ANLATIM HATALARININ KARŞILKAŞTIRILMASI”. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 3 (Mart 2009), 241-246.
JAMA Arıcı AF. İLKÖĞRETİM, LİSE, ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN YAZILI ANLATIM HATALARININ KARŞILKAŞTIRILMASI. PAUSBED. 2009;:241–246.
MLA Arıcı, Ali Fuat. “İLKÖĞRETİM, LİSE, ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN YAZILI ANLATIM HATALARININ KARŞILKAŞTIRILMASI”. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, sy. 3, 2009, ss. 241-6.
Vancouver Arıcı AF. İLKÖĞRETİM, LİSE, ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN YAZILI ANLATIM HATALARININ KARŞILKAŞTIRILMASI. PAUSBED. 2009(3):241-6.