BibTex RIS Kaynak Göster

The Study In Respect Of Demographical Factors Of Perceived Risks By Tourists In Process Of Purchasing

Yıl 2016, Sayı: 25, 99 - 119, 01.09.2016

Öz

The basic problem in consumer attitudes is preference. Consumers perceive some risks and hesitate while doing purchasing preferences. One of the basic responsibilities of business administration is to eliminate perceived risks by consumers. From this point of view,this study aims determining type of risks that perceived by tourists in process of purchasing and revealing if type of risks change through demographical factors. According to the result of this study; there is difference between gender, age, occupation, level of monthly income, duration of holiday and the type of perceived risks however there is no difference between marital status, education level and the type of perceived risks, is determined.

Turistlerin Tatil Satın Alma Sürecinde Algıladıkları Risklerin Demografik Özelliklere Göre İncelenmesi

Yıl 2016, Sayı: 25, 99 - 119, 01.09.2016

Öz

Tüketici davranışlarındaki temel problemlerden biri tercihtir. Tüketiciler satın alma tercihleri yaparken tereddüde düşmekte ve bir takım riskler algılamaktadırlar. İşletmelerin temel sorumluluklarından biri ise, tüketicilerin algıladıkları bu riskleri bertaraf etmeye çalışmaktır. Hizmetlerin genel özelliklerinden dolayı, otel işletmelerinde bu durum daha fazla önem kazanmaktadır. Bu noktadan hareketle, araştırmada turistlerin tatil satın alma sürecinde algıladıkları risk türlerin belirlenmesi ve bu risk türlerinin demografik değişkenlere göre farklılık gösterip göstermediğinin ortaya çıkarılması amaçlanmaktadır. Araştırma sonucunda elde edilen sonuçlara göre, cinsiyet, yaş, meslek, aylık gelir düzeyi ve tatile çıkma süreleri ile algılanan risk türleri arasında farklılık bulunduğu; medeni durum ve eğitim düzeyi ile algılanan risk türleri arasında farklılık bulunmadığı tespit edilmiştir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA89MU25HN
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Erdem Temeloğlu

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Sayı: 25

Kaynak Göster

APA Temeloğlu, E. (2016). Turistlerin Tatil Satın Alma Sürecinde Algıladıkları Risklerin Demografik Özelliklere Göre İncelenmesi. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(25), 99-119.
AMA Temeloğlu E. Turistlerin Tatil Satın Alma Sürecinde Algıladıkları Risklerin Demografik Özelliklere Göre İncelenmesi. PAUSBED. Eylül 2016;(25):99-119.
Chicago Temeloğlu, Erdem. “Turistlerin Tatil Satın Alma Sürecinde Algıladıkları Risklerin Demografik Özelliklere Göre İncelenmesi”. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, sy. 25 (Eylül 2016): 99-119.
EndNote Temeloğlu E (01 Eylül 2016) Turistlerin Tatil Satın Alma Sürecinde Algıladıkları Risklerin Demografik Özelliklere Göre İncelenmesi. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 25 99–119.
IEEE E. Temeloğlu, “Turistlerin Tatil Satın Alma Sürecinde Algıladıkları Risklerin Demografik Özelliklere Göre İncelenmesi”, PAUSBED, sy. 25, ss. 99–119, Eylül 2016.
ISNAD Temeloğlu, Erdem. “Turistlerin Tatil Satın Alma Sürecinde Algıladıkları Risklerin Demografik Özelliklere Göre İncelenmesi”. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 25 (Eylül 2016), 99-119.
JAMA Temeloğlu E. Turistlerin Tatil Satın Alma Sürecinde Algıladıkları Risklerin Demografik Özelliklere Göre İncelenmesi. PAUSBED. 2016;:99–119.
MLA Temeloğlu, Erdem. “Turistlerin Tatil Satın Alma Sürecinde Algıladıkları Risklerin Demografik Özelliklere Göre İncelenmesi”. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, sy. 25, 2016, ss. 99-119.
Vancouver Temeloğlu E. Turistlerin Tatil Satın Alma Sürecinde Algıladıkları Risklerin Demografik Özelliklere Göre İncelenmesi. PAUSBED. 2016(25):99-119.