Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Relationship between Marketing and Export Sales: On The Food Stuff Industry Companies Quoted in BIST

Yıl 2017, Sayı: 26, 242 - 246, 01.01.2017

Öz

The purpose of this study is to investigate the relationship between advertising & marketing expenses and export sales. For this purpose, available international sales, advertising and marketing expenses data of nine food stuff industry companies (out of 28 companies) quoted in BIST are utilized for the period 2008-2015. Panel data analysis conclude that series are co-integrated and marketing has positive and statistically significant impact on export sales in the long term. This result show that firms have to focus on marketing to increase their productivity and to do their mark well-known at the world.

Reklam ve Tanıtım ile Yurtdışı Satışlar Arasındaki İlişki: BİST’te İşlem Gören Gıda Firmaları Üzerinde Uygulama

Yıl 2017, Sayı: 26, 242 - 246, 01.01.2017

Öz

Bu çalışmada firmaların reklam ve tanıtım harcamaları ile yurtdışı satışlar arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla Türkiye’de BİST’de işlem gören gıda maddeleri sanayii sektör grubundaki 28 firmadan, 2008 ve 2015 yılları arasında verisi ulaşılabilir olan dokuz firmanın yıllık yurtdışı satış ile reklam ve pazarlama giderlerine ait veriler kullanılmıştır. Yapılan panel analizler sonucunda serilerin eş-bütünleşik olduğu ve reklam ve pazarlama harcamalarının uzun dönemde yurtdışı satışlar üzerinde pozitif ve anlamlı bir etkiye sahip olduğu belirlenmiştir. Bu sonuç firmaların hem verimliliklerini arttırmak hem de küresel düzeyde bilinen bir marka haline dönüşmek için reklam ve tanıtıma önem vermeleri gerektiğini ortaya koymaktadır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Ekonomi
Diğer ID JA54NS39AF
Bölüm Derleme
Yazarlar

İbrahim Hüseyni Bu kişi benim

Reşat Sakur Bu kişi benim

Ömer Doru

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Sayı: 26

Kaynak Göster

APA Hüseyni, İ., Sakur, R., & Doru, Ö. (2017). Reklam ve Tanıtım ile Yurtdışı Satışlar Arasındaki İlişki: BİST’te İşlem Gören Gıda Firmaları Üzerinde Uygulama. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(26), 242-246.
AMA Hüseyni İ, Sakur R, Doru Ö. Reklam ve Tanıtım ile Yurtdışı Satışlar Arasındaki İlişki: BİST’te İşlem Gören Gıda Firmaları Üzerinde Uygulama. PAUSBED. Ocak 2017;(26):242-246.
Chicago Hüseyni, İbrahim, Reşat Sakur, ve Ömer Doru. “Reklam Ve Tanıtım Ile Yurtdışı Satışlar Arasındaki İlişki: BİST’te İşlem Gören Gıda Firmaları Üzerinde Uygulama”. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, sy. 26 (Ocak 2017): 242-46.
EndNote Hüseyni İ, Sakur R, Doru Ö (01 Ocak 2017) Reklam ve Tanıtım ile Yurtdışı Satışlar Arasındaki İlişki: BİST’te İşlem Gören Gıda Firmaları Üzerinde Uygulama. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 26 242–246.
IEEE İ. Hüseyni, R. Sakur, ve Ö. Doru, “Reklam ve Tanıtım ile Yurtdışı Satışlar Arasındaki İlişki: BİST’te İşlem Gören Gıda Firmaları Üzerinde Uygulama”, PAUSBED, sy. 26, ss. 242–246, Ocak 2017.
ISNAD Hüseyni, İbrahim vd. “Reklam Ve Tanıtım Ile Yurtdışı Satışlar Arasındaki İlişki: BİST’te İşlem Gören Gıda Firmaları Üzerinde Uygulama”. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 26 (Ocak 2017), 242-246.
JAMA Hüseyni İ, Sakur R, Doru Ö. Reklam ve Tanıtım ile Yurtdışı Satışlar Arasındaki İlişki: BİST’te İşlem Gören Gıda Firmaları Üzerinde Uygulama. PAUSBED. 2017;:242–246.
MLA Hüseyni, İbrahim vd. “Reklam Ve Tanıtım Ile Yurtdışı Satışlar Arasındaki İlişki: BİST’te İşlem Gören Gıda Firmaları Üzerinde Uygulama”. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, sy. 26, 2017, ss. 242-6.
Vancouver Hüseyni İ, Sakur R, Doru Ö. Reklam ve Tanıtım ile Yurtdışı Satışlar Arasındaki İlişki: BİST’te İşlem Gören Gıda Firmaları Üzerinde Uygulama. PAUSBED. 2017(26):242-6.