BibTex RIS Kaynak Göster

Materializing the Reading Process: Jasper Fforde's The Eyre Affair

Yıl 2017, Sayı: 27, 117 - 124, 01.05.2017

Öz

This study suggests that Jasper Fforde’s novel The Eyre Affair (2001) is a fictional representation of the reader response theory. Being the first novel of the Thursday Next series, the novel introduces the reader an alternate universe in which there are no boundaries between the real and the fictitious worlds. Allowing the reader enter Jane Eyre’s story both on a mental and physical level, Fforde’s rewriting fills in the gaps within the source text with alternative incidents. Basing its argument on Louise M. Rosenblatt’s theory concerning the transactional reader response theory, this study displays the reader’s dynamic role during the reading process by emphasizing the intertextual relationship between Jane Eyre and The Eyre Affair.

Okuma Sürecini Cisimleştirmek: Jasper Fforde'nin The Eyre Affair Romanı

Yıl 2017, Sayı: 27, 117 - 124, 01.05.2017

Öz

Bu çalışma Jasper Fforde’nin The Eyre Affair (2001) adlı romanının okur tepkisi odaklı eleştiri kuramının kurmaca bir temsili olduğu iddiasını ortaya atmaktadır. Thursday Next roman dizisinin ilk romanı olan bu metin, okura gerçek ve kurmaca arasında sınır bulunmayan bir evren sunar. Okurun Jane Eyre’in dünyasına hem zihinsel hem fiziksel olarak girmesine olanak sağlayarak Fforde tarafından kaleme alınan bu yeniden yazım, kaynak metindeki boşlukları alternatif olaylarla doldurmaktadır. Louise M. Rosenblatt’ın okur tepkisi odaklı eleştiri kuramını temel alan bu çalışma, Jane Eyre ve The Eyre Affair romanları arasındaki metinlerarası ilişkiyi vurgulayarak okurun okuma sürecindeki dinamik rolünü gözler önüne sermektedir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA63CV94JN
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

F. Zeynep Bilge Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Sayı: 27

Kaynak Göster

APA Bilge, F. Z. (2017). Okuma Sürecini Cisimleştirmek: Jasper Fforde’nin The Eyre Affair Romanı. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(27), 117-124.
AMA Bilge FZ. Okuma Sürecini Cisimleştirmek: Jasper Fforde’nin The Eyre Affair Romanı. PAUSBED. Mayıs 2017;(27):117-124.
Chicago Bilge, F. Zeynep. “Okuma Sürecini Cisimleştirmek: Jasper Fforde’nin The Eyre Affair Romanı”. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, sy. 27 (Mayıs 2017): 117-24.
EndNote Bilge FZ (01 Mayıs 2017) Okuma Sürecini Cisimleştirmek: Jasper Fforde’nin The Eyre Affair Romanı. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 27 117–124.
IEEE F. Z. Bilge, “Okuma Sürecini Cisimleştirmek: Jasper Fforde’nin The Eyre Affair Romanı”, PAUSBED, sy. 27, ss. 117–124, Mayıs 2017.
ISNAD Bilge, F. Zeynep. “Okuma Sürecini Cisimleştirmek: Jasper Fforde’nin The Eyre Affair Romanı”. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 27 (Mayıs 2017), 117-124.
JAMA Bilge FZ. Okuma Sürecini Cisimleştirmek: Jasper Fforde’nin The Eyre Affair Romanı. PAUSBED. 2017;:117–124.
MLA Bilge, F. Zeynep. “Okuma Sürecini Cisimleştirmek: Jasper Fforde’nin The Eyre Affair Romanı”. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, sy. 27, 2017, ss. 117-24.
Vancouver Bilge FZ. Okuma Sürecini Cisimleştirmek: Jasper Fforde’nin The Eyre Affair Romanı. PAUSBED. 2017(27):117-24.