BibTex RIS Kaynak Göster

Purification of Nafs (the Soul) in “Risaletun Nushiyye” and “Vagz-ı Azat”

Yıl 2017, Sayı: 27, 349 - 351, 01.05.2017

Öz

Risaletun Nushiyye by Yunus Emre is a masnavi based on one’s attempt to deal with his inner bad sides in order to overcome his nafs (the soul). In this work of art, the ways to be a perfect human being through one’s struggle with his nafs in this temporary world, which is an exam place for mankind, are discussed. Another work of art namely “Vagz-ı Azat” by Dövletmemmet Azadı has the characteristics of a sermon in poetic form. In this work, Azadı stated his ideas on social, political, religious, economical matters and so on. Another issue highly emphasized by Azadı is purification of nafs.In the study, the notion of “nafs” that has a crucial role in one’s spiritual maturity and the issue of purification of nafs were presented with examples from both of the works comparatively. This review on the poets who lived in different places and time periods also aims to demonstrate the shared values and common expressions and phrases in the literature of Turkish world.

“Risâletü’n-Nushiyye” ve “Vagz-ı Azat” ta Nefis Terbiyesi

Yıl 2017, Sayı: 27, 349 - 351, 01.05.2017

Öz

Yunus Emre’nin “Risâletü’n-Nushiyye”si, bireyin nefsi ile başa çıkabilmesi için kötü huyları ile yaptığı mücadeleyi konu edinen bir mesnevidir. Eserde insan için imtihan yeri olan bu geçici dünyada, kişinin nefsi ile olan mücadelesi ile insan-ı kâmil olma yolları anlatılmaktadır. Dövletmemmet Azadı’nın “Vagz-ı Azat” adlı eseri manzum bir nasihatname özelliği taşımaktadır. Azadı, bu eserinde sosyal, siyasi, dinî, iktisadi vb. meselelerde görüşlerini ortaya koymuştur. Azadı’nın üzerinde durduğu konulardan biri de nefsin terbiyesidir. Çalışmada kişinin manevi olgunluğu için büyük önem taşıyan nefis kavramı ve nefsin terbiyesi konusu, her iki eserden örnekler verilerek, karşılaştırmalı bir şekilde verilmiştir. Birbirinden farklı sahalarda ve farklı zaman diliminde yaşayan şairlerin eserleri üzerine yapılacak bu inceleme, Türk dünyası edebiyatının müşterek değerlerini, ortak ifade kalıplarını ortaya koymayı da amaçlamaktadır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA39PY99ST
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Soner Sağlam Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Sayı: 27

Kaynak Göster

APA Sağlam, S. (2017). “Risâletü’n-Nushiyye” ve “Vagz-ı Azat” ta Nefis Terbiyesi. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(27), 349-351.
AMA Sağlam S. “Risâletü’n-Nushiyye” ve “Vagz-ı Azat” ta Nefis Terbiyesi. PAUSBED. Mayıs 2017;(27):349-351.
Chicago Sağlam, Soner. ““Risâletü’n-Nushiyye” Ve ‘Vagz-ı Azat’ Ta Nefis Terbiyesi”. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, sy. 27 (Mayıs 2017): 349-51.
EndNote Sağlam S (01 Mayıs 2017) “Risâletü’n-Nushiyye” ve “Vagz-ı Azat” ta Nefis Terbiyesi. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 27 349–351.
IEEE S. Sağlam, ““Risâletü’n-Nushiyye” ve ‘Vagz-ı Azat’ ta Nefis Terbiyesi”, PAUSBED, sy. 27, ss. 349–351, Mayıs 2017.
ISNAD Sağlam, Soner. ““Risâletü’n-Nushiyye” Ve ‘Vagz-ı Azat’ Ta Nefis Terbiyesi”. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 27 (Mayıs 2017), 349-351.
JAMA Sağlam S. “Risâletü’n-Nushiyye” ve “Vagz-ı Azat” ta Nefis Terbiyesi. PAUSBED. 2017;:349–351.
MLA Sağlam, Soner. ““Risâletü’n-Nushiyye” Ve ‘Vagz-ı Azat’ Ta Nefis Terbiyesi”. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, sy. 27, 2017, ss. 349-51.
Vancouver Sağlam S. “Risâletü’n-Nushiyye” ve “Vagz-ı Azat” ta Nefis Terbiyesi. PAUSBED. 2017(27):349-51.