Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İzleyicilerin Pozitif ve Negatif Duygularının Liderin Hız ve Etkililiği üzerindeki Etkisi

Yıl 2019, Sayı: 34, 201 - 217, 21.01.2019
https://doi.org/10.30794/pausbed.398897

Öz



















Bir liderin hızlı ve etkili olmasında etkili olan
faktörlerden biri izleyicilerin içerisinde bulunduğu duygu durumudur. İzleyicilerin
duygu durumu duygusal bulaşma yoluyla lidere geçmekte ve dolayısıyla onun hızı
ve etkililiği üzerinde bir etki yaratmaktadır. Bu durumun varlığını test etmek
amacıyla Mersin İlinde faaliyet gösteren bir devlet kurumunda çalışan 86
personele anket uygulanmış, anket sonucunda elde edilen verilerin
değerlendirilmesi sonucunda ise şu sonuçlara ulaşılmıştır. Araştırmanın
sonucunda izleyicilerin pozitif duyguları ile liderlerinin hız
ve etkililiği arasında pozitif yönde ve orta düzeyde anlamlı bir ilişki olduğu
saptanmış, bunun yanında izleyicilerin negatif duyguları ile liderlerinin
etkililiği arasında ise negatif yönde ve orta düzeyde anlamlı bir ilişki olduğu
belirlenmiştir. İzleyicilerin negatif duyguları ile liderlerinin hızı arasında ise
istatistiki olarak herhangi bir anlamlı ilişki bulunamamıştır.

Kaynakça

  • Attah, Y. Emmanuel, Obera, Victoria Ahonya ve Isaac, Sani (2017). Effective Leadership And Change Management for Sustainable Development in Nigeria, International Journal of Public Administration and Management Research (IJPAMR), 4(2): 37-42.
  • Barsade, G. Sigal (2002). The Ripple Effect: Emotional Contagion and Its Influence on Group Behavior, Administrative Science Quarterly, 47(4): 644-675.
  • Billings, Andy (2017). When Fast is too Slow: “Xcelerating” Leaders at Electronic Arts, People+Strategy, 40(3): 24-29. Bissell, Ben (2002). Resistance Fighters. California: Leadership.
  • Boswell, H. Edwin, Davis, R. Jocelyn ve Frechette, M. Henry (2010). Strategic Speed, Harvard Business Publishing: USA.
  • Brunner, Laurie (2013). Four Fundamentals of Revenue Growth. (28. 6. 2018) http://www.mainstreammanagement.com/pdf/four-fundamentals-of-revenue-growth.pdf
  • Chai, Dae Seok, Jeong, Shinhee, Kim, Junhee, Kim, Sewon ve Hamlin, G. Robert (2016). Perceived Managerial And Leadership Effectiveness in A Korean Context: An Indigenous Qualitative Study, Asia Pac J Manag, 33: 789-820.
  • Dabke, Deepika (2016). Impact of Leader’s Emotional Intelligence And Transformational Behavior on Perceived Leadership Effectiveness: A Multiple Source View, Business Perspectives And Research, 4(1): 27-40.
  • Davis, R. Jocelyn, Frechette, M. Henry ve Boswell, H. Edwin (2010). The Need for Speed, New Zealand: Human Resources Magazine Edelman, J. Peter ve Knippenberg, Daan Van (2017). Training Leader Emotion Regulation and Leadership Effectiveness, J Bus Psychol, 32: 747-757.
  • Enkavi, Ayşegül Horozoğlu (2013). Terfi ve Zam Alamadınız mı?. (6. 7. 2018) http://www.hurriyetaile.com/sizin-icin/psikoloji/terfi-ve-zam-alamadiniz-mi_16589.html.
  • Frackenpohl, Gerrit, Hillenbrand, Adrian ve Kube, Sebastian (2016). Leadership Effectiveness And Institutional Frames, Exp Econ, 19: 842-863.
  • Gebremariam, Goitom Woldelibanos ve Delesa, Tesfa Mezgebu (2014). Assessment of Leadership Practices And Effectiveness In Ethiopian Universities, International Journal of Research in Commerce & Management, 5(7): 52-59.
  • Goldring, B. Ellen, Mavrogordato, Madeline ve Haynes, Katherine Taylor (2015). Multisource Principal Evaluation Data: Principals’ Orientations And Reactions to Teacher Feedback Regarding Their Leadership Effectiveness, Educational Administration Quarterly, 51(4): 572-599.
  • Gu, Jiajun, Xie, Fenghua ve Weng Derek Qingxiong (2012). Leadership, Team and Decision Speed: Empirical Study Using Cross-Provincial Data, Chinese Management Studies, 6(4): 598-608.
  • Hamlin, G. Robert, Kim, Sewon, Chai, Dae Seok, Kim, Junhee ve Jeong, Shinhee (2016). Perceived Managerial And Leadership Effectiveness within South Korean And British Private Companies: A Derived Etic Comparative Study, Human Resource Development Quarterly, 27(2): 237-269.
  • Hess, D. James ve Bacigalupo, C. Arnold (2013). Applying Emotional Intelligence Skills to Leadership and Decision Making in Non-Profit Organizations, Adm. Sci., 3: 202-220.
  • Hopkins, Willie Edward ve Scott, G. Susanne (2015). Values-Based Leadership Effectiveness in Culturally Diverse Workplaces, Cross Cultural & Strategic Management, 23(2): 363-385.
  • Kaya, Özlem, Özok, Ahmet Fahri, Özçalık, Fatih ve Akalp, Gizem (2015). Pozitif ve Negatif Duygusallığın Tasarım Birimi Çalışanları Üzerindeki Etkisi (Hazır Giyim Sektörü Örneği), Süleyman Demirel Üniversitesi Mühendislik Bilimleri ve Tasarım Dergisi, 3(3): 487-491. Koçel, Tamer (2015). İşletme Yöneticiliği. Beta Basım Yayım Dağıtım, 16. Baskı, İstanbul.
  • Leng, Zongyang, Liu, Zhiying, Tan, Min ve Pang, Jiangang (2015). Speed Leaders And Quality Champions: Analyzing The Effect of Market Orientation And Technology Orientation Alignment on New Product Innovation, Management Decision, 53(6): 1247-1267.
  • Liu, Wu, Song, Zhaoli, Li, Xian ve Liao, Zhenyu (2017). Why And When Leaders’ Affective States Influence Employee Upward Voice, Academy of Management Journal, 60(1): 238-263.
  • Manasseh, Tumuhimbise (2015). Heightening Leadership Effectiveness In Local Governments of Uganda: ‘Challenge The Process’ for Organisational Support, International Journal of African Renaissance Studies, 10(2): 143-155.
  • Nichols, Ellen (2009). Communications to Engage Light-Speed Leaders, Industrial And Commercial Training, 41(2): 102-105.
  • Özdemir, Aytül Ayşe (2015). İş Tatmini, Pozitif/Negatif Duygulanım ve Yaşam Tatmininin Etkisi, Çalışma ve Toplum, 46(3): 47-61.
  • Pearson, M. Christine (2017). The Smart Way to Respond to Negative Emotions at Work. (27. 6. 2018) http://ilp.mit.edu/media/news_articles/smr/2017/58305.pdf
  • Rothman, B. Naomi Ve Melwani, Shimul (2017). Feeling Mixed, Ambivalent, And In Flux: The Social Functions Of Emotional Complexity For Leaders, Academy Of Management Review, 42(2): 259-282.
  • Sağsan, Mustafa, Ertaş, Abdurrahman ve Burgul, Nazım Serkan (2016). Lider Antrenörlerin Bilgi Sahasında Deplasman Mücadelesi: KKTC Üzerine Görgül Bir Araştırma, Bilgi Dünyası, 17(1): 1-21.
  • Tee, Eugene ve Ashkanasy, Neal (2006). Emotional Contagion from Followers to Leaders, and its Effect on Leadership Effectiveness and Speed, Anzam 2006 Conference, 6-10 Aralık, Australian and New Zealand.
  • Wang, Zhenyuan, Chen, Xi ve Yu, Mingyang (2017). Interactive Effect of Leader–Member Tie And Network Centrality on Leadership Effectiveness, Social Behavior And Personality, 45(7): 1197-1210.
  • Wasylkiw, Louise, Holton, Judith, Azar, Rima ve Cook, William (2015). The Impact of Mindfulness on Leadership Effectiveness in A Health Care Setting: A Pilot Study, Journal of Health Organization and Management, 29(7): 893-911.
  • Watson, D., Clark, L.A. ve Tellegen, A. (1988). Development and Validation of Brief Measure of Positive and Negative Affect: The PANAS Scales, Journal of Personality and Social Psychology, 54(6): 1063-1070.
  • Liu, Dong, Wong, Chi-Sum ve Fu, Ping Ping (2012). Team Leader’s Emotional Intelligence, Personality, and Empowering Behavior: An Investigation of their Relations to Team Climate, Advances in Global Leadership, 7: 71-97.
  • Yılmaz, Tolga (2014). Lider Etkinliği Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması Çalışması, KSÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 11(2): 1-24.
  • Zenger, H. John ve Folkman, R. Joseph (2017). Tactics to Increase Leadership Speed, Leader to Leader, 2017(86): 23-28.
Toplam 32 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İşletme
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Oya Korkmaz 0000-0003-4570-803X

Hasan Tezcan Uysal 0000-0002-8962-7824

Kayhan Çelik Bu kişi benim 0000-0002-9609-7702

Yayımlanma Tarihi 21 Ocak 2019
Kabul Tarihi 20 Temmuz 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Sayı: 34

Kaynak Göster

APA Korkmaz, O., Uysal, H. T., & Çelik, K. (2019). İzleyicilerin Pozitif ve Negatif Duygularının Liderin Hız ve Etkililiği üzerindeki Etkisi. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(34), 201-217. https://doi.org/10.30794/pausbed.398897
AMA Korkmaz O, Uysal HT, Çelik K. İzleyicilerin Pozitif ve Negatif Duygularının Liderin Hız ve Etkililiği üzerindeki Etkisi. PAUSBED. Ocak 2019;(34):201-217. doi:10.30794/pausbed.398897
Chicago Korkmaz, Oya, Hasan Tezcan Uysal, ve Kayhan Çelik. “İzleyicilerin Pozitif Ve Negatif Duygularının Liderin Hız Ve Etkililiği üzerindeki Etkisi”. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, sy. 34 (Ocak 2019): 201-17. https://doi.org/10.30794/pausbed.398897.
EndNote Korkmaz O, Uysal HT, Çelik K (01 Ocak 2019) İzleyicilerin Pozitif ve Negatif Duygularının Liderin Hız ve Etkililiği üzerindeki Etkisi. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 34 201–217.
IEEE O. Korkmaz, H. T. Uysal, ve K. Çelik, “İzleyicilerin Pozitif ve Negatif Duygularının Liderin Hız ve Etkililiği üzerindeki Etkisi”, PAUSBED, sy. 34, ss. 201–217, Ocak 2019, doi: 10.30794/pausbed.398897.
ISNAD Korkmaz, Oya vd. “İzleyicilerin Pozitif Ve Negatif Duygularının Liderin Hız Ve Etkililiği üzerindeki Etkisi”. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 34 (Ocak 2019), 201-217. https://doi.org/10.30794/pausbed.398897.
JAMA Korkmaz O, Uysal HT, Çelik K. İzleyicilerin Pozitif ve Negatif Duygularının Liderin Hız ve Etkililiği üzerindeki Etkisi. PAUSBED. 2019;:201–217.
MLA Korkmaz, Oya vd. “İzleyicilerin Pozitif Ve Negatif Duygularının Liderin Hız Ve Etkililiği üzerindeki Etkisi”. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, sy. 34, 2019, ss. 201-17, doi:10.30794/pausbed.398897.
Vancouver Korkmaz O, Uysal HT, Çelik K. İzleyicilerin Pozitif ve Negatif Duygularının Liderin Hız ve Etkililiği üzerindeki Etkisi. PAUSBED. 2019(34):201-17.