Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Öğrencilerin Klavye Teknikleri Dersine İlişkin Tutumlarının Değerlendirilmesine Yönelik Bir Araştırma: Yalova Üniversitesi Örneği

Yıl 2015, Cilt: 2 Sayı: 2, 23 - 34, 01.10.2015
https://doi.org/10.5505/pjess.2015.08208

Öz

Bu çalışmada Yalova Üniversitesi’nde “Klavye Teknikleri” dersi gören öğrencilerin derse ilişkin tutumlarının değerlendirilmesi yoluyla, olumlu algı ve tutumlarının geliştirilmesine ilişkin çeşitli öneriler geliştirilmesi amaçlanmıştır. Böylece bu dersin daha etkin ve verimli geçmesi hedeflenmektedir. Araştırma yöntemi yapılandırılmış mülâkat olarak belirlenmiştir. Klavye teknikleri dersini en az iki dönem boyunca almış 30 öğrenci ile mülâkat yapılmıştır. Mülâkat sonuçları kavramsal ve tematik olarak incelenmiş, analiz edilmiştir. Sonuç olarak; Klavyenin, bir “meslek – iş kapısı” olarak algılandığı, teknolojinin gelişiminin F klavye kullanımını olumsuz etkileyeceği görüşünün hâkim olduğu, ders başarısını etkileyen genel faktörlere bakıldığında düzenli ve çok çalışmanın ve kişinin iç motivasyonunun öne çıktığı söylenebilir. F klavye eğitimi konusunda uzman kişilerce halka eğitimler verilmesinin sağlanması, teknolojik aletlerin F klavye uyumlu olmasının desteklenmesi, yerel veya ulusal düzeyde yarışmaların düzenlenmesi önerilebilir.

A research for evaluation of students' attitudes on the course of keyboard techniques: the case of Yalova University

Yıl 2015, Cilt: 2 Sayı: 2, 23 - 34, 01.10.2015
https://doi.org/10.5505/pjess.2015.08208

Öz

In this study, it is aimed to develop several recommendations for improving the positive perception and attitudes by evaluating students' attitudes who take the course of keyboard techniques in Yalova University. Thus, this course is aimed go through more efficiently and effectively. The Research method is defined as structured interview. The interview was conducted with 30 students who have taken the course of Keyboard Techniques at least two periods. The interview result is examined and analyzed as conceptual and thematic. As a result: it can be said that Keyboard is perceived as “profession- work gate”, the opinion is dominated that technologic developments will affect F keyboard negatively, considering the general factors affecting the course success, regularly and hard work and people internal motivation comes forward. It can be recommended that to provide giving education to people by skilled person about F keyboard, to support compatibility of F keyboard to technological tools, to organize local and national competitions.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İletişim ve Medya Çalışmaları
Diğer ID JA47PU62ES
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Özgür Doğan Gürcü1 Bu kişi benim

Cihat Çetin1 Bu kişi benim

Merve Turpçu2

Yayımlanma Tarihi 1 Ekim 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Gürcü1, Ö. D., Çetin1, C., & Turpçu2, M. (2015). Öğrencilerin Klavye Teknikleri Dersine İlişkin Tutumlarının Değerlendirilmesine Yönelik Bir Araştırma: Yalova Üniversitesi Örneği. Pamukkale Journal of Eurasian Socioeconomic Studies, 2(2), 23-34. https://doi.org/10.5505/pjess.2015.08208
AMA Gürcü1 ÖD, Çetin1 C, Turpçu2 M. Öğrencilerin Klavye Teknikleri Dersine İlişkin Tutumlarının Değerlendirilmesine Yönelik Bir Araştırma: Yalova Üniversitesi Örneği. pjess. Ekim 2015;2(2):23-34. doi:10.5505/pjess.2015.08208
Chicago Gürcü1, Özgür Doğan, Cihat Çetin1, ve Merve Turpçu2. “Öğrencilerin Klavye Teknikleri Dersine İlişkin Tutumlarının Değerlendirilmesine Yönelik Bir Araştırma: Yalova Üniversitesi Örneği”. Pamukkale Journal of Eurasian Socioeconomic Studies 2, sy. 2 (Ekim 2015): 23-34. https://doi.org/10.5505/pjess.2015.08208.
EndNote Gürcü1 ÖD, Çetin1 C, Turpçu2 M (01 Ekim 2015) Öğrencilerin Klavye Teknikleri Dersine İlişkin Tutumlarının Değerlendirilmesine Yönelik Bir Araştırma: Yalova Üniversitesi Örneği. Pamukkale Journal of Eurasian Socioeconomic Studies 2 2 23–34.
IEEE Ö. D. Gürcü1, C. Çetin1, ve M. Turpçu2, “Öğrencilerin Klavye Teknikleri Dersine İlişkin Tutumlarının Değerlendirilmesine Yönelik Bir Araştırma: Yalova Üniversitesi Örneği”, pjess, c. 2, sy. 2, ss. 23–34, 2015, doi: 10.5505/pjess.2015.08208.
ISNAD Gürcü1, Özgür Doğan vd. “Öğrencilerin Klavye Teknikleri Dersine İlişkin Tutumlarının Değerlendirilmesine Yönelik Bir Araştırma: Yalova Üniversitesi Örneği”. Pamukkale Journal of Eurasian Socioeconomic Studies 2/2 (Ekim 2015), 23-34. https://doi.org/10.5505/pjess.2015.08208.
JAMA Gürcü1 ÖD, Çetin1 C, Turpçu2 M. Öğrencilerin Klavye Teknikleri Dersine İlişkin Tutumlarının Değerlendirilmesine Yönelik Bir Araştırma: Yalova Üniversitesi Örneği. pjess. 2015;2:23–34.
MLA Gürcü1, Özgür Doğan vd. “Öğrencilerin Klavye Teknikleri Dersine İlişkin Tutumlarının Değerlendirilmesine Yönelik Bir Araştırma: Yalova Üniversitesi Örneği”. Pamukkale Journal of Eurasian Socioeconomic Studies, c. 2, sy. 2, 2015, ss. 23-34, doi:10.5505/pjess.2015.08208.
Vancouver Gürcü1 ÖD, Çetin1 C, Turpçu2 M. Öğrencilerin Klavye Teknikleri Dersine İlişkin Tutumlarının Değerlendirilmesine Yönelik Bir Araştırma: Yalova Üniversitesi Örneği. pjess. 2015;2(2):23-34.

25644

Pamukkale Avrasya Sosyoekonomik Çalışmalar Dergisi, yılda iki kez yayınlanan süreli ve elektronik basımı yapılan, uluslararası indeksli hakemli bir dergidir.

Pamukkale Avrasya Sosyoekonomik Çalışmalar Dergisinde yayınlanmış makalenin telif hakları Creative Commons Atıf-Gayri ticari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC-ND 4.0) kapsamındadır.