Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Opinions of the university students who experienced loneliness

Yıl 2018, Cilt: 1 Sayı: 3, 413 - 423, 30.10.2018
https://doi.org/10.33723/rs.446076

Öz

The purpose of this study is to determine the feelings, behaviours and
thoughts of the people who experienced loneliness. In this research,
phenomenology -one of the qualitative research design- is used. Also, face to
face interview technique from data collection techniques is used.
Method of criterion sampling is used from purposive sampling methods.  The
question, " How often do you feel lonely?" is asked to the
participants.   A seven-point likelihood Likert scale is used
and the study continue with the six participants who answer four and
above. To analyze the datas, content analysis is used. The result of this
analysis, five main themes are determined. These themes are coping strategies,
belonging, depressive perception, future anxiety, personal growth.
Coping Strategies theme, examined in four categories; Alienation
and isolation, social support, romantic relationships and behavioral coping
strategies

Kaynakça

  • KAYNAKLAR
  • BULUŞ, M. (1997). Üniversite Öğrencilerinde Yalnızlık. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3:82-90.
  • BULUŞ, M. (2000). Ergen Öğrencilerde Denetim Odağı-Yalnızlık Düzeyi İlişkisi. D.E.U Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 12:165-176.
  • BRELİM, S. (1985). Intimate Relationships. Random House, New York.
  • DURU, E. (2008). Yalnızlığı Yordamada Sosyal Destek ve Sosyal Bağlılığın Rolü. Türk Psikoloji Dergisi, 23(61):15-24.
  • ESKİN, M. (2001). Ergenlikte Yalnızlık, Başetme Yöntemleri ve Yalnızlığın İntihar Davranışı ile İlişkisi. Klinik Psikiyatri, 4:5-11
  • KARAOĞLU, N., AVŞAROĞLU, S., & DENİZ, M. E. (2009). Yalnız Mısın? Selçuk Üniversitesi Öğrencilerinde Yalnızlık Düzeyi İle İlgili Bir Çalışma. Marmara Medical Journal, 22(1):019-026.
  • KÖSE, E. (2009). Yurtta Kalan ve Ailesiyle Birlikte Yaşayan Lise Öğrencilerinin Yalnızlık ve Sosyal Destek Düzeylerinin İncelenmesi (Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı). İzmir.
  • RUBINSTEIN, C., SHAVER, P., & PEPLAU, L. (1979). Loneliness. Human Nature, 2(2):58-65.
  • YALAZ SEÇİM, Ö, ALPAR, Ö, & ALGÜR, S. (2014). Üniversite Öğrencilerinde Yalnızlık: Akdeniz Üniversitesinde Yapılan Ampirik Bir Araştırma. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 13(48):200-215.

YALNIZLIK YAŞAYAN ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN BU OLGUYA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ

Yıl 2018, Cilt: 1 Sayı: 3, 413 - 423, 30.10.2018
https://doi.org/10.33723/rs.446076

Öz

Bu çalışmanın amacı
yalnızlık olgusunu deneyimlemiş kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını
belirleyebilmektir. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden olgu bilim deseni
kullanılmıştır, veri toplama tekniklerinden yüz yüze görüşme tekniği
kullanılmıştır. Amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme kullanılmıştır.
Bu ölçütü belirleyebilmek için katılımcılara “Kendinizi ne sıklıkla yalnız
hissediyorsunuz?” sorusu sorulmuştur. 7’li Likert ölçeğinde, dört ve üzeri
cevap veren altı katılımcıyla çalışmaya devam edilmiştir. Verileri analiz etmek
için içerik analizi kullanılmıştır. Bu analiz sonucunda beş ana tema
belirlenmiştir. Bu temalar baş etme stratejileri, aidiyet, depresif algılar,
gelecek kaygısı, kişisel gelişim temalarıdır. Baş etme stratejileri teması dört
kategoride incelenmiştir: Yalnızlık ve izolasyon, sosyal destek, romantik
ilişkiler ve davranışsal baş etme yöntemleridir

Kaynakça

  • KAYNAKLAR
  • BULUŞ, M. (1997). Üniversite Öğrencilerinde Yalnızlık. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3:82-90.
  • BULUŞ, M. (2000). Ergen Öğrencilerde Denetim Odağı-Yalnızlık Düzeyi İlişkisi. D.E.U Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 12:165-176.
  • BRELİM, S. (1985). Intimate Relationships. Random House, New York.
  • DURU, E. (2008). Yalnızlığı Yordamada Sosyal Destek ve Sosyal Bağlılığın Rolü. Türk Psikoloji Dergisi, 23(61):15-24.
  • ESKİN, M. (2001). Ergenlikte Yalnızlık, Başetme Yöntemleri ve Yalnızlığın İntihar Davranışı ile İlişkisi. Klinik Psikiyatri, 4:5-11
  • KARAOĞLU, N., AVŞAROĞLU, S., & DENİZ, M. E. (2009). Yalnız Mısın? Selçuk Üniversitesi Öğrencilerinde Yalnızlık Düzeyi İle İlgili Bir Çalışma. Marmara Medical Journal, 22(1):019-026.
  • KÖSE, E. (2009). Yurtta Kalan ve Ailesiyle Birlikte Yaşayan Lise Öğrencilerinin Yalnızlık ve Sosyal Destek Düzeylerinin İncelenmesi (Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı). İzmir.
  • RUBINSTEIN, C., SHAVER, P., & PEPLAU, L. (1979). Loneliness. Human Nature, 2(2):58-65.
  • YALAZ SEÇİM, Ö, ALPAR, Ö, & ALGÜR, S. (2014). Üniversite Öğrencilerinde Yalnızlık: Akdeniz Üniversitesinde Yapılan Ampirik Bir Araştırma. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 13(48):200-215.
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Başak Küçükkeskin 0000-0001-9286-9392

Fikriye Doğan 0000-0002-7569-6538

Yayımlanma Tarihi 30 Ekim 2018
Gönderilme Tarihi 19 Temmuz 2018
Kabul Tarihi 28 Ekim 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 1 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Küçükkeskin, B., & Doğan, F. (2018). YALNIZLIK YAŞAYAN ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN BU OLGUYA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. R&S - Research Studies Anatolia Journal, 1(3), 413-423. https://doi.org/10.33723/rs.446076
R&S - Research Studies Anatolia Journal 

https://dergipark.org.tr/rs