Bu araştırmanın amacı, özellikle 1980’li yıllardan
sonra örgün eğitimde meydana gelen değişiklilerin öğrenci kaynağı açısından Kur’an
kurslarına nasıl yansıdığını tespit etmektir. Araştırmada, Kur’an kursu
öğreticilerinin, Kur’an kurslarındaki öğrenci kaynağı, farklı dönem ve yaş
guruplarında hafızlık yapan öğrencilerin avantaj ve dezavantajlarına ilişkin
görüşlerini belirlemek için nitel araştırma modellerinden durum analizi
kullanılmıştır. Toplam 30 Kur’an kursu öğreticisiyle yarı yapılandırılmış form kullanılarak
gerçekleştirilen görüşmelerden elde edilen veriler, betimsel analizle yorumlanmıştır.
Araştırma sonucunda örgün eğitim politikalarının Kur’an kurslarındaki eğitimi
öğrenci kaynağı açısından ciddi oranda etkilediği görülmüştür.
din eğitimi hafızlık eğitimi türk eğitim sistemi Kur'an kursu örgün eğitim
هدفنا في هذا البحث، تحديد تأثر طلاب دار تحفيظ القرآن بالتعديلات في التعليم النظامي. في بحثنا النوعي هذا، فضّلنا تحليل الموقف نظرا لأنه أحسنُ منهج يُظهر آراء المعلّمين في دار تحفيظ القرآن. حاولنا أن نفسّر المعلومات التي حصلنا عليها من اللقاءات مع المعلّمين الذين يعملون في ثلاثين دارا مختلفة، واستخدمنا شكلا شبه منظّم. في نهاية البحث رأينا أن سياسات التعليم النظامي تؤثر على التعليم في دار تحفيظ القرآن تأثرا شديدا من ناحية الطلاب.
Our aim in this research is to determine how the changes in the formal education system are reflected in the Qur’an courses in terms of student resources. In this study, which is a qualitative research, we preferred the situation analysis as a pattern. This is because the analysis of the situation is thought to be the research design that best reflects the opinions and evaluations of the Qur'an courses teachers. We tried to interpret the data obtained from interviews that we have done using a semi-structured form with a total of 30 Qur'an course instructors with descriptive analysis. As a result of the research, we found that formal education policies seriously affected the education in the Qur'an courses in terms of the student resource.
Religious Education Qur'an Memorization Training Turkish Education System
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Din Araştırmaları |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2017 |
Gönderilme Tarihi | 6 Nisan 2017 |
Kabul Tarihi | 19 Haziran 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 6 Sayı: 11 |