BibTex RIS Kaynak Göster

Melek Geçti’de ‘Zaman’ın İzini Sürmek/ Tracing The ‘Time’ in Melek Geçti

Yıl 2015, Sayı: 3, 33 - 42, 21.10.2015
https://doi.org/10.29000/rumelide.133760

Öz

Vural Bahadır Bayrıl, 1980 Kuşağı Türk şiirinin en önemli temsilcilerindendir. Vural Bahadır Bayrıl’ın şiirlerine bakıldığında gelenekten beslendiği ve onu dönüştürerek modern bir şiir ortaya koyduğu görülmektedir. Şiir kitapları incelendiğinde “zaman” kavramının genel olarak Vural Bahadır Bayrıl şiirinin ana temalarından biri olduğu anlaşılır. V.B.Bayrıl’ın beslendiği kaynaklar göz önünde bulundurulduğunda ana temalardan biri olan “zaman”ın, “çoğul okumaya” müsait bir olgu olarak kullanıldığı hemen fark edilir. Bu çalışmanın amacı, Vural Bahadır Bayrıl’ın Melek Geçti isimli şiir kitabında “zaman”ın merkez izleklerden biri olduğunu tespit etmek, şairin beslendiği kaynaklardan hareketle şiirlerdeki zaman algısını, farklı okumalarla ortaya koymaktır. 

Kaynakça

  • Asiltürk, B. (2006). 1980 Kuşağı Türk Şiirinin Poetikası. İstanbul: Toroslu Kitaplığı.
  • Baudelare, C.(2001). Kötülük Çiçekleri. İstanbul: Adam.
  • Bayıldıran, S. K. (2012). Bayrıl’ın ‘Melek’i Dönecek. Öteki Poetika, Bayrıl Şiiri Üzerine Ya-zılar, der. Hilal Karahan. İstanbul: Mühür Kitaplığı.
  • Bayrıl, V. B. (2015). Arzuda Tenha. İstanbul: Mühür Kitaplığı.
  • Bayrıl, V. B. (2000). Melek Geçti. İstanbul: Can.
  • Cevizci, A. (2010). Felsefe Sözlüğü. İstanbul: Paradigma.
  • Çantay, H. B.(1993). Kur’ân-ı Hakîm ve Meâl-i Kerîm, Sad Sûresi. 38/72. yay. haz. M.A Yekta Saraç. İstanbul: Risale.
  • Çolak M.(2013). Modernitenin Krizi ve Tarkovsky’nin Nostalghia ve Ayna Filmlerindeki Yansımaları, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi: I-44. İstanbul.
  • Demirel, Ş. (2007). Mesnevî’nin Türkçe Şerhlerinde Ney Metaforu. Türk Kültürü, Edebi-yatı ve Sanatında Mevlâna ve Mevlevîlik Ulusal Sempozyumu Bildiriler. Konya: S.Ü. Mevlâna Araştırma ve Uygulama Merkezi.
  • Duymaz, C. (2003). Geleneğe Lehimli Bir Şair: V. B. Bayrıl. Yom Sanat Dergisi. S. 13. İs-tanbul.
  • Ergülen, H. (2005). V.B. Bayrıl’ın Şiirine Dair Üç Saptama. Mühür Dergisi. S. 4. İstanbul.
  • Freud, S. (1999). Psikopatoloji, çev. Hakan Atalay. İstanbul: Payel.
  • Güler, Z. (2004). Şeyh Galib’in Divanında Ayna Sembolü. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilim-ler Dergisi. C.14, S.1. Elazığ.
  • Heidegger, M. (2001). Varlık ve Zaman Üzerine, çev. Deniz Kanıt. Ankara: a.
  • Karahan, H. (2012). Öteki Poetika, Bayrıl Şiiri Üzerine Yazılar, V.B. Bayrıl Şiiri Üzerine Dip Köşe Notlar, der. Hilal Karahan. İstanbul: Mühür Kitaplığı.
  • Karakoç, S. (2009). Gün Doğmadan/Şiirler, İstanbul: Diriliş.
  • Mulhall, S. (1998). Heidegger ve ‘Varlık ve Zaman’, çev. Kaan Öktem. İstanbul: Sarmal.
  • Sümer, M. (2012). “Şer Cisimler” Arasında Bir “Melek Geçti”. Öteki Poetika, Bayrıl Şiiri Üzerine Yazılar, der. Hilal Karahan. İstanbul: Mühür Kitaplığı.
  • Tarkovski, A.(2008). Mühürlenmiş Zaman, çev. Füsun Ant. İstanbul: Agora Kitaplığı.
  • Topçu, N. (1998). Bergson. İstanbul: Dergâh.
  • Yergebekov, M. (2003).Tarkovski Sineması, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü-sü. Basılmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara.
  • Yüce, C. B. (2012). Benim Yaptığım Biraz da Cumhuriyet Şiiri Paradigmasının Bizi Çevre-lediği Çiti Yıkmaktı. Öteki Poetika, Bayrıl Şiiri Üzerine Yazılar, der. Hilal Karahan. İstanbul: Mühür Kitaplığı.
  • http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_gts&arama=gts&guid=TDK.GTS.55ee95b1631962.57853092 (01.09.2015)
Toplam 23 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Türk dili ve edebiyatı
Yazarlar

Ali Kurt Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 21 Ekim 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Kurt, A. (2015). Melek Geçti’de ‘Zaman’ın İzini Sürmek/ Tracing The ‘Time’ in Melek Geçti. RumeliDE Dil Ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi(3), 33-42. https://doi.org/10.29000/rumelide.133760

RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.