BibTex RIS Kaynak Göster

Female Image According To The Secondary School Students' Opinions

Yıl 2014, Sayı: 27, 76 - 94, 26.05.2014

Öz

 The aim of this study is to reveal female image according to students’ opinion.  For this purpose within the context research focused on the female figure in history education. In this study, quantitative research method was used. The sample of the study is consisting of Arpacay County Anatolian High School students. According to the results of the study shows that female figures in history education according to gender, and grade level of the students' perspectives, significant differences were obtained. The answers of the students in terms of parents’ educational level were not found significant difference.  In terms of the image of women in textbook provide positive role models for a student that is very important. One result of this research, the successful women who be transferred to the next generation, said to be effective forming of today's woman image.   Today while building the women image of history emerges as a need to be utilized

Kaynakça

  • Crocco, M., S. (1997). Making Time for Women Women’s History. Social Education, 61 (1), 32-27.
  • Dam, G., T. and Rijkschroeff, R. (1996). Teaching Women’s History in Secondary Education: Constructing Gender Idendity. Theory and Research in Social Education, XI (1), 71-89.
  • Karasar, N. (2005). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, 14. Baskı, Ankara: Nobel Dağıtım.
  • Kim, M. (2006). A Gendered National History, In S. J. Foster and K. Crawford (Eds), What Shall We Tell the Children. Greenwich, CT: Informa¬tion Age Publishing.
  • Köse, M. (2004). Tarih Öğretiminde Kadın ve Türk Kadını İmajı. , Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Köse, M. (2011). Tarih Öğretiminde Kadın İmajının Yeniden İnşası, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yayımlanmamış Doktora Tezi.
  • Levstik, L. (2005). Woman as Force in Social Education, In L. M. Burlbaw and S. L. Field (Eds), Explorations in Curriculum History Research. IAP, Greenwich.
  • Levstik, L. And Groth, J. (2002). Scarcy Thing, Being an Eight Grader: Exploring gender and sexuality in a middle school U.S. History unit. Theory and Research in Social Education, 30(2), 233-254.
  • Levstik, L. (1997-1998). Early Adolescents’ understanding of the Historical Significance of Women’s Right. International Journal of Social Education, 12 (2) Fall- Winter, 1997-1998.
  • Levstik, L. (2008). İyi Huylu Kadın Nadiren Tarih Yapar: In M. Safran & D. Dilek (Eds), Tarih Öğretimi ve Öğreniminde Toplumsal Cinsiyet., 21. Yüzyılda Kimlik, Vatandaşlık ve Tarih Eğitimi (pp.175-199), İstanbul: Yeni İnsan yayınevi, .
  • Levstik, L.,S. (2009). What educational research says about teaching and learning women’s history. (Ed: C. Berkin, M. S. Crocco, & B. Winslow), Clio in the Classroom: Teaching US Women's History (pp. 287-296), Oxford: Oxford University Press,.
  • MEB.. (2007). Ortaöğretim Dokuzuncu Sınıf Tarih Ders Programı, Ankara.
  • MEB. (2011). Ortaöğretim Onuncu Sınıf Tarih Ders Programı, Ankara
  • MEB. (2011). Ortaöğretim On Birinci Sınıf Tarih Ders Programı, Ankara
  • MEB. (2012). Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Ders Programı, Ankara.
  • MEB. (2012). Çağdaş Türk ve Dünya Tarihi Ders Programı, Ankara.
  • Özmen, A. (2012). Özellikle Kız Çocuklarının Okullulaşma Oranının Artırılması Projesi (Kars İli Örneği), Ankara: MEB.
  • Tudor, R. (2002). Teaching History of women in Europe in the twentieth- century. Teaching History, June, (107), .29-33.

Ortaöğretim Öğrencilerinin Görüşlerine Göre Kadın İmajı

Yıl 2014, Sayı: 27, 76 - 94, 26.05.2014

Öz

Bu çalışmanın amacı, ortaöğretim öğrencilerinin tarih eğitiminde kadın imajı konusundaki değerlendirmelerini ortaya koymaktır. Bu amaçla, araştırmada tarih dersi kapsamında yer alan kadın imajı üzerinde durulmuştur. Çalışmada nicel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini Kars İli Arpaçay İlçesi Anadolu Lisesi öğrencileri oluşturmaktadır. Elde edilen sonuçlara göre, öğrencilerin tarih eğitiminde kadın figürüne bakışları arasında, cinsiyet ve sınıf düzeyi bakımından anlamlı farklılık elde edilmiştir. Verilen cevaplar, anne ve baba eğitim düzeyleri bakımından incelendiğinde ise öğrencilerin cevaplarının farklılaşmadığı görülmüştür. Kadının toplum içerisindeki konumu ile öğrencilerin çeşitli dersler kapsamında edindikleri kadın imajı arasında bir ilişki olduğu söylenebilir. Bu açıdan, kadın imajının, ders kitaplarında öğrencilere olumlu rol modeller sunabilecek bir tarzda yer almasının önemi ortaya çıkmaktadır. Bu araştırmanın sonuçlarından birisi de tarihte önemi olan kadınların, bugünkü nesillere aktarılmasının, günümüz kadın imajının biçimlendirilmesinde etkili olduğu söylenebilir. Gençlerin bugünkü kadın imajını inşa ederken tarihten faydalanılması bir ihtiyaç olarak karşımıza çıkmaktadır.

 

Kaynakça

  • Crocco, M., S. (1997). Making Time for Women Women’s History. Social Education, 61 (1), 32-27.
  • Dam, G., T. and Rijkschroeff, R. (1996). Teaching Women’s History in Secondary Education: Constructing Gender Idendity. Theory and Research in Social Education, XI (1), 71-89.
  • Karasar, N. (2005). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, 14. Baskı, Ankara: Nobel Dağıtım.
  • Kim, M. (2006). A Gendered National History, In S. J. Foster and K. Crawford (Eds), What Shall We Tell the Children. Greenwich, CT: Informa¬tion Age Publishing.
  • Köse, M. (2004). Tarih Öğretiminde Kadın ve Türk Kadını İmajı. , Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Köse, M. (2011). Tarih Öğretiminde Kadın İmajının Yeniden İnşası, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yayımlanmamış Doktora Tezi.
  • Levstik, L. (2005). Woman as Force in Social Education, In L. M. Burlbaw and S. L. Field (Eds), Explorations in Curriculum History Research. IAP, Greenwich.
  • Levstik, L. And Groth, J. (2002). Scarcy Thing, Being an Eight Grader: Exploring gender and sexuality in a middle school U.S. History unit. Theory and Research in Social Education, 30(2), 233-254.
  • Levstik, L. (1997-1998). Early Adolescents’ understanding of the Historical Significance of Women’s Right. International Journal of Social Education, 12 (2) Fall- Winter, 1997-1998.
  • Levstik, L. (2008). İyi Huylu Kadın Nadiren Tarih Yapar: In M. Safran & D. Dilek (Eds), Tarih Öğretimi ve Öğreniminde Toplumsal Cinsiyet., 21. Yüzyılda Kimlik, Vatandaşlık ve Tarih Eğitimi (pp.175-199), İstanbul: Yeni İnsan yayınevi, .
  • Levstik, L.,S. (2009). What educational research says about teaching and learning women’s history. (Ed: C. Berkin, M. S. Crocco, & B. Winslow), Clio in the Classroom: Teaching US Women's History (pp. 287-296), Oxford: Oxford University Press,.
  • MEB.. (2007). Ortaöğretim Dokuzuncu Sınıf Tarih Ders Programı, Ankara.
  • MEB. (2011). Ortaöğretim Onuncu Sınıf Tarih Ders Programı, Ankara
  • MEB. (2011). Ortaöğretim On Birinci Sınıf Tarih Ders Programı, Ankara
  • MEB. (2012). Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Ders Programı, Ankara.
  • MEB. (2012). Çağdaş Türk ve Dünya Tarihi Ders Programı, Ankara.
  • Özmen, A. (2012). Özellikle Kız Çocuklarının Okullulaşma Oranının Artırılması Projesi (Kars İli Örneği), Ankara: MEB.
  • Tudor, R. (2002). Teaching History of women in Europe in the twentieth- century. Teaching History, June, (107), .29-33.
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Özgür Aktaş

Ahmet Özmen

Yayımlanma Tarihi 26 Mayıs 2014
Gönderilme Tarihi 26 Mayıs 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Sayı: 27

Kaynak Göster

APA Aktaş, Ö., & Özmen, A. (2014). Ortaöğretim Öğrencilerinin Görüşlerine Göre Kadın İmajı. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi(27), 76-94.