Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İlkokul Öğrencilerinin Anneleriyle Geçirdikleri Boş Zamanların Annelerin Görüşlerine Göre İncelenmesi

Yıl 2018, Sayı: 35, 49 - 63, 30.06.2018

Öz

Araştırma, annelerin çocuklarıyla
geçirdikleri boş zamanlarda neler yaptıkları, zamanlarını nerelerde
geçirdikleri, birlikte geçirdikleri zamanın yararları, çocuklarıyla zaman
geçirmelerini engelleyen etmenlerin neler olduğu ve boş zamanları birlikte
geçirebilmek için nelerin yapılabileceği ile ilgili görüşlerini belirlemek
amacıyla yapılmıştır. Çalışma grubu, Erzincan ilinde ikamet eden ve çocuğu
ilkokul düzeyinde öğrenim gören 150 anneden oluşmaktadır. Araştırmada veri
toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen, açık uçlu
sorulardan oluşan anket formu kullanılmıştır. Verilerin analizinde, “betimsel
analiz” yöntemi kullanılmıştır. Araştırma bulgularında annelerin çocuklarıyla
boş zamanlarında çeşitli aktivitelerde bulundukları, bu aktiviteleri daha çok
ev, oyun parkı ve alışveriş merkezlerinde gerçekleştirdikleri, birlikte
geçirilen zamanın çocukların gelişimlerini çok yönlü olarak desteklediği,  özellikle iş hayatının yoğunluğunun ve
teknolojik araçların kullanılmasının birlikte zaman geçirmeyi engellediği, bu
nedenle iş saatinin süresinin azaltılması ve teknolojik araçların kullanımının
azaltılmasının birlikte zaman geçirmeyi olumlu yönde etkileyeceği sonucuna
ulaşılmıştır. Elde edilen sonuçlar doğrultusunda konu ile ilgili olanlara
önemli mesajlar verilmiştir.

Kaynakça

  • Almani, A.S.,Abro, A. ve Mugheri, R.A. (2012).Study of the Effects of WorkingMothers on the Development of Children in Pakistan, International Journal of Humanities and SocialScience, 2 (11), 164-171.
  • Çağdaş, A. (2012). Anne-Baba Çocuk İletişimi. Ankara: Eğiten Kitap (1. Baskı).
  • Çakır, H. (2013). Bilgisayar Oyunlarına İlişkin Ailelerin Görüşleri ve Öğrenci Üzerindeki Etkilerin Belirlenmesi, Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 9, Sayı 2, ss.138-150.
  • Fomby, P. And Musick, K.A.Mothers’ Time, the Parenting Package, and Links to Healthy Child Development. Population Studies Center Research Report 15-850 December 2015.
  • Gould, E.D. ve Simhon, A. (2011). Does Quality Time Produce Quality Children? Evidence on the Intergenerational Transmission of Human Capital Using Parental Deaths. Discussion Paper No. 5487.
  • Hörisch, H.C. (2016). Parental employment and children’s academic achievement. IZA World of Labor, 231.
  • Kalil, A. and Mayer, S.E. Understanding the Importance of Parental Time With Children: Comment on Milkie, Nomaguchi, and Denny,Journal of Marriage and Family(78), (February 2016): 262–265 DOI:10.1111/jomf.12261.
  • Menashe, A., & Atzaba‐Poria, N. (2016). Parent–child interaction: Does parental language matter?. British Journal of Developmental Psychology.
  • Öngider, N. (2013). Anne-Baba ile Okul Öncesi Çocuk Arasındaki İlişki, Psikiyatride Güncel Yaklaşımlar, 5(4):420-440.
  • O’Connell, M.,Fox, S., Hinzy, B. ve Cole, H. (2016). Quality Early Education for All. MITCHELL REPORT NO. 01/2016.
  • Özdemir, M. (2010). Nitel Veri Analizi: Sosyal Bilimlerde Yöntembilim Sorunsalı Üzerine Bir Çalışma, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(1): 323-343.
  • Türkoğlu, B., Çeliköz,, N. ve Uslu, M. (2013). 3-6 Yaş Aralığında Çocuğu Olan Babaların Nitelikli Zaman Algılarına Dair Görüşleri, Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 2 (2), 54-71.
  • Yılmaz, H. (2007). Sevgili Anne ve Babacığım, Lütfen Bu Kitabı Okur musunuz!. (27. Baskı). Konya: Çizgi Kitabevi.
Yıl 2018, Sayı: 35, 49 - 63, 30.06.2018

Öz

Kaynakça

  • Almani, A.S.,Abro, A. ve Mugheri, R.A. (2012).Study of the Effects of WorkingMothers on the Development of Children in Pakistan, International Journal of Humanities and SocialScience, 2 (11), 164-171.
  • Çağdaş, A. (2012). Anne-Baba Çocuk İletişimi. Ankara: Eğiten Kitap (1. Baskı).
  • Çakır, H. (2013). Bilgisayar Oyunlarına İlişkin Ailelerin Görüşleri ve Öğrenci Üzerindeki Etkilerin Belirlenmesi, Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 9, Sayı 2, ss.138-150.
  • Fomby, P. And Musick, K.A.Mothers’ Time, the Parenting Package, and Links to Healthy Child Development. Population Studies Center Research Report 15-850 December 2015.
  • Gould, E.D. ve Simhon, A. (2011). Does Quality Time Produce Quality Children? Evidence on the Intergenerational Transmission of Human Capital Using Parental Deaths. Discussion Paper No. 5487.
  • Hörisch, H.C. (2016). Parental employment and children’s academic achievement. IZA World of Labor, 231.
  • Kalil, A. and Mayer, S.E. Understanding the Importance of Parental Time With Children: Comment on Milkie, Nomaguchi, and Denny,Journal of Marriage and Family(78), (February 2016): 262–265 DOI:10.1111/jomf.12261.
  • Menashe, A., & Atzaba‐Poria, N. (2016). Parent–child interaction: Does parental language matter?. British Journal of Developmental Psychology.
  • Öngider, N. (2013). Anne-Baba ile Okul Öncesi Çocuk Arasındaki İlişki, Psikiyatride Güncel Yaklaşımlar, 5(4):420-440.
  • O’Connell, M.,Fox, S., Hinzy, B. ve Cole, H. (2016). Quality Early Education for All. MITCHELL REPORT NO. 01/2016.
  • Özdemir, M. (2010). Nitel Veri Analizi: Sosyal Bilimlerde Yöntembilim Sorunsalı Üzerine Bir Çalışma, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(1): 323-343.
  • Türkoğlu, B., Çeliköz,, N. ve Uslu, M. (2013). 3-6 Yaş Aralığında Çocuğu Olan Babaların Nitelikli Zaman Algılarına Dair Görüşleri, Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 2 (2), 54-71.
  • Yılmaz, H. (2007). Sevgili Anne ve Babacığım, Lütfen Bu Kitabı Okur musunuz!. (27. Baskı). Konya: Çizgi Kitabevi.
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Fatih Aydoğdu

Mücahit Dilekmen Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2018
Gönderilme Tarihi 6 Mart 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Sayı: 35

Kaynak Göster

APA Aydoğdu, F., & Dilekmen, M. (2018). İlkokul Öğrencilerinin Anneleriyle Geçirdikleri Boş Zamanların Annelerin Görüşlerine Göre İncelenmesi. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi(35), 49-63.