Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Bir Sergileme Yöntemi Olarak Artırılmış Gerçeklik

Yıl 2017, Sayı: 20, 61 - 75, 25.12.2017
https://doi.org/10.18603/sanatvetasarim.370723

Öz

Bir sergileme yöntemi olarak artırılmış gerçeklik son dönemde yapılan özellikle yeni sanat akımları ve sanatsal etkinliklerde kullanılmaktadır. Artırılmış gerçeklik, teknolojinin insan hayatındaki yeri ve etkinliğinin arttığını ve bunun da her alanı açıkça geliştirmekte ve yenilemekte olduğunu göstermektedir. Artırılmış gerçekliği kullanarak akıllı cihazlar aracılığıyla iki boyutlu görselleri ya da sergide yer alan unsurları hareketli ya da kısa bir animasyonla zenginleştirmek ve video ekleyerek ve ilgi çekici bir deneyim sunmak mümkün olabilmektedir. Teknolojinin tüm olanaklarının farkındalık içinde kullanılması ile tasarımcıların ve sanatçıların yaratıcı sınırlarını genişletmelerine de olanak sağlamaktadır. Bunun gibi avantajlarıyla artırılmış gerçeklik bir sergileme yöntemi olarak her geçen gün sanat etkinlikleri ve sergilerin de tercih edilerek kullanılmaktadır. Bunun yanında artırılmış gerçeklikle oluşturulan sergiler fazla vakit alabilir ve fazla dikkat dağıtıcı da olabilmektedir. Yapılan bu çalışmada artırılmış gerçekliğin özellikle kişisel sergiler ve tarih müzelerinde kullanılmış örnekleri ele alınarak sergileme yönteminde etkileri incelenerek artırılmış gerçekliğin bu alanlardaki katkısı nitel verilerle desteklenerek araştırılacaktır. 

Kaynakça

  • Azuma, Ronald T. (2001), Augmented Reality: Approaches and Technical Challenges. Woodrow Barfield and Thomas Caudell, editors. Malibu,CA: Lawrence Erlbaum Associates, Chapter 2, pp. 27-63.
  • Billinghurst, M., Clark, A. & Lee, G. (2015). A Survey of Augmented Reality. Foundations and Trends ib Human Computer Interaction, 8(2-4), 75-273.
  • Djamasbi, S., Wyatt, J. Luan, X., and Wang , H. (2014). Augmented Reality and Print Communication. Americas Conference on Information Systems (AMCIS), Savannah, Georgia, 1-9.
  • Hoffman, J. (2014). Show Time: The Most Influential Exhibitions of Contemparary Art. London: Thames & Hudson Ltd. Mathew, P.R. (2014). The Use of Augmented Reality Media- A Case Study on The “Alive” Application by Times of India. Michael, H. (1998). Virtual Reality and Tea Ceremony. The New York Magazine, September 11, 1-27.
  • Navab N., Feuerstein M., and Bichlmeier C. (2007). “Laparoscopic virtual mirror new interaction paradigm for monitor based augmented reality”, In Virtual Reality Conference, VR’07. IEEE, 43–50.
  • Sood, R. (2012). Pro android Augmented Reality. New York: Apress.
  • Styliani, S., Liarokapis F., Kostas L., Petros P. (2009),”Virtual museums, a survey and some issues for consideration”, Journal of Cultural Heritage, 10 (2009), Bildiriler, 520–528.
  • Thomas A. and Pinz A. (1999). Building a hybrid tracking system: Integration of optical and magnetic tracking. In Augmented Reality, (IWAR’99) Proceedings. 2nd IEEE and ACM International Workshop on, 13–22.
  • Veenhof, S and Skwarek, M. (2010, 10 October) Interwiev About Augmented Reality Exhibition In MOMA. Museum Of Modern Art, New York.
  • Görsel Kaynakları
  • Görsel 1. Tıp alanında artırılmış gerçeklik, http://kodyazar.net/tr/egitimde-sanalgerceklik-artirilmis-gerceklik 2 Haziran 2017’de alınmıştır.
  • Görsel 2. Sanal gerçeklik ve artırılmış gerçeklik, http://www.endustri40.com/artirilmis-gerceklik-augmented-reality 2 Haziran 2017’de alınmıştır.
  • Görsel 3. http://file.org.br/interactive_installation/takeshi-mukai-kei-shiratori-younghyobak-arart 15 Mayıs 2017’de alınmıştır.
  • Görsel 4. http://www.augmentedrealitytrends.com 12 Mayıs 2017’de alınmıştır.
  • Görsel 5. http://www.digitalmeetsculture.net/article/the-danger-tree-worlds-firstaugmented-reality-fine-art-exhibition 10 Haziran 2017’de alınmıştır.
  • Görsel 6. https://blippar.com/tr/galeri/#priyas-shakti 3 Haziran 2017’de alınmıştır.
  • Görsel 7. https://www.cnet.com/news/prosthetic-reality-the-artification-of-augmentedreality 3 Haziran 2017’de alınmıştır.
  • Görsel 8. (https://creators.vice.com/en_au/article/augmented-reality-art-takes-over-themoma 24 Mayıs 2017’de alınmıştır.
  • İnternet Kaynakları
  • İnternet: Stu Campbell’s Modern Polaxis Comic Book, https://news.artnet.com/art-world/ scarlett-raven-interview-555824 adresinden 2 haziran 2017’de alınmıştır.
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Cumhur Coşkun

Yayımlanma Tarihi 25 Aralık 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Sayı: 20

Kaynak Göster

APA Coşkun, C. (2017). Bir Sergileme Yöntemi Olarak Artırılmış Gerçeklik. Sanat Ve Tasarım Dergisi(20), 61-75. https://doi.org/10.18603/sanatvetasarim.370723
AMA Coşkun C. Bir Sergileme Yöntemi Olarak Artırılmış Gerçeklik. Sanat ve Tasarım Dergisi. Aralık 2017;(20):61-75. doi:10.18603/sanatvetasarim.370723
Chicago Coşkun, Cumhur. “Bir Sergileme Yöntemi Olarak Artırılmış Gerçeklik”. Sanat Ve Tasarım Dergisi, sy. 20 (Aralık 2017): 61-75. https://doi.org/10.18603/sanatvetasarim.370723.
EndNote Coşkun C (01 Aralık 2017) Bir Sergileme Yöntemi Olarak Artırılmış Gerçeklik. Sanat ve Tasarım Dergisi 20 61–75.
IEEE C. Coşkun, “Bir Sergileme Yöntemi Olarak Artırılmış Gerçeklik”, Sanat ve Tasarım Dergisi, sy. 20, ss. 61–75, Aralık 2017, doi: 10.18603/sanatvetasarim.370723.
ISNAD Coşkun, Cumhur. “Bir Sergileme Yöntemi Olarak Artırılmış Gerçeklik”. Sanat ve Tasarım Dergisi 20 (Aralık 2017), 61-75. https://doi.org/10.18603/sanatvetasarim.370723.
JAMA Coşkun C. Bir Sergileme Yöntemi Olarak Artırılmış Gerçeklik. Sanat ve Tasarım Dergisi. 2017;:61–75.
MLA Coşkun, Cumhur. “Bir Sergileme Yöntemi Olarak Artırılmış Gerçeklik”. Sanat Ve Tasarım Dergisi, sy. 20, 2017, ss. 61-75, doi:10.18603/sanatvetasarim.370723.
Vancouver Coşkun C. Bir Sergileme Yöntemi Olarak Artırılmış Gerçeklik. Sanat ve Tasarım Dergisi. 2017(20):61-75.