BibTex RIS Kaynak Göster

BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMENLERİNİN ÖZEL ALAN YETERLİKLERİNE KATILMA VE SAHİP OLUŞ DERECELERİNİN İNCELENMESİ.

Yıl 2014, Cilt: 25 Sayı: 2, 94 - 103, 01.04.2014

Öz

degree of teachers’ competence of private field and reveal the degree of competence ownership. The research was concluded with 267 physical education teachers. A measurement tool which comprises of both compentences of physical education teachers and demographic informations was used in the research. The measurement tool is a five point likert scale which measures both levels yeterliklere katılma puan ortalamaları arasındaki fark anlamlı bulunurken (p<.05), cinsiyete göre yeterliklere sahip olma puan ortalamaları arasındaki fark anlamlı bulunmamıştır (p>.05). Araştırma sonuçlarına göre beden eğitimi öğretmenlerinin yeterliklere katılma puanları, there was no significant difference in the average yeterliklere sahip olma puanlarına göre daha yüksek bulunmuştur. Bu durum beden eğitimi öğretmenlerinin yeterlikleri tam olarak alanda uygulayamadıkları şeklinde yorumlanabilir.scores of competence ownership vary by gender (p>.05). According to results of the research, scores of compentence attendance of physical education teachers were found higher than their scores of competence ownership. This situation can be interpreted as physical education teachers are not be able to implement competences in their fields

Kaynakça

  • MEB (Milli Eğitim Bakanlığı). Erişim Tarihi: 11 Haziran 2012. http://mevzuat.meb.gov.tr/html/88.html.
  • MEB (Milli Eğitim Bakanlığı). Erişim Tarihi: 23 Şubat 2011. http://otmg.meb.gov.tr.
  • MEB (Milli Eğitim Bakanlığı). Erişim Tarihi: 14 Mart 2011. http://oyegm.meb.gov.tr.
  • MEB (2006). İlköğretim Beden Eğitimi Dersi Öğretim Programı. Ankara:Milli Eğitim Bakanlığı Yayınevi,
  • MEB (2008). Öğretmenlik Mesleği Genel ve Özel Alan Yeterlikleri. Öğretmen Yetiştirme Genel Müdürlüğü. Ankara: Devlet Kitapları,
  • Oskay Ö, Erdem E, Akkoyunlu B, Soran H, Yılmaz A. (2010). Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Politikaları ve Sorunları Sempozyumu II. Öğretmenlerin öğretme ve öğrenme sürecindeki yeterlikler açısından kendilerini değerlendirmeleri üzerine bir çalışma. Ankara: Hacettepe Üniversitesi.
  • Öztürk MK. (2009). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin okul, aile ve toplum ilişkileri yeterlik alanına ilişkin görüşleri, Bilig, 249, 113-126.
  • Palmer PJ. (1998) The Courage to Teach. San Francisco: Jessy-Bass Publishers.
  • Seferoğlu SS. (2001). Sınıf öğretmenlerinin kendi mesleki gelişimleri ile görüşleri, beklentileri ve önerileri. Milli Eğitim Dergisi, 149, 12-14 .
  • Sönmez V. (2003). Eğitimin Tarihsel Temelleri, Öğretmenlik Mesleğine Giriş (V Sönmez Ed.), Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Sünbül AM, Arslan C. (2007). Öğretmen yeterlik ölçeğinin geliştirilmesi ve bir araştırma örneği. Selçuk Üniversitesi, Teknik Eğitim Fakültesi Dergisi. Erişim Tarihi: 21 Eylül 2011. http://tef.selcuk.edu.tr/salan/ sunbul/f/f17.pdf Derneği Öğretmen Yeterlikleri. Ankara: Adım Okan Matbaacılık.
  • Telef BB, Karaca R. (2012) Çocuklar için öz-yeterlik ölçeği; geçerlik ve güvenirlik çalışması. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 32, 169-187
  • Tschannen-Moran M, Hoy AW. (2001) Teacher efficacy: Capturing an exlusive construct. Teaching an Teacher Education, 17, 783-805
  • Yeşil R. (2009). Sosyal bilgiler aday öğretmenlerinin sınıf içi öğretim yeterlikleri (Kırşehir Örneği), Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(1), 23-48.

BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMENLERİNİN ÖZEL ALAN YETERLİKLERİNE KATILMA VE SAHİP OLUŞ DERECELERİNİN İNCELENMESİ.

Yıl 2014, Cilt: 25 Sayı: 2, 94 - 103, 01.04.2014

Öz

Bu araştırma beden eğitimi öğretmenlerinin özel The purpose of this study was to investigate the alan öğretmen yeterliklerine katılma derecelerinin belirlenmesi ve yeterliklere sahip oluş derecelerinin ortaya çıkarılması amacıyla yapılmıştır. Araştırma 267 beden eğitimi öğretmeni ile yapılmıştır. Araştırmada altı boyuttan ve 30 alt yeterlikten oluşan beden eğitimi öğretmeni özel alan yeterlikleri ve demografik bilgilerden oluşan ölçme aracı kullanılmıştır. Ölçme aracı, yeterliklere katılma düzeyleri ve yeterliklere sahip olma düzeylerini ölçen 5’li likert tipindedir. of attendant and ownership of the compentences. Verilerin analizinde, frekans, yüzde ve “t” testi kullanılmıştır. İstatistiksel hesaplamalarda anlamlılık düzeyi .05 olarak belirlenmiştir. Araştırma bulgularına göre yeterliklere katılma (4.17r.28) puan ortalamaları ile sahip oluş (3.85r.41) puan ortalamaları arasındaki fark anlamlı bulunmuştur (p<.01). Ayrıca cinsiyete göre yeterliklere katılma puan ortalamaları arasındaki fark anlamlı bulunurken (p<.05), cinsiyete göre yeterliklere sahip olma puan ortalamaları arasındaki fark anlamlı bulunmamıştır (p>.05). Araştırma sonuçlarına göre beden eğitimi öğretmenlerinin yeterliklere katılma puanları, there was no significant difference in the average yeterliklere sahip olma puanlarına göre daha yüksek bulunmuştur. Bu durum beden eğitimi öğretmenlerinin yeterlikleri tam olarak alanda uygulayamadıkları şeklinde yorumlanabilir

Kaynakça

  • MEB (Milli Eğitim Bakanlığı). Erişim Tarihi: 11 Haziran 2012. http://mevzuat.meb.gov.tr/html/88.html.
  • MEB (Milli Eğitim Bakanlığı). Erişim Tarihi: 23 Şubat 2011. http://otmg.meb.gov.tr.
  • MEB (Milli Eğitim Bakanlığı). Erişim Tarihi: 14 Mart 2011. http://oyegm.meb.gov.tr.
  • MEB (2006). İlköğretim Beden Eğitimi Dersi Öğretim Programı. Ankara:Milli Eğitim Bakanlığı Yayınevi,
  • MEB (2008). Öğretmenlik Mesleği Genel ve Özel Alan Yeterlikleri. Öğretmen Yetiştirme Genel Müdürlüğü. Ankara: Devlet Kitapları,
  • Oskay Ö, Erdem E, Akkoyunlu B, Soran H, Yılmaz A. (2010). Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Politikaları ve Sorunları Sempozyumu II. Öğretmenlerin öğretme ve öğrenme sürecindeki yeterlikler açısından kendilerini değerlendirmeleri üzerine bir çalışma. Ankara: Hacettepe Üniversitesi.
  • Öztürk MK. (2009). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin okul, aile ve toplum ilişkileri yeterlik alanına ilişkin görüşleri, Bilig, 249, 113-126.
  • Palmer PJ. (1998) The Courage to Teach. San Francisco: Jessy-Bass Publishers.
  • Seferoğlu SS. (2001). Sınıf öğretmenlerinin kendi mesleki gelişimleri ile görüşleri, beklentileri ve önerileri. Milli Eğitim Dergisi, 149, 12-14 .
  • Sönmez V. (2003). Eğitimin Tarihsel Temelleri, Öğretmenlik Mesleğine Giriş (V Sönmez Ed.), Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Sünbül AM, Arslan C. (2007). Öğretmen yeterlik ölçeğinin geliştirilmesi ve bir araştırma örneği. Selçuk Üniversitesi, Teknik Eğitim Fakültesi Dergisi. Erişim Tarihi: 21 Eylül 2011. http://tef.selcuk.edu.tr/salan/ sunbul/f/f17.pdf Derneği Öğretmen Yeterlikleri. Ankara: Adım Okan Matbaacılık.
  • Telef BB, Karaca R. (2012) Çocuklar için öz-yeterlik ölçeği; geçerlik ve güvenirlik çalışması. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 32, 169-187
  • Tschannen-Moran M, Hoy AW. (2001) Teacher efficacy: Capturing an exlusive construct. Teaching an Teacher Education, 17, 783-805
  • Yeşil R. (2009). Sosyal bilgiler aday öğretmenlerinin sınıf içi öğretim yeterlikleri (Kırşehir Örneği), Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(1), 23-48.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Murat Kangalgil Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2014
Gönderilme Tarihi 31 Ocak 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 25 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Kangalgil, M. (2014). BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMENLERİNİN ÖZEL ALAN YETERLİKLERİNE KATILMA VE SAHİP OLUŞ DERECELERİNİN İNCELENMESİ. Spor Bilimleri Dergisi, 25(2), 94-103. https://doi.org/10.17644/sbd.171311

9551


SPOR BİLİMLERİ DERGİSİ


Yayın hakkı © Hacettepe Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi