Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

DESTİNASYON İMAJI ARAŞTIRMALARI PERSPEKTİFİNDEN MARMARAEREĞLİSİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME

Yıl 2018, Cilt: 2018 Sayı: 2, 2 - 15, 26.10.2018

Öz

Destinasyon imajı, belli bir bölge veya şehre ilişkin
bireylerin zihninde yer alan, o yere ilişkin algılar, izlenimler toplamıdır. Bu
noktadan hareketle araştırmacılar son dönemde belli destinasyonlara ilişkin
algıları ve izlenimleri ortaya çıkartmak amacıyla çeşitli çalışmalar
gerçekleştirmişlerdir. Bu çalışmalardan hareketle yapılan alan araştırmalarının
belli bir destinasyona ilişkin özellikleri 16 başlık altında topladığı
görülmektedir. Bu çalışma ile bu belirlenen 16 ana kategori üzerinden
Marmaraereğlisi ilçesinde turistik amaçla ziyarette bulunan kişilere 18
yargıdan oluşan bir anket uygulanmıştır. Anket sonuçları SPSS programında
analiz edilmiştir. Buna göre katılımcılar Marmaraereğlisi’nin doğal çekiciliği,
halkın misafirperver oluşu, iklimin yaşanabilir olması, ilçenin pahalı oluşu,
güvenli oluşu, dinlenme ve huzur bulmak için uygun ortam oluşu, müzeler ve
tarihi yerler bakımından zengin oluşu, park alanlarının yeterli oluşuna ilişkin
olumlu görüş bildirmiştir. Diğer yandan katılımcılar gece hayatı ve eğlence
yerlerinin güzel oluşu, spor aktivite alanlarının, alışveriş imkânlarının,
turistik aktivitelerin, ulaşım olanaklarının yeterliliği, konaklama
imkânlarının, yemek kültürünün zenginliği ve alt yapı problemlerinin varlığı
kategorilerinde olumsuz görüş bildirmiştir. 

Kaynakça

  • Aksoy, Ramazan ve Şule Kiyci (2011). A destinationimage as a type of imageandmeasuringdestinationimage in tourism (Amasra Case).EuropeanJournal of SocialSciences, c.20, s.3: 478-488.
  • Avcıkurt, Cevdet (2010). Turizmde Tanıtma ve Satış Geliştirme (3. Baskı). İstanbul: Değişim Yayınları.Baloglu, S.,McCleary, K. W. (1999). A Model Of DestinationImage Formation. Great Britain: ElservierScience.
  • Ceylan, Seher (2011). Destinasyon marka imajı ve Pamukkale yöresinde bir uygulama.Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi, c.3, s.7: 89-102.
  • İnan, E. A., Akıncı, S., Kıymalıoğlu, A., Akyürek, M. S. (2011). Kurvaziyer turizminde turistlerin tavsiye niyetlerinde destinasyon imajının etkisi.Ege Akademik Bakış, s.3: 487-497.
  • Lopes, S. D. F. (2011). Destination Image: Origins, DevelopmentsandImplications. PasosRevista de Turismo y PatrimonioCultural, c.9, s.2: 305-315
  • Özdemir, Ş. ve Karaca,Y.(2009) Kent markası ve marka imajının ölçümü: Afyonkarahisar kenti imajı üzerine bir araştırma. Afyon Kocatepe Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, c.11, s.2: 113-134.
  • Şahbaz, R. P. ve Kılıçlar, A. (2009). Filmlerin ve televizyon dizilerinin destinasyon imajına etkileri.İşletme Araştırmaları Dergisi,c.1, s.1: 31-52.
  • Taşçı, A. D. ve Gartner W. (2007). Destinationimageanditsfunctionalrelationships. Journal of Travel Research. No: 45, Page: 413-425.
Yıl 2018, Cilt: 2018 Sayı: 2, 2 - 15, 26.10.2018

Öz

Kaynakça

  • Aksoy, Ramazan ve Şule Kiyci (2011). A destinationimage as a type of imageandmeasuringdestinationimage in tourism (Amasra Case).EuropeanJournal of SocialSciences, c.20, s.3: 478-488.
  • Avcıkurt, Cevdet (2010). Turizmde Tanıtma ve Satış Geliştirme (3. Baskı). İstanbul: Değişim Yayınları.Baloglu, S.,McCleary, K. W. (1999). A Model Of DestinationImage Formation. Great Britain: ElservierScience.
  • Ceylan, Seher (2011). Destinasyon marka imajı ve Pamukkale yöresinde bir uygulama.Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi, c.3, s.7: 89-102.
  • İnan, E. A., Akıncı, S., Kıymalıoğlu, A., Akyürek, M. S. (2011). Kurvaziyer turizminde turistlerin tavsiye niyetlerinde destinasyon imajının etkisi.Ege Akademik Bakış, s.3: 487-497.
  • Lopes, S. D. F. (2011). Destination Image: Origins, DevelopmentsandImplications. PasosRevista de Turismo y PatrimonioCultural, c.9, s.2: 305-315
  • Özdemir, Ş. ve Karaca,Y.(2009) Kent markası ve marka imajının ölçümü: Afyonkarahisar kenti imajı üzerine bir araştırma. Afyon Kocatepe Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, c.11, s.2: 113-134.
  • Şahbaz, R. P. ve Kılıçlar, A. (2009). Filmlerin ve televizyon dizilerinin destinasyon imajına etkileri.İşletme Araştırmaları Dergisi,c.1, s.1: 31-52.
  • Taşçı, A. D. ve Gartner W. (2007). Destinationimageanditsfunctionalrelationships. Journal of Travel Research. No: 45, Page: 413-425.
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler/2018/2
Yazarlar

Hicran Özlem Ilgın

Hakan Uruç Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 26 Ekim 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 2018 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Ilgın, H. Ö., & Uruç, H. (2018). DESTİNASYON İMAJI ARAŞTIRMALARI PERSPEKTİFİNDEN MARMARAEREĞLİSİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME. Sosyal Bilimler Metinleri, 2018(2), 2-15.
AMA Ilgın HÖ, Uruç H. DESTİNASYON İMAJI ARAŞTIRMALARI PERSPEKTİFİNDEN MARMARAEREĞLİSİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME. Sosyal Bilimler Metinleri. Ekim 2018;2018(2):2-15.
Chicago Ilgın, Hicran Özlem, ve Hakan Uruç. “DESTİNASYON İMAJI ARAŞTIRMALARI PERSPEKTİFİNDEN MARMARAEREĞLİSİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME”. Sosyal Bilimler Metinleri 2018, sy. 2 (Ekim 2018): 2-15.
EndNote Ilgın HÖ, Uruç H (01 Ekim 2018) DESTİNASYON İMAJI ARAŞTIRMALARI PERSPEKTİFİNDEN MARMARAEREĞLİSİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME. Sosyal Bilimler Metinleri 2018 2 2–15.
IEEE H. Ö. Ilgın ve H. Uruç, “DESTİNASYON İMAJI ARAŞTIRMALARI PERSPEKTİFİNDEN MARMARAEREĞLİSİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME”, Sosyal Bilimler Metinleri, c. 2018, sy. 2, ss. 2–15, 2018.
ISNAD Ilgın, Hicran Özlem - Uruç, Hakan. “DESTİNASYON İMAJI ARAŞTIRMALARI PERSPEKTİFİNDEN MARMARAEREĞLİSİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME”. Sosyal Bilimler Metinleri 2018/2 (Ekim 2018), 2-15.
JAMA Ilgın HÖ, Uruç H. DESTİNASYON İMAJI ARAŞTIRMALARI PERSPEKTİFİNDEN MARMARAEREĞLİSİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME. Sosyal Bilimler Metinleri. 2018;2018:2–15.
MLA Ilgın, Hicran Özlem ve Hakan Uruç. “DESTİNASYON İMAJI ARAŞTIRMALARI PERSPEKTİFİNDEN MARMARAEREĞLİSİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME”. Sosyal Bilimler Metinleri, c. 2018, sy. 2, 2018, ss. 2-15.
Vancouver Ilgın HÖ, Uruç H. DESTİNASYON İMAJI ARAŞTIRMALARI PERSPEKTİFİNDEN MARMARAEREĞLİSİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME. Sosyal Bilimler Metinleri. 2018;2018(2):2-15.