Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Daniel Buren And Conceptual Art As An Instrument Of Criticism

Yıl 2017, Cilt: 10 Sayı: 20, 518 - 536, 31.12.2017
https://doi.org/10.21602/sduarte.348098

Öz




The 1960s, when the great political and social events took place
throughout the world, were a period when many artists questioned the nature of
art, its relationship with commercial associations and traditional
institutions, moved away from general rules and expectations, and experimented
with new forms and concepts. The conceptual art movement, which emerged with
the development of an attitude that the thought is superior to the object, was
a tendency that included Daniel Buren.  But
Buren puts himself in a different place by using the concept as an instrument
of criticism. This study involves the evaluation, in terms of conceptual art, of
Buren's unique works, not only within the boundaries of painting or sculpture,
but also by the architectural space and the space where it is created.




Keywords: Daniel Buren,
Conceptual Art, In Situ, Installation, Visual Art.




Kaynakça

  • Antmen, A. (2012). 20.Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar, 4. Baskı, İstanbul: Sel Yayıncılık.
  • Apa, M. (2007). “Daniel Buren”, Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt 4, Sayı 7, s. 19-35.
  • Atakan, N. (1998). Arayışlar- Resim ve Heykelde Alternatif Akımlar, 1. Baskı, İstanbul: Yapı Kredi Kültür Sanat Yayıncılık.
  • Batur, E. (1995). “Avant-garde 1945-1995 / Kavramsal Sanat”, Sanatdünyamız Kültür ve Sanat Dergisi, Sayı 59, Bahar, s. 81-83.
  • Buren, D. (2000). “Kente Yerleşmek”, çev. Işık Ergüden, Sanatdünyamız Kültür ve Sanat Dergisi, Sayı 78, Kış, s. 133-147.
  • Germaner, S. (1997). 1960 Sonrası Sanat – Akımlar Eğilimler Gruplar Sanatçılar, 1. Basım, İstanbul: Kabalcı Yayınevi.
  • Madra, B. (1989). “İstanbul’u Mesken Tuttu”, Cumhuriyet, 16 Ocak, s.4.
  • Özayten, N. (1992). Batı’da Obje Sanatı / Kavramsal Sanat / Post Kavramsal Sanat ve Türkiye’de 1965-1992 Yılları Arasındaki Benzer Eğilimler, Yayımlanmamış Doktora Tezi, İstanbul: İstanbul Üniversitesi.

Eleştiri Aracı Olarak Kavramsal Sanat ve Daniel Buren

Yıl 2017, Cilt: 10 Sayı: 20, 518 - 536, 31.12.2017
https://doi.org/10.21602/sduarte.348098

Öz




Dünya
genelinde büyük siyasi ve sosyal olayların yaşandığı 1960’lar pek çok
sanatçının sanatın doğasını, ticari ilişkiler ve geleneksel kurumlarla olan
bağlantısını sorguladığı, genel geçer kurallar ve beklentilerden uzaklaşarak
yeni formlar ve kavramlarla denemelere giriştiği bir dönemdir. Sanatta düşüncenin
nesneye baskın çıktığı bir tavrın gelişmesiyle ortaya çıkan Kavramsal Sanat
hareketi, Daniel Buren’in de dâhil olduğu bir eğilim olmuştur. Ancak Buren,
kavramı bir eleştiri aracı olarak kullanmasıyla kendini farklı bir yere
koymaktadır. Bu çalışma Buren’in, yalnızca resim ya da heykelin sınırları
içinde kalmayan, mimariyle ve oluşturulduğu mekânla anlam kazanan kendine özgü
yapıtlarının, kendisi tarafından eleştirilen ve farklı bir şekilde yorumlanan kavramsal
sanat açısından değerlendirilmesini içermektedir.    




Anahtar Kelimeler:
Daniel Buren, Kavramsal Sanat, In Situ, Yerleştirme, Görsel Sanat.



Kaynakça

  • Antmen, A. (2012). 20.Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar, 4. Baskı, İstanbul: Sel Yayıncılık.
  • Apa, M. (2007). “Daniel Buren”, Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt 4, Sayı 7, s. 19-35.
  • Atakan, N. (1998). Arayışlar- Resim ve Heykelde Alternatif Akımlar, 1. Baskı, İstanbul: Yapı Kredi Kültür Sanat Yayıncılık.
  • Batur, E. (1995). “Avant-garde 1945-1995 / Kavramsal Sanat”, Sanatdünyamız Kültür ve Sanat Dergisi, Sayı 59, Bahar, s. 81-83.
  • Buren, D. (2000). “Kente Yerleşmek”, çev. Işık Ergüden, Sanatdünyamız Kültür ve Sanat Dergisi, Sayı 78, Kış, s. 133-147.
  • Germaner, S. (1997). 1960 Sonrası Sanat – Akımlar Eğilimler Gruplar Sanatçılar, 1. Basım, İstanbul: Kabalcı Yayınevi.
  • Madra, B. (1989). “İstanbul’u Mesken Tuttu”, Cumhuriyet, 16 Ocak, s.4.
  • Özayten, N. (1992). Batı’da Obje Sanatı / Kavramsal Sanat / Post Kavramsal Sanat ve Türkiye’de 1965-1992 Yılları Arasındaki Benzer Eğilimler, Yayımlanmamış Doktora Tezi, İstanbul: İstanbul Üniversitesi.
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Olcay Ataseven

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2017
Gönderilme Tarihi 31 Ekim 2017
Kabul Tarihi 28 Aralık 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 10 Sayı: 20

Kaynak Göster

APA Ataseven, O. (2017). Eleştiri Aracı Olarak Kavramsal Sanat ve Daniel Buren. Art-E Sanat Dergisi, 10(20), 518-536. https://doi.org/10.21602/sduarte.348098
AMA Ataseven O. Eleştiri Aracı Olarak Kavramsal Sanat ve Daniel Buren. Art-e. Aralık 2017;10(20):518-536. doi:10.21602/sduarte.348098
Chicago Ataseven, Olcay. “Eleştiri Aracı Olarak Kavramsal Sanat Ve Daniel Buren”. Art-E Sanat Dergisi 10, sy. 20 (Aralık 2017): 518-36. https://doi.org/10.21602/sduarte.348098.
EndNote Ataseven O (01 Aralık 2017) Eleştiri Aracı Olarak Kavramsal Sanat ve Daniel Buren. Art-e Sanat Dergisi 10 20 518–536.
IEEE O. Ataseven, “Eleştiri Aracı Olarak Kavramsal Sanat ve Daniel Buren”, Art-e, c. 10, sy. 20, ss. 518–536, 2017, doi: 10.21602/sduarte.348098.
ISNAD Ataseven, Olcay. “Eleştiri Aracı Olarak Kavramsal Sanat Ve Daniel Buren”. Art-e Sanat Dergisi 10/20 (Aralık 2017), 518-536. https://doi.org/10.21602/sduarte.348098.
JAMA Ataseven O. Eleştiri Aracı Olarak Kavramsal Sanat ve Daniel Buren. Art-e. 2017;10:518–536.
MLA Ataseven, Olcay. “Eleştiri Aracı Olarak Kavramsal Sanat Ve Daniel Buren”. Art-E Sanat Dergisi, c. 10, sy. 20, 2017, ss. 518-36, doi:10.21602/sduarte.348098.
Vancouver Ataseven O. Eleştiri Aracı Olarak Kavramsal Sanat ve Daniel Buren. Art-e. 2017;10(20):518-36.
Art-e 12/1/2011 yılından sonraki sayıları tam metin olarak, 12/1/2008 yılından sonraki sayıları ise indeks olarak EBSCO'da Art Source isimli veri tabanında yer almaktadır.