Sanat ve Edebiyat
BibTex RIS Kaynak Göster

BALANCE UNDER RISK PROTECTION IN THE WORKS OF ALEJANDRO ALMANZA PEREDA

Yıl 2018, Cilt: 11 Sayı: 22, 210 - 229, 30.12.2018
https://doi.org/10.21602/sduarte.453715

Öz


Alejandro Almanza Pereda is a Mexican sculpture artist who realized artistic productions in many places throughout his art life. The balance comes out in a different direction in every study of artist.


The
works in the research were selected from works with distinctive features that
the artist produced in different periods.
Through
the written interviews with Almanza, the resources were provided access.
In this
study, the works of the artist were analyzed by Terry Barrett 's inclusive
method of using different approaches and theories of art criticism for art
criticism.
In addition, the works
were discussed in the conceptual framework by using the data obtained after the
literature search, the video interviews made with the artist and the results
obtained from the researchers' correspondence with the artist.
The
artist presents striking impressions to the audience with the risky balance he
has created as a result of the excitement he receives as he reproduces his
works, the contrasts of sensitive and powerful characters.

Kaynakça

  • Almanza Pereda, A. (2007). “Andamio (Temporary Frameworks)”, Art in General, New York: Art İn General, Sayı: X.
  • Debord, G., ve Wolman, G. J. (1956). “A User’s Guide to Detournement”, Les Levres Nues, Edinburgh: AK Press, Sayı: 8.
  • Leppert, R. (2002). Sanatta Anlamın Görüntüsü, çev. İsmail Türkmen, İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Zappas, L.P. (2017). “Alejandro Almanza Pereda at Ibid”, Contemporary Art Review Los Angeles, Los Angeles: Carla, Sayı: 10, s. 1-17.
  • Ortak Zemin: Toprak, https://www.borusancontemporary.com/tr/ortak-zemin-toprak_516, Erişim Tarihi: 24.05.2018.
  • Alejandro Almanza Pereda, http://chertluedde.com/artist/alejandro-almanza-pereda/#biography, Erişim Tarihi: 19.04.2018.
  • Diaz, E. (2010). “The Triumph of “Kipple” in Alejandro Almanza Pereda’s Sculptures”, Arte Al Dia, http://www.artealdia.com/International/Contents/Artists/Alejandro_Almanza_Pereda, Erişim Tarihi: 01.05.2018.
  • Gürlek, N. (2014). Ortak zemin: toprak, http://borusancontemporary.com/client/pdf/OrtakZeminToprakBrosuru.pdf, Erişim Tarihi: 24.05.2018.
  • İKSV. (2017). 15. İstanbul Bienali // Sanatçı Buluşması - Alejandro Almanza Pereda, https://www.youtube.com/watch?v=6U8YON3xRX4, Erişim Tarihi: 01.05.2018.
  • Miller, W. & Ravich, N. (Created and produced). (2012). New York Close Up / Alejandro Almanza Pereda’s Obstacle Course, https://art21.org/artist/alejandro-almanza-pereda/, Erişim Tarihi: 01.05.2018.
  • Miller, W. & Ravich, N. (Created and produced). (2012). New York Close Up / Alejandro Almanza Pereda Escapes From New York, https://art21.org/artist/alejandro-almanza-pereda/, Erişim Tarihi: 01.05.2018.
  • Miller, W. & Ravich, N. (Created and produced). (2012). New York Close Up / Alejandro Almanza Pereda Strikes A Balance, https://art21.org/artist/alejandro-almanza-pereda/, Erişim Tarihi: 01.05.2018.
  • Pera Müzesi. (2017). Horror Vacui Ya Da Boşluk Korkusu: Alejandro Almanza Pereda, https://blog.peramuzesi.org.tr/sergiler/horror-vacui-ya-da-bosluk-korkusu-alejandro-almanza-pereda/, Erişim Tarihi: 04.04.2018.

Alejandro Almanza Pereda’nın Eserlerinde Risk Koruması Altındaki Denge

Yıl 2018, Cilt: 11 Sayı: 22, 210 - 229, 30.12.2018
https://doi.org/10.21602/sduarte.453715

Öz

Alejandro
Almanza Pereda, Meksika asıllı bir heykel sanatçısıdır. Sanat hayatı boyunca
çeşitli ülkelerde ve şehirlerde bulunarak sanatsal üretimlerini
gerçekleştirmiştir. 15. İstanbul Bienalinde ülkemizde tanınırlığı artan sanatçının;
heykel, enstalasyon, video ve fotoğraflarının merkezinde yer alan denge, her
çalışmasında farklı bir yönü ile karşımıza çıkmaktadır.



Araştırmada
yer alan eserler, sanatçının farklı dönemlerde üretmiş olduğu ve farklı özelliklere
sahip eserlerinden seçilmiştir. Almanza ile yapılan yazılı görüşmeler
aracılığıyla kendisi ile ilgili kaynaklara erişim sağlanmıştır. Bu
araştırmadaki eserler; Terry Barrett’in sanat eleştirisine yönelik önerdiği
farklı sanat eleştirisi yaklaşımlarının ve kuramlarının birlikte kullanıldığı
kapsayıcı bir yöntemle analiz edilmiştir. Ayrıca literatür taraması sonucu elde
edilen veriler, sanatçıyla yapılan video röportajların incelenmesi ve
araştırmacıların sanatçı ile yazışmaları sonucu elde edilen veriler kullanılarak
eserler kavramsal çerçevede tartışılmıştır. Sanatçı, eserlerini üretirken
duyduğu heyecan, hassas ve güçlü ögelerin karşıt eşleştirmeleri sonucu kurduğu
riskli denge ile izleyiciye çarpıcı izlenimler sunmaktadır.

Kaynakça

  • Almanza Pereda, A. (2007). “Andamio (Temporary Frameworks)”, Art in General, New York: Art İn General, Sayı: X.
  • Debord, G., ve Wolman, G. J. (1956). “A User’s Guide to Detournement”, Les Levres Nues, Edinburgh: AK Press, Sayı: 8.
  • Leppert, R. (2002). Sanatta Anlamın Görüntüsü, çev. İsmail Türkmen, İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Zappas, L.P. (2017). “Alejandro Almanza Pereda at Ibid”, Contemporary Art Review Los Angeles, Los Angeles: Carla, Sayı: 10, s. 1-17.
  • Ortak Zemin: Toprak, https://www.borusancontemporary.com/tr/ortak-zemin-toprak_516, Erişim Tarihi: 24.05.2018.
  • Alejandro Almanza Pereda, http://chertluedde.com/artist/alejandro-almanza-pereda/#biography, Erişim Tarihi: 19.04.2018.
  • Diaz, E. (2010). “The Triumph of “Kipple” in Alejandro Almanza Pereda’s Sculptures”, Arte Al Dia, http://www.artealdia.com/International/Contents/Artists/Alejandro_Almanza_Pereda, Erişim Tarihi: 01.05.2018.
  • Gürlek, N. (2014). Ortak zemin: toprak, http://borusancontemporary.com/client/pdf/OrtakZeminToprakBrosuru.pdf, Erişim Tarihi: 24.05.2018.
  • İKSV. (2017). 15. İstanbul Bienali // Sanatçı Buluşması - Alejandro Almanza Pereda, https://www.youtube.com/watch?v=6U8YON3xRX4, Erişim Tarihi: 01.05.2018.
  • Miller, W. & Ravich, N. (Created and produced). (2012). New York Close Up / Alejandro Almanza Pereda’s Obstacle Course, https://art21.org/artist/alejandro-almanza-pereda/, Erişim Tarihi: 01.05.2018.
  • Miller, W. & Ravich, N. (Created and produced). (2012). New York Close Up / Alejandro Almanza Pereda Escapes From New York, https://art21.org/artist/alejandro-almanza-pereda/, Erişim Tarihi: 01.05.2018.
  • Miller, W. & Ravich, N. (Created and produced). (2012). New York Close Up / Alejandro Almanza Pereda Strikes A Balance, https://art21.org/artist/alejandro-almanza-pereda/, Erişim Tarihi: 01.05.2018.
  • Pera Müzesi. (2017). Horror Vacui Ya Da Boşluk Korkusu: Alejandro Almanza Pereda, https://blog.peramuzesi.org.tr/sergiler/horror-vacui-ya-da-bosluk-korkusu-alejandro-almanza-pereda/, Erişim Tarihi: 04.04.2018.
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yeliz Erdoğan 0000-0003-4896-0070

Necla Coşkun 0000-0002-7687-0630

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2018
Gönderilme Tarihi 15 Ağustos 2018
Kabul Tarihi 19 Aralık 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 11 Sayı: 22

Kaynak Göster

APA Erdoğan, Y., & Coşkun, N. (2018). Alejandro Almanza Pereda’nın Eserlerinde Risk Koruması Altındaki Denge. Art-E Sanat Dergisi, 11(22), 210-229. https://doi.org/10.21602/sduarte.453715
Art-e 12/1/2011 yılından sonraki sayıları tam metin olarak, 12/1/2008 yılından sonraki sayıları ise indeks olarak EBSCO'da Art Source isimli veri tabanında yer almaktadır.