BibTex RIS Kaynak Göster

Analitik Hiyerarşi Proses İle Akıllı Telefon Seçimi

Yıl 2014, Cilt: 19 Sayı: 4, 225 - 239, 01.12.2014

Öz

Technology sector today offer many brands and models of smart phones which will make people happy and their life easier. Smart phones have significant differences in terms of brand, model, visual aspectas and physical hardware. However, consumers desire wide range of features from smart phones. In the envirement of large number of choices and criteria, consumers are being forced to prefer in purchasing smart phone. In this study, Analytic Hierarchy Process (AHP) is used to make a proposal for Smartphone selection problem. In the proposed solution fuzzy criterias were also regarded as well as objective criterias. Therefore the purchasing criteria for assesment was made by a few customers who aimed to buy smartphone. As a result, it was seemed that the findings and presented proposal are compatible with the preferances that have been obtained by consumers

Kaynakça

  • ARSLAN, T., KHISTY C.J., (2005). “A Rational Reasoning Method From Fuzzy Perceptions In Route Choise”, Fuzzy Sets And Systems 150.
  • BYUN, D.H., (2001). “The AHP Approach For Selecting An Otomobile Purchase Model”, Information & Managment 38.
  • CHANDRAN, B., vd., (2005).“Linear Programming Models For Estimating Weights In The Analytic Hierarchy Process”, Computers & Operations Research 32.
  • GEMİCİ, M.F., (2009).Tedarik Zincirinde Analitik Hiyerarşi Prosesi Yöntemiyle Perakende Sektöründe Tedarikçi Performans Değerlendirmesi, Yüksek Lisans Tezi, Fen Bilimleri Enstütisi, Endüstri Mühendisliği Anabilim Dalı, İstanbul.
  • GÖKSU, A., GÜNGÖR, İ., (2008). Bulanık Analitik Hiyerarşik Proses ve Üniversite Tercih Sıralamasında Uygulanması, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 3: 1-26.
  • GÜNGÖR, İ., İŞLER, D.B., (2005). “Analitik Hiyerarşi Yaklaşımı İle Otomobil Seçimi”, Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2: 21-33.
  • IDC.,(2014). “Worldwide Smartphone Shipments Top One Billion Units for the First Time, According to IDC”, January 27.
  • KURUÜZÜM, A., ATSAN, N., (2001). “Analitik Hiyerarşi Yöntemi ve İşletmecilik Alanındaki Uygulamaları”, Akdeniz Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 1: 83-105.
  • KWIESIELEWICZ, M., UDEN E.V., (2004). “Inconsistent and Contradictory Judgements In Pairwaise Comparison Method In The AHP”, Computers & Operations Research 31.
  • ÖZDEN, H., (2008) “Analitik Hiyerarşi Yöntemi İle İlkokul Seçimi”, Marmara İibf Dergisi, XXIV(1): 1.
  • ÖZKAN, M.M., (2003). Bulanık Hedef Programlama, Ekin kitapevi, İstanbul.
  • PESEN, E., (2012). Analitik Hiyerarşi Proses İle Ar-Ge Projesi Seçimi: İş Makinaları Sektöründe Bir Uygulama, Yüksek Lisans Tezi, Soyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Yönetimi Anabilim Dalı, Mersin.
  • SAATY, T.L., (2003). “Decision – Making With The AHP: Why Is The Principal Eigenvector Necessary”, European Journal Of Operational Research 145.
  • SAATY, T.L., ÖZDEMİR M.S.,(2003). “Why The Magic Number Seven Plus or Minus Two” Mathematical and Computer Modelling 38.
  • SAATY, T.L., (1980). “The Analytical Hiyerarchy Process”, Mc Grow-Hill Company, New York.
  • SCHOLL, A., vd., (2005). “Solving Multiattribute Design Problems With Analytic Hierarchy Process and Conjoint Analysis: An Empirical Comparison”, European Journal Of Operational Research 164.
  • VARGAS, L. G., (1990). “An Overview of The Analytic Hiyerarchy Process and Its Applications”, European Journal Of Operational Research 48.
  • VATAN, B., (2014). < http://www.vatanbilgisayar.com/akilli-telefon/>,Erişim: 05.05.2014.
  • ZAHEDİ, F., (1987). “A Utility Approach To The With Analytic Hierarchy Process”, Mathematical Modelling, 9: 3-5.

ANALİTİK HİYERARŞİ PROSES İLE AKILLI TELEFON SEÇİMİ

Yıl 2014, Cilt: 19 Sayı: 4, 225 - 239, 01.12.2014

Öz

Teknoloji sektörü günümüzde, insanları mutlu edecek, hayatı kolaylaştıracak birçok marka ve modelde akıllı telefonlar sunmaktadır. Akıllı telefonlarda, marka ve model yönüyle görsel ve fiziki donanım yönünden önemli derecede farklar ortaya konulduğu görülmektedir. Bununla birlikte, tüketiciler bir akıllı telefonda çok çeşitli özellikler arzu etmektedirler. Çok sayıda seçeneğin ve kriterlerin önlerine sunulmuş olduğu ortamda, tüketiciler akıllı telefon satın alırken tercih etme hususunda bir hayli zorlanmaktadırlar. Bu çalışmada, akıllı telefon seçim problemine Analitik Hiyerarşi Proses (AHP) yöntemi kullanılarak bir öneri tarzında çözüm sunulmaya çalışılmıştır. Önerilen yöntemde çözüm somut kriterler yanı sıra tüketiciye ilişkin bulanık soyut kriterler de dikkate alınmıştır. Bununla birlikte, akıllı telefon satın almayı hedefleyen birkaç müşteri için satın alma kriterlerinin değerlendirmesi yapılmıştır. Değerlendirme sonucu önerilen modellerin tüketicilerin tercihleriyle uyumlu olduğu görülmüştür

Kaynakça

  • ARSLAN, T., KHISTY C.J., (2005). “A Rational Reasoning Method From Fuzzy Perceptions In Route Choise”, Fuzzy Sets And Systems 150.
  • BYUN, D.H., (2001). “The AHP Approach For Selecting An Otomobile Purchase Model”, Information & Managment 38.
  • CHANDRAN, B., vd., (2005).“Linear Programming Models For Estimating Weights In The Analytic Hierarchy Process”, Computers & Operations Research 32.
  • GEMİCİ, M.F., (2009).Tedarik Zincirinde Analitik Hiyerarşi Prosesi Yöntemiyle Perakende Sektöründe Tedarikçi Performans Değerlendirmesi, Yüksek Lisans Tezi, Fen Bilimleri Enstütisi, Endüstri Mühendisliği Anabilim Dalı, İstanbul.
  • GÖKSU, A., GÜNGÖR, İ., (2008). Bulanık Analitik Hiyerarşik Proses ve Üniversite Tercih Sıralamasında Uygulanması, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 3: 1-26.
  • GÜNGÖR, İ., İŞLER, D.B., (2005). “Analitik Hiyerarşi Yaklaşımı İle Otomobil Seçimi”, Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2: 21-33.
  • IDC.,(2014). “Worldwide Smartphone Shipments Top One Billion Units for the First Time, According to IDC”, January 27.
  • KURUÜZÜM, A., ATSAN, N., (2001). “Analitik Hiyerarşi Yöntemi ve İşletmecilik Alanındaki Uygulamaları”, Akdeniz Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 1: 83-105.
  • KWIESIELEWICZ, M., UDEN E.V., (2004). “Inconsistent and Contradictory Judgements In Pairwaise Comparison Method In The AHP”, Computers & Operations Research 31.
  • ÖZDEN, H., (2008) “Analitik Hiyerarşi Yöntemi İle İlkokul Seçimi”, Marmara İibf Dergisi, XXIV(1): 1.
  • ÖZKAN, M.M., (2003). Bulanık Hedef Programlama, Ekin kitapevi, İstanbul.
  • PESEN, E., (2012). Analitik Hiyerarşi Proses İle Ar-Ge Projesi Seçimi: İş Makinaları Sektöründe Bir Uygulama, Yüksek Lisans Tezi, Soyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Yönetimi Anabilim Dalı, Mersin.
  • SAATY, T.L., (2003). “Decision – Making With The AHP: Why Is The Principal Eigenvector Necessary”, European Journal Of Operational Research 145.
  • SAATY, T.L., ÖZDEMİR M.S.,(2003). “Why The Magic Number Seven Plus or Minus Two” Mathematical and Computer Modelling 38.
  • SAATY, T.L., (1980). “The Analytical Hiyerarchy Process”, Mc Grow-Hill Company, New York.
  • SCHOLL, A., vd., (2005). “Solving Multiattribute Design Problems With Analytic Hierarchy Process and Conjoint Analysis: An Empirical Comparison”, European Journal Of Operational Research 164.
  • VARGAS, L. G., (1990). “An Overview of The Analytic Hiyerarchy Process and Its Applications”, European Journal Of Operational Research 48.
  • VATAN, B., (2014). < http://www.vatanbilgisayar.com/akilli-telefon/>,Erişim: 05.05.2014.
  • ZAHEDİ, F., (1987). “A Utility Approach To The With Analytic Hierarchy Process”, Mathematical Modelling, 9: 3-5.
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

  arş.gör.faruk Erinci Bu kişi benim

 yrd.doç.dr.harun Sulak Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 19 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Erinci, ., & Sulak, . (2014). ANALİTİK HİYERARŞİ PROSES İLE AKILLI TELEFON SEÇİMİ. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 19(4), 225-239.