BibTex RIS Kaynak Göster

Konaklama İşletmelerinde Yeşil Pazarlama Uygulamaları: İbis Otel Örneği

Yıl 2013, Cilt: 18 Sayı: 1, 203 - 219, 01.03.2013

Öz

Nowadays, companies realize that they can not sustain their companies life without having environmental sensitivity. So companies suppose to consider environment effects of their activities and add them to their strategic plans. That kind of environment activities and marketing strategy that to take note of environment implications are called ‘green marketing’. Many companies begin to be aware of green marketing perceived as environmentally-sensitive marketing by companies. In this study, relationship between tourism and environment was considered and the concept of green marketing was researched. The literature on subject was examined about green marketing practices in tourism industry and green hotels and focused on green practices of Ibis Hotels which are international hotels

Kaynakça

  • Ay C. ve Zümrüt E. (2005), “Çevre Bilinçli Tüketiciler”, Akdeniz Üniversitesi İİBF Dergisi, sayı 10, s.238-263
  • Clow, Keneth E., Donald Baack (2007), Integrated Advertising Promotion and Marketing Communications (3rd Edition): Pearson- rentice Hall
  • Eren D., Yılmaz İ. (2008), “Otel İşletmelerinde Yeşil Pazarlama Uygulamaları ; Nevşehir ili örneği” , 13. Ulusal pazarlama kongresi, 25-29 Ekim 2008, Nevşehir Üniversitesi Ticaret ve Turizm Fakültesi Eğitim
  • Erbaşlar G. (2007), "Yeşil Pazarlama", Paradoks Ekonomi, Sosyoloji ve Politika Dergisi (www.paradoks.org adresinden alınmıştır.) ISSN 1305-7979, Yıl:3, Sayı:1.
  • Foster, S.T., Sampson, S.E., Dunn, S.C. (2000), "The Impact Of Customer Contact On Environmental Initiatives For Service Firms", International Journal of Operations & Production Vol. 20 No.2, pp.187-203 Management,
  • Henion, K.E., Wilson, W.R. (1976), The Ecologically Concerned Consumer and Locus of Control, in Henion, K.E., Kinnear, T.C. (Eds), Ecological Marketing, American Marketing Association, Chicago, IL
  • Keleş C. (2007), Yeşil Pazarlama: Tüketicilerin Yeşil Ürünleri Tüketme Davranışları ve Yeşil Ürünlerin Tüketiminde Kültürün Etkisi İle İlgili Bir Uygulama, Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi İşletme Ana Bilim Dalı, Adana
  • Kotler P., Zaltman G.(1971),“Social Marketing An Approach to Planned Social Change”,vol.35:3-12 http://www.socialmarketingquarterly.com/archive/Vol%20III(3-4)/III_3- 4_c_Approach.pdf adresinden alınmıştır. 10.01.2010
  • Mastny L. ( 2002 )Dünyanın Durumu (193): 50-52, TEMA Vakfı Yayınları
  • Polonsky J.M. (1994), “An Introduction To Green Marketing”, http://escholarship.org/uc/item/49n325b7 25.12.2009
  • adresinden ulaşılmıştır.
  • Polonsky M.J., Rosenberger III, Ottman J. (1998), ‘Developing Green Products: Learning From Stakeholders’, Journal of Sustainable Design, s.22-47, Issue.5
  • Sagevik M. (2009) Symposium on Tourism and Travel in the Green Economy, Sept 14-15 corporate.org/resources/uploads/20091030_Symposium_FinalReport.pdf adresinden alınmıştır. 23.11.2009
  • Urosevic Z. Hotel Energy Solution Coordinator of UNWTO, Global Climate Change Congrees Kopenhagen, Prensentation of tourism (responding to the challenge of cilmate change), http://www.etccorporate.org/resources/uploads/ZoristaUrosevicHotelEne rgySolutions.pdf adresinden ulaşılmıştır. 20.11.2009
  • VARİNLİ İ., Pazarlamada Yeni Yaklaşımlar, 2008, Detay Yayıncılık, Ankara Yüzyüze Görüşmeler
  • Michael J.POLONSKY (Deakin University, Australia)

KONAKLAMA İŞLETMELERİNDE YEŞİL PAZARLAMA UYGULAMALARI: IBIS OTEL ÖRNEĞİ

Yıl 2013, Cilt: 18 Sayı: 1, 203 - 219, 01.03.2013

Öz

Günümüzde işletmeler, çevresel sorunlara duyarlı olmadan varlıklarını sürdüremeyeceklerinin farkındadırlar. İşletmelerin yapacakları her türlü faaliyetin çevre boyutunu iş stratejilerine ve uzun vadeli planlarına almaları kaçınılmazdır. Yapılan bu tür çevresel faaliyetler ve yeşil pazarlama, çoğu işletme tarafından dikkate alınır hale gelmiştir. Bu çalışmanın amacı, turizmde yeşil pazarlamaya ve yeşil otelciliğe ilişkin literatür açığına katkıda bulunmak ve örnek bir otel vakasını incelemektir. Bu kapsamda, turizmde ve konaklama işletmelerinde yeşil pazarlama uygulamalarına ilişkin literatür gözden geçirilerek, bir uluslararası otel zinciri olan Ibis otellerinin yeşil pazarlama uygulamaları web siteleri içerikleri incelenerek örnek uygulama olarak irdelenmiştir

Kaynakça

  • Ay C. ve Zümrüt E. (2005), “Çevre Bilinçli Tüketiciler”, Akdeniz Üniversitesi İİBF Dergisi, sayı 10, s.238-263
  • Clow, Keneth E., Donald Baack (2007), Integrated Advertising Promotion and Marketing Communications (3rd Edition): Pearson- rentice Hall
  • Eren D., Yılmaz İ. (2008), “Otel İşletmelerinde Yeşil Pazarlama Uygulamaları ; Nevşehir ili örneği” , 13. Ulusal pazarlama kongresi, 25-29 Ekim 2008, Nevşehir Üniversitesi Ticaret ve Turizm Fakültesi Eğitim
  • Erbaşlar G. (2007), "Yeşil Pazarlama", Paradoks Ekonomi, Sosyoloji ve Politika Dergisi (www.paradoks.org adresinden alınmıştır.) ISSN 1305-7979, Yıl:3, Sayı:1.
  • Foster, S.T., Sampson, S.E., Dunn, S.C. (2000), "The Impact Of Customer Contact On Environmental Initiatives For Service Firms", International Journal of Operations & Production Vol. 20 No.2, pp.187-203 Management,
  • Henion, K.E., Wilson, W.R. (1976), The Ecologically Concerned Consumer and Locus of Control, in Henion, K.E., Kinnear, T.C. (Eds), Ecological Marketing, American Marketing Association, Chicago, IL
  • Keleş C. (2007), Yeşil Pazarlama: Tüketicilerin Yeşil Ürünleri Tüketme Davranışları ve Yeşil Ürünlerin Tüketiminde Kültürün Etkisi İle İlgili Bir Uygulama, Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi İşletme Ana Bilim Dalı, Adana
  • Kotler P., Zaltman G.(1971),“Social Marketing An Approach to Planned Social Change”,vol.35:3-12 http://www.socialmarketingquarterly.com/archive/Vol%20III(3-4)/III_3- 4_c_Approach.pdf adresinden alınmıştır. 10.01.2010
  • Mastny L. ( 2002 )Dünyanın Durumu (193): 50-52, TEMA Vakfı Yayınları
  • Polonsky J.M. (1994), “An Introduction To Green Marketing”, http://escholarship.org/uc/item/49n325b7 25.12.2009
  • adresinden ulaşılmıştır.
  • Polonsky M.J., Rosenberger III, Ottman J. (1998), ‘Developing Green Products: Learning From Stakeholders’, Journal of Sustainable Design, s.22-47, Issue.5
  • Sagevik M. (2009) Symposium on Tourism and Travel in the Green Economy, Sept 14-15 corporate.org/resources/uploads/20091030_Symposium_FinalReport.pdf adresinden alınmıştır. 23.11.2009
  • Urosevic Z. Hotel Energy Solution Coordinator of UNWTO, Global Climate Change Congrees Kopenhagen, Prensentation of tourism (responding to the challenge of cilmate change), http://www.etccorporate.org/resources/uploads/ZoristaUrosevicHotelEne rgySolutions.pdf adresinden ulaşılmıştır. 20.11.2009
  • VARİNLİ İ., Pazarlamada Yeni Yaklaşımlar, 2008, Detay Yayıncılık, Ankara Yüzyüze Görüşmeler
  • Michael J.POLONSKY (Deakin University, Australia)
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

  Yrd.Doç.Dr.Lütfi Atay Bu kişi benim

S.Emre Dilek Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 18 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Atay, .Y., & Dilek, S. (2013). KONAKLAMA İŞLETMELERİNDE YEŞİL PAZARLAMA UYGULAMALARI: IBIS OTEL ÖRNEĞİ. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 18(1), 203-219.