BibTex RIS Kaynak Göster

Üniversite Öğrencilerinin Sosyal Faaliyetlerinin Denetim Odağı Düzeyi Açısından İncelenmesi: Bir Devlet Üniversitesi Örneği

Yıl 2012, Cilt: 17 Sayı: 2, 187 - 202, 01.06.2012

Öz

Kaynakça

  • 1. AKIN, Ahmet (2007), “Akademik Kontrol Odağı Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması”, Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt:3, Sayı:34, 9-17.
  • 2. ALİSİNANOĞLU, Fatma (2003), “Çocukların Denetim Odağı ile Algıladıkları Anne Tutumları Arasındaki ilişkinin İncelenmesi”, Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, Cilt:1, Sayı:1, 97-108.
  • 3. ANDERSON, Carl. R. and Craig Eric Schneier, (1978), “Locus of Control, Leader Behavior and Leader Performance Among Management Students”, The Academy of Management Journal, Vol. 21, No. 4, 690- 698
  • 4. BASIM, H. Nejat, Fatih Çetin, Cem Harun Meydan (2009), “Kişilerarası Çatışma Çözme Yaklaşımlarında Kontrol Odağının Rolü”, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Vol. 21, 57-69.
  • 5. BERNARDI, Richard A. (2001), “A Theoretical Model for The Relationship Among Stress, Locus of Control and Longevity”, Business Forum, 26: 27-33.
  • 6. CAN, M. Cihat ve Nazife Oya Levendoğlu (2002), “Geleneksel Türk Sanat Müziği Terminolojisinde Çok Kültürlü Unsurlar”, G.Ü. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt:22, Sayı:3, 239-245.
  • 7. ÇELİK, Hakan (1995) “Üniversite Öğrencilerinin Denetim Odağının Üniversite Tercih Sıralamasına ve Başarısına Etkisi”, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayı
  • 8. DAĞ, İhsan (1991), “Rotter'ın İç-Dış Kontrol Odağı Ölçeği (RİDKOÖ)’nin Üniversite Öğrencileri İçin Güvenirliği ve Geçerliği”, Psikoloji Dergisi, Cilt:7, Sayı:26, 10-16.
  • 9. DERELİOĞLU, Yasemin (2004), “Üniversite Öğrencilerinde Eleştirel Düşünme İle Denetim Odağı Arasındaki İlişkinin İncelenmesi”, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yayınlanmamış Doktora Tezi, İstanbul.
  • 10. DERYAKULU, Deniz (2002), “Denetim Odağı ve Epistemolojik İnançların Öğretim Materyalini Kavramayı Denetleme Türü ve Düzeyi İle İlişkisi”, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, No. 22, 55- 61
  • 11. DÖNMEZ, Ali (1983), “Denetim Odağı (Locus of Control) ve Çevre Büyüklüğü”, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, Cilt: 16, Sayı: 1, 37- 47.
  • 12. DÖNMEZ,Ali (1987), “Denetim Odağı: Temel Araştırma Alanları”, A.Ü. Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 19(1), 260-275.
  • 13. DURAK, Hatice (1997), “Ankara Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Özsaygı Düzeyleri İle Denetim Odağı Düzeyleri Arasındaki İlişki”, Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
  • 14. GORDON, Courtney P. (1996), “Adolescent Decision Making: AbroadlyBased Theory and Its Application to The Prevention of Early Pregnancy”, Adolescence, 31, 123: 561- 585. Aktaran: Candangil, Seçil Özcan. ve Ceyhan, A.Aykut, (2006), Denetim Odakları Farklı Lise Öğrencilerinin Bazı Kişisel Özelliklerine Göre Karar Vermede Öz-Saygı ve Stres Düzeyleri. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt:6, Sayı:2, 71-87.

ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL FAALİYETLERİNİN DENETİM ODAĞI DÜZEYİ AÇISINDAN İNCELENMESİ: BİR DEVLET ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ

Yıl 2012, Cilt: 17 Sayı: 2, 187 - 202, 01.06.2012

Öz

Denetim odağı kavramı insanları iç denetimli ve dış denetimli olmak üzere iki grup altında ele almakta ve davranışlarını, alışkanlıklarını, ilişkilerini, başarı ve başarısızlık durumlarını bu kapsamda değerlendirmektedir. Bu çalışmada, üniversite öğrencilerinin denetim odaklarını (iç veya dış denetimli) tespit etmek ve sahip olunan denetim odaklarının çeşitli sosyal alışkanlıklar üzerindeki etkilerinin araştırılması amaçlanmıştır. Araştırma kapsamında öğrencilerin sahip olduğu denetim odağı ile üniversite okuma nedenleri, desteklenen siyasi görüş, dinledikleri müzik türleri, takip ettikleri sosyal faaliyetler, izledikleri TV programları, madde kullanım alışkanlıkları, ders alışkanlıkları ve boş zamanlarında yaptıkları faaliyetler arasındaki ilişkiler incelenmiştir. Yapılan analizler sonucunda üniversite öğrencilerinin boş zaman faaliyetleri, dinledikleri müzik türleri ve üniversite okuma nedenleri ile denetim odakları arasında birtakım ilişkiler tespit edilmiştir

Kaynakça

  • 1. AKIN, Ahmet (2007), “Akademik Kontrol Odağı Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması”, Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt:3, Sayı:34, 9-17.
  • 2. ALİSİNANOĞLU, Fatma (2003), “Çocukların Denetim Odağı ile Algıladıkları Anne Tutumları Arasındaki ilişkinin İncelenmesi”, Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, Cilt:1, Sayı:1, 97-108.
  • 3. ANDERSON, Carl. R. and Craig Eric Schneier, (1978), “Locus of Control, Leader Behavior and Leader Performance Among Management Students”, The Academy of Management Journal, Vol. 21, No. 4, 690- 698
  • 4. BASIM, H. Nejat, Fatih Çetin, Cem Harun Meydan (2009), “Kişilerarası Çatışma Çözme Yaklaşımlarında Kontrol Odağının Rolü”, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Vol. 21, 57-69.
  • 5. BERNARDI, Richard A. (2001), “A Theoretical Model for The Relationship Among Stress, Locus of Control and Longevity”, Business Forum, 26: 27-33.
  • 6. CAN, M. Cihat ve Nazife Oya Levendoğlu (2002), “Geleneksel Türk Sanat Müziği Terminolojisinde Çok Kültürlü Unsurlar”, G.Ü. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt:22, Sayı:3, 239-245.
  • 7. ÇELİK, Hakan (1995) “Üniversite Öğrencilerinin Denetim Odağının Üniversite Tercih Sıralamasına ve Başarısına Etkisi”, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayı
  • 8. DAĞ, İhsan (1991), “Rotter'ın İç-Dış Kontrol Odağı Ölçeği (RİDKOÖ)’nin Üniversite Öğrencileri İçin Güvenirliği ve Geçerliği”, Psikoloji Dergisi, Cilt:7, Sayı:26, 10-16.
  • 9. DERELİOĞLU, Yasemin (2004), “Üniversite Öğrencilerinde Eleştirel Düşünme İle Denetim Odağı Arasındaki İlişkinin İncelenmesi”, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yayınlanmamış Doktora Tezi, İstanbul.
  • 10. DERYAKULU, Deniz (2002), “Denetim Odağı ve Epistemolojik İnançların Öğretim Materyalini Kavramayı Denetleme Türü ve Düzeyi İle İlişkisi”, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, No. 22, 55- 61
  • 11. DÖNMEZ, Ali (1983), “Denetim Odağı (Locus of Control) ve Çevre Büyüklüğü”, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, Cilt: 16, Sayı: 1, 37- 47.
  • 12. DÖNMEZ,Ali (1987), “Denetim Odağı: Temel Araştırma Alanları”, A.Ü. Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 19(1), 260-275.
  • 13. DURAK, Hatice (1997), “Ankara Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Özsaygı Düzeyleri İle Denetim Odağı Düzeyleri Arasındaki İlişki”, Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
  • 14. GORDON, Courtney P. (1996), “Adolescent Decision Making: AbroadlyBased Theory and Its Application to The Prevention of Early Pregnancy”, Adolescence, 31, 123: 561- 585. Aktaran: Candangil, Seçil Özcan. ve Ceyhan, A.Aykut, (2006), Denetim Odakları Farklı Lise Öğrencilerinin Bazı Kişisel Özelliklerine Göre Karar Vermede Öz-Saygı ve Stres Düzeyleri. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt:6, Sayı:2, 71-87.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

  Doç.Dr.Ufuk Durna Bu kişi benim

Arş.Gör.Faruk Kerem Şentürk Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 17 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Durna, .D., & Şentürk, A. K. (2012). ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL FAALİYETLERİNİN DENETİM ODAĞI DÜZEYİ AÇISINDAN İNCELENMESİ: BİR DEVLET ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 17(2), 187-202.