BibTex RIS Kaynak Göster

Sürdürülebilir Rekabet Yönetiminde Marka Değeri Ve Marka Güveni:Süleyman Demirel Üniversitesinde Bir Uygulama

Yıl 2015, Cilt: 20 Sayı: 3, - , 11.09.2015

Öz

Markanın çok yönlü ve çok boyutlu açıklamaları yapılabilir. Ancak bu açıklamalar her ne yönlü/boyutlu olursa olsun marka, müşteri gereksinimlerini karşılayan işlevsel/sembolik bir vurgu olmanın ötesinde, müşterinin kendisini bulduğu/ifade ettiği bir kimlik/kişilik olarak yaşamsal bir önem arz etmektedir. Bu yaşamsal anlayışın anahtar kavramı olarak genellikle “marka değeri” kullanılmaktadır. Doğal olarak olan/oluşan marka değeri ise, “marka güveni”ni belirlemektedir. Bu sayede bireyler/kurumlar hem kendilerini diğerinden, hem de edindiği/aldığı ile diğerlerinden kendisini ayırır.

Bu çalışma, öğrenci gözünde ve davranışsal temelli bakış açısına göre, Aaker (1991) tarafından tanımlanan marka değeri ve bu konuda önerilen, marka güvenini oluşturma ve marka değeri bileşenlerinin yarattığı ilişkileri belirleme yönünde beş boyutun sınanmasına dönük Süleyman Demirel Üniversitesinde yapılan görgül bir çalışmadır. Çalışmada anket yöntemi kullanılmış, bulgular/kanıtlar SSPS 11.5 paket programı ve Lisrel 8.7 istatistik programları ile değerlendirilip sonuçlar yorumlanmıştır.

Anahtar Kelimeler: Marka, Marka Değeri, Marka Güveni, Süleyman Demirel Üniversitesi.

Jel Kodları: M1, M11, M31, M39.

ABSTRACT

The brand may be explained very versatile and multi-dimensional explanations. However, the explanation of brand whatever way/size regardless of brand, customer needs, meet the functional/symbolic emphasized that beyond the customer himself that has found/expressing an identity/ personality has an importance as vital. Often, as a key to understand this crucial concept we call “brand equity”. As a matter of course, the brand which is/occurs the brand value, is also the “brand trust”. By this way, individuals/communities acquires/receives and separates themselves from others.

This study, from the view of students perspective and behavioral-based perspective, is that prepared according to Aaker (1991) that defining the brand value in this field and proposing brand trust-building and testing the determination of created relationship of the direction of the five dimensions brand value and the components, is a empirical work that figured out in Suleyman Demirel University. The study used survey methods, findings/evidence Lisrel 8.7 statistical software SSPS 11.5 packet program and the results are interpreted and evaluated.

Key Words: Brand, Brand Value, Brand Trust, Süleyman Demirel University.

Jel Codes: M1, M11, M31, M39.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Nurhan Papatya

Gürcan Papatya

A. Buğra Hamşıoğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 11 Eylül 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 20 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Papatya, N., Papatya, G., & Hamşıoğlu, A. B. (2015). Sürdürülebilir Rekabet Yönetiminde Marka Değeri Ve Marka Güveni:Süleyman Demirel Üniversitesinde Bir Uygulama. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 20(3).