BibTex RIS Kaynak Göster

KOBİ’LERİN GİRİŞİMCİ PAZARLAMA PROFİLLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2016, Cilt: 21 Sayı: 3, 0 - 0, 05.09.2016

Öz

Girişimci pazarlama, KOBİ’lerin ihtiyaçlarına yanıt verebilecek bir pazarlama anlayışı geliştirme çabaları sonucu son yıllarda literatürde öne çıkan bir yaklaşım haline gelmiştir. Bu çalışmada kümeleme analizinden yararlanılarak KOBİ’lerin girişimci pazarlama açısından nasıl bir profil sergiledikleri araştırılmıştır. Çalışmada ayrıca bu profillerin yenilik düzeyi, işletme performansı ve sahip yöneticilerin girişimciliğe yönelik tutumları açısından farklılaşıp farklılaşmadığı incelenmiştir. Çalışma Tokat’ta faaliyet gösteren 176 KOBİ üzerinde gerçekleştirilmiştir. Sonuçlar KOBİ’lerin girişimci pazarlamayı benimseme açısından üç farklı kümede yer aldıklarını göstermektedir. Her bir kümedeki KOBİ’lerin işletme performansı, yenilik ve girişimcilik tutumları açısından profilleri farklılık göstermektedir. Müşteri odaklılık en fazla düzeyde benimsenen girişimci pazarlama boyutudur. Risk alma ve kaynakları dengeleme ise en az düzeyde benimsenen girişimci pazarlama boyutlarıdır.

Anahtar Kelimeler: Küçük ve orta ölçekli işletmeler, girişimci pazarlama, yenilik, işletme performansı, girişimcilik tutumları, kümeleme analizi

Jel Kodları: M30, M31

ABSTRACT

Entrepreneurial marketing has grown rapidly as a significant marketing approach in the literature, as a result of the efforts towards developing an appropriate marketing approach for SMEs. In this study, the entrepreneurial marketing (EM) profiles of SMEs are investigated with the help of a cluster analysis. It is also examined whether these profiles differentiate the level of innovation and firm performance, and the attitudes of owner managers towards entrepreneurship. The study was conducted with 176 SMEs operating in Tokat. The results of the study show that SMEs could be grouped in three separate clusters with respect to their adoption of EM. The SMEs in each cluster display distinctive profiles in terms of firm performance, innovation and entrepreneurship attitudes. The most adopted EM dimension in these distinctive profiles is the customer orientation. Risk taking and resource leveraging are less adopted dimensions compared to other EM dimensions.

Keywords: Small and medium sized enterprises, entrepreneurial marketing, innovation, firm performance, entrepreneurship attitudes, cluster analysis

Jel Codes: M30, M31

Yıl 2016, Cilt: 21 Sayı: 3, 0 - 0, 05.09.2016

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Tuğba Kılıçer

Yayımlanma Tarihi 5 Eylül 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 21 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Kılıçer, T. (2016). KOBİ’LERİN GİRİŞİMCİ PAZARLAMA PROFİLLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 21(3).