Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2018, Cilt: 3 Sayı: 3, 80 - 93, 15.11.2018
https://doi.org/10.29250/sead.461626

Öz

Kaynakça

  • Aktulum, K. (2018). Metinlerarasılık Görüngüsünde Gerçeklik ya da Metnin Göndergeselliği, bilig, 85, 233-256.
  • Akyol, H. (1996). Metinler Arası (Intertextuality), Okuma ve Sorular, Bilgi Çağında Eğitim, 7.
  • Bayraktaroğlu, A. (2010). Kitap Tanıtımı Metinlerarasılık/Göstergelerarasılık, Süleyman Demirel Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Hakemli Dergisi, 1-6.
  • Ekiz, T. (2007). Alımlama Estetiği mı Metinlerarasılık mı?, Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Dergisi 47, 2, 119-127.
  • Gezeroğlu, S. (2016). Güray Süngü’nün Öykülerinde Metinlerarası İlişkiler, Söylem Filoloji Dergisi, 1 (2), 196-220.
  • Görmez, A. (2007). Hacivat ve Karagöz Neden Öldürüldü? Filmi İle Rosencrantz Ve Guildenstern Öldüler Oyunu Arasında Metinlerarasılık İzleri. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 9 (1), 47-63.
  • Gürses, İ. (2016). Uzam Olarak Beden: Morimura’nın Otoportre Fotoğraflarında Medyalararasılık. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 5, 84-101.
  • Hartman, D. G (1992). Intertextuality and Reading: The Text, the Reader, the Author, and the Context, Linguistics And Education, 4, 295-311.
  • Irwın, W. (2004). Against Intertextuality. Philosophy and Literature, 28, 227–242.
  • Köker, S. ve Ateş, Ö. F. (2016). Edebiyat-Sinema İlişkisi Bağlamında Köfte Yağmuru Filminin Yeniden Yazmak ve Metinlerarasılık Yöntemine Göre Çözümlenmesi, Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 9 (42), 275- 288.
  • Köksal, K. ve Ünal, E. (2008). Metinler Arası Okumanın Okuduğunu Anlamaya Etkisi, Electronic Journal of Social Sciences, 7 (26), 154-169.
  • MEB (2009). İlköğretim Türkçe dersi (1–5. sınıflar) öğretim programı ve kılavuzu. Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü Basım Evi.
  • MEB (2015). İlköğretim Türkçe Dersi (1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar) Öğretim Programı. Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü Basım Evi.
  • MEB (2018). Türkçe Dersi Öğretim Programı (İlkokul ve Ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar), Ankara.
  • Özdemir, M . (2014). Nitel Veri Analizi: Sosyal Bilimlerde Yöntembilim Sorunsalı Üzerine Bir Çalışma. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11 (1), 323-343.
  • Susar Kırmızı, F. (2016). Metinlerarası Okuma, İlk ve Ortaokullarda Türkçe Öğretimi içinde, (Edi: F. Susar Kırmızı). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • TDK (2018). Büyük Türkçe Sözlük, http ://tdk.gov.tr/index.php?option= com_bts&view= bts& kategori1=veritbn&kelimesec= 227364, adresinden 19.09.2018 tarihinde erişilmiştir.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek H. (2006). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • YÖK (2018). Yükseköğretim Kurulu Ulusal TezMerkezi,https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/

Metinlerarası ve Metinlerarasılık Konusunda Yapılan Lisansüstü Tezlerin İncelenmesi

Yıl 2018, Cilt: 3 Sayı: 3, 80 - 93, 15.11.2018
https://doi.org/10.29250/sead.461626

Öz

Bu
araştırmanın amacı, 1993-2018 yılları arasında metinlerarası ve
metinleraraslılık konuları üzerine yapılan lisansüstü (yüksek lisans ve
doktora) tezlerin çeşitli değişkenler açısından incelenmesidir. Metinlerarası
ve metinleraraslılık konuları üzerine hazırlanan lisansüstü tezler; yıllara,
üniversitelere, örnekleme/çalışma grubuna ve yöntemlerine göre
değerlendirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu, 1993-2018 yılları arasında
YÖK Tez Merkezine kayıtlı elektronik olarak ulaşılabilen metinlerarası ve
metinleraraslılık konuları üzerine hazırlanmış 38 yüksek lisans, 1 sanatta
yeterlilik ve 10 doktora tezi olmak üzere toplam 49 tez oluşturmaktadır.
Araştırmanın verileri, nitel araştırma desenine uygun olarak doküman incelemesi
tekniği ile toplanmıştır. Araştırma kapsamında toplanan veriler, betimsel
analiz yöntemiyle çözümlenmiş ve analiz edilen veriler tablolaştırılarak sunulmuştur. 

Kaynakça

  • Aktulum, K. (2018). Metinlerarasılık Görüngüsünde Gerçeklik ya da Metnin Göndergeselliği, bilig, 85, 233-256.
  • Akyol, H. (1996). Metinler Arası (Intertextuality), Okuma ve Sorular, Bilgi Çağında Eğitim, 7.
  • Bayraktaroğlu, A. (2010). Kitap Tanıtımı Metinlerarasılık/Göstergelerarasılık, Süleyman Demirel Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Hakemli Dergisi, 1-6.
  • Ekiz, T. (2007). Alımlama Estetiği mı Metinlerarasılık mı?, Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Dergisi 47, 2, 119-127.
  • Gezeroğlu, S. (2016). Güray Süngü’nün Öykülerinde Metinlerarası İlişkiler, Söylem Filoloji Dergisi, 1 (2), 196-220.
  • Görmez, A. (2007). Hacivat ve Karagöz Neden Öldürüldü? Filmi İle Rosencrantz Ve Guildenstern Öldüler Oyunu Arasında Metinlerarasılık İzleri. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 9 (1), 47-63.
  • Gürses, İ. (2016). Uzam Olarak Beden: Morimura’nın Otoportre Fotoğraflarında Medyalararasılık. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 5, 84-101.
  • Hartman, D. G (1992). Intertextuality and Reading: The Text, the Reader, the Author, and the Context, Linguistics And Education, 4, 295-311.
  • Irwın, W. (2004). Against Intertextuality. Philosophy and Literature, 28, 227–242.
  • Köker, S. ve Ateş, Ö. F. (2016). Edebiyat-Sinema İlişkisi Bağlamında Köfte Yağmuru Filminin Yeniden Yazmak ve Metinlerarasılık Yöntemine Göre Çözümlenmesi, Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 9 (42), 275- 288.
  • Köksal, K. ve Ünal, E. (2008). Metinler Arası Okumanın Okuduğunu Anlamaya Etkisi, Electronic Journal of Social Sciences, 7 (26), 154-169.
  • MEB (2009). İlköğretim Türkçe dersi (1–5. sınıflar) öğretim programı ve kılavuzu. Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü Basım Evi.
  • MEB (2015). İlköğretim Türkçe Dersi (1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar) Öğretim Programı. Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü Basım Evi.
  • MEB (2018). Türkçe Dersi Öğretim Programı (İlkokul ve Ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar), Ankara.
  • Özdemir, M . (2014). Nitel Veri Analizi: Sosyal Bilimlerde Yöntembilim Sorunsalı Üzerine Bir Çalışma. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11 (1), 323-343.
  • Susar Kırmızı, F. (2016). Metinlerarası Okuma, İlk ve Ortaokullarda Türkçe Öğretimi içinde, (Edi: F. Susar Kırmızı). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • TDK (2018). Büyük Türkçe Sözlük, http ://tdk.gov.tr/index.php?option= com_bts&view= bts& kategori1=veritbn&kelimesec= 227364, adresinden 19.09.2018 tarihinde erişilmiştir.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek H. (2006). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • YÖK (2018). Yükseköğretim Kurulu Ulusal TezMerkezi,https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

İbrahim Halil Yurdakal 0000-0002-6333-5911

Yayımlanma Tarihi 15 Kasım 2018
Gönderilme Tarihi 19 Eylül 2018
Kabul Tarihi 9 Ekim 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 3 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Yurdakal, İ. H. (2018). Metinlerarası ve Metinlerarasılık Konusunda Yapılan Lisansüstü Tezlerin İncelenmesi. The Journal of Limitless Education and Research, 3(3), 80-93. https://doi.org/10.29250/sead.461626

29844

17775


Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-Non Commercial 4.0 International License.