Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Müzik Performans Kaygısı: Belirtileri, Nedenleri, Baş Etme Stratejileri

Yıl 2019, Cilt: 4 Sayı: 2, 189 - 199, 15.07.2019
https://doi.org/10.29250/sead.569751

Öz

Müzik performansı kaygısı, seyirci karşısında kişinin
performansının iyi olmayacağı düşüncesi ile endişe yaşamasıdır. Yapılan
araştırmalar  müzik performans kaygısının performansı sergileyen kişiler
ve performansın kalitesi üzerinde olumsuz yönde önemli etkileri olduğunu
göstermektedir. Literatürde bu durumu destekleyen birçok araştırma bulgusu yer
almaktadır. Bu çalışmada, müzik eğitiminin her alanında ve seviyesinde önemli
etkilere sahip olan müzik performans kaygısı ile ilgili yapılmış olan araştırmaların;
müzik performans kaygısının belirtileri, müzik performans kaygısı ile baş etme
yolları, müzik performans kaygısının nedenleri başlıkları altında bir sentezini
sunmak amaçlanmıştır. Çalışmanın müzik performans kaygısı ile ilgili araştırma
yapan akademisyenlere  ve müzik eğitimcilerinin müzik performans kaygısı
konusunda bilinçlenerek öğrencilerinde oluşacak müzik performans kaygısını
önleme ve müzik performans kaygısı ile baş etme stratejileri konularında
farkındalık kazanmalarına
  katkı
sağlayacağı düşünülmektedir.

Kaynakça

  • Aydın, B., ve İşgörür, Ü. (2018). Ortaokul ve Lise Düzeyinde Öğrenim Gören Konservatuar Öğrencilerinin Müzik Performans Kaygılarının Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi (AMADER), 4(7), 1-20.Burin, A., & Osorıo, F.L. (2017). Music Performance Anxiety: A Critical Review of Etiological Aspects, Perceived Causes, Coping Strategies and Treatment, Archives Of Clinical Psychiatry , 44 (5),127-133.Canbay, A.,ve Nacakcı, Z. (2015).Müzik Eğitimi Anabilim Dalı Öğrencilerinin Stüdyo Kayıt Performansına Yönelik Kaygı ve Görüşleri. International Journal of Science Culture and Sport, 3(Special Issue 3), 240-252.Chan, M. Y. (2011). The Relationship Between Music performance Anxiety, Age, Self-esteem, and Performance Outcomes in Hong Kong music students. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Durham Üniversitesi, İngiltere.Dempsey, E. (2015). Music Performance Anxiety in Children and Teenagers: Effects of Perfectionism, Self-Efficacy, and Gender. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Ottowa Üniversitesi, Kanada.Eğilmez, H. O. (2015). Pre-Service Music Teachers Piano Performance Self-efficacy Belief Inversely Related to Musical Performance Anxiety Levels. Educational Research and Reviews, 10(18), 2558-2567.Fehm, L., & Schmidt, K. (2006). Performance Anxiety in Gifted Adolescent Musicians. Journal of anxiety disorders, 20(1), 98-109.Harriman, P. L. (1970). An Outline of Modern Psychology. New Jersey: Littlefield, Adams & Co.Jelen, B. (2017). Müzik Öğretmeni Adaylarının Müzik Performans Kaygısı ve Piyano Performans Öz Yeterlik Düzeylerinin İncelenmesi. İdil Sanat ve Dil Dergisi, 6(39), 3389-3414.Kenny, D. T. (2005). A Systematic Review of Treatments for Music Performance Anxiety. Anxiety, Stress, and Coping, 18(3), 183-208.McCoy, L.H. (1999). Musical Performance Anxiety Among College Students: An İntegrative Approach. Dissertation Abstracts International, 60(4-A), 1059.McGrath, C. (2012). Music Performance Anxiety Therapies: A review of the literature. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Illinois Üniversitesi ,Urbana.Myers, K. M., & Davis, M. (2007). Mechanisms of Fear Extinction. Molecular psychiatry, 12(2), 120.Sarıkaya, M., & Kurtaslan, Z. (2018). Prediction of Musical Performance Anxiety According to Music Teacher Candidates Perfectionism and Self-Efficacy Beliefs. International Online Journal of Educational Sciences, 10(4).Sezer, F. (2009). Müzikle Terapinin Sınav Kaygısı, Öfke ve Psikolojik Belirtiler Üzerindeki Etkisi. Yayımlanmamış doktora tezi, Atatürk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Erzurum.Sinden, L. M. (1999). Music Performance Anxiety: Contributions of Perfectionism, Coping Style, Self-Efficacy, and Self-Esteem. Dissertation Abstracts International Section A: Humanities and Social Sciences, 60(3-A), 0590.Teztel, G. ve Aşkın, C. (2007). Sahne Heyecanının Türk Müzisyenler Arasındaki Yaygınlığı ve Çözüm Yöntemleri. İTÜ Dergisi Sosyal Bilimler, 4(2), 3-10.Tokinan, B. Ö. (2014). Öğretmen Adaylarının Müzik Performans Kaygılarının Bireysel Özellikler Bakımından İncelenmesi. Fine Arts ,9(2 ) 84-100.Tokinan, B. Ö. (2013). Kenny Müzik Performans Kaygısı Envanterini Türkçe’ ye Uyarlama Çalışması. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(1), 53-65.Topoğlu, O. (2013). Müzisyenlerde Sahne Korkusu, Sahne Korkusunun Nedenleri ve Sahne Korkusuyla Baş Etmede Kullanılabilecek Stratejiler. Fine Arts, 8(1), 43-55.Yenilmez, K., ve Özbey, N. (2006). Özel Okul ve Devlet Okulu Öğrencilerinin Matematik Kaygı Düzeyleri Üzerine Bir Araştırma. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(2), 431-448.Yöndem, Z. D. (2012). Müzik Öğrencilerinde Algılanan Performans Kaygısının Fiziksel, Davranışsal ve Bilişsel Özellikleri: Nitel Bir Çalışma. Eğitim ve Bilim, 37(166).

Music Performance Anxiety: Symptoms, Causes, Coping Strategies

Yıl 2019, Cilt: 4 Sayı: 2, 189 - 199, 15.07.2019
https://doi.org/10.29250/sead.569751

Öz

Music
performance anxiety can be characterized by higher level of anxiety and fear of
failure in front of an audience. Recent studies reveal that music performance
has negative effects on performer and performance quality. This is also
confirmed by previous findings in the literature. The present study thus seeks
to provide a synthesis of studies on music performance anxiety which has
significant effects on all areas and levels of music education along with
symptoms, causes and coping strategies of music performance anxiety. It is
anticipated that this study will raise awareness in academicians conducting
research studies on music performance anxiety and music teachers so that they
will be aware of the prevention and coping strategies of music performance
anxiety among students.
 

Kaynakça

  • Aydın, B., ve İşgörür, Ü. (2018). Ortaokul ve Lise Düzeyinde Öğrenim Gören Konservatuar Öğrencilerinin Müzik Performans Kaygılarının Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi (AMADER), 4(7), 1-20.Burin, A., & Osorıo, F.L. (2017). Music Performance Anxiety: A Critical Review of Etiological Aspects, Perceived Causes, Coping Strategies and Treatment, Archives Of Clinical Psychiatry , 44 (5),127-133.Canbay, A.,ve Nacakcı, Z. (2015).Müzik Eğitimi Anabilim Dalı Öğrencilerinin Stüdyo Kayıt Performansına Yönelik Kaygı ve Görüşleri. International Journal of Science Culture and Sport, 3(Special Issue 3), 240-252.Chan, M. Y. (2011). The Relationship Between Music performance Anxiety, Age, Self-esteem, and Performance Outcomes in Hong Kong music students. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Durham Üniversitesi, İngiltere.Dempsey, E. (2015). Music Performance Anxiety in Children and Teenagers: Effects of Perfectionism, Self-Efficacy, and Gender. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Ottowa Üniversitesi, Kanada.Eğilmez, H. O. (2015). Pre-Service Music Teachers Piano Performance Self-efficacy Belief Inversely Related to Musical Performance Anxiety Levels. Educational Research and Reviews, 10(18), 2558-2567.Fehm, L., & Schmidt, K. (2006). Performance Anxiety in Gifted Adolescent Musicians. Journal of anxiety disorders, 20(1), 98-109.Harriman, P. L. (1970). An Outline of Modern Psychology. New Jersey: Littlefield, Adams & Co.Jelen, B. (2017). Müzik Öğretmeni Adaylarının Müzik Performans Kaygısı ve Piyano Performans Öz Yeterlik Düzeylerinin İncelenmesi. İdil Sanat ve Dil Dergisi, 6(39), 3389-3414.Kenny, D. T. (2005). A Systematic Review of Treatments for Music Performance Anxiety. Anxiety, Stress, and Coping, 18(3), 183-208.McCoy, L.H. (1999). Musical Performance Anxiety Among College Students: An İntegrative Approach. Dissertation Abstracts International, 60(4-A), 1059.McGrath, C. (2012). Music Performance Anxiety Therapies: A review of the literature. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Illinois Üniversitesi ,Urbana.Myers, K. M., & Davis, M. (2007). Mechanisms of Fear Extinction. Molecular psychiatry, 12(2), 120.Sarıkaya, M., & Kurtaslan, Z. (2018). Prediction of Musical Performance Anxiety According to Music Teacher Candidates Perfectionism and Self-Efficacy Beliefs. International Online Journal of Educational Sciences, 10(4).Sezer, F. (2009). Müzikle Terapinin Sınav Kaygısı, Öfke ve Psikolojik Belirtiler Üzerindeki Etkisi. Yayımlanmamış doktora tezi, Atatürk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Erzurum.Sinden, L. M. (1999). Music Performance Anxiety: Contributions of Perfectionism, Coping Style, Self-Efficacy, and Self-Esteem. Dissertation Abstracts International Section A: Humanities and Social Sciences, 60(3-A), 0590.Teztel, G. ve Aşkın, C. (2007). Sahne Heyecanının Türk Müzisyenler Arasındaki Yaygınlığı ve Çözüm Yöntemleri. İTÜ Dergisi Sosyal Bilimler, 4(2), 3-10.Tokinan, B. Ö. (2014). Öğretmen Adaylarının Müzik Performans Kaygılarının Bireysel Özellikler Bakımından İncelenmesi. Fine Arts ,9(2 ) 84-100.Tokinan, B. Ö. (2013). Kenny Müzik Performans Kaygısı Envanterini Türkçe’ ye Uyarlama Çalışması. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(1), 53-65.Topoğlu, O. (2013). Müzisyenlerde Sahne Korkusu, Sahne Korkusunun Nedenleri ve Sahne Korkusuyla Baş Etmede Kullanılabilecek Stratejiler. Fine Arts, 8(1), 43-55.Yenilmez, K., ve Özbey, N. (2006). Özel Okul ve Devlet Okulu Öğrencilerinin Matematik Kaygı Düzeyleri Üzerine Bir Araştırma. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(2), 431-448.Yöndem, Z. D. (2012). Müzik Öğrencilerinde Algılanan Performans Kaygısının Fiziksel, Davranışsal ve Bilişsel Özellikleri: Nitel Bir Çalışma. Eğitim ve Bilim, 37(166).
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Başak Saylam Bu kişi benim 0000-0001-7622-0964

Demet Girgin 0000-0003-1993-9512

Yayımlanma Tarihi 15 Temmuz 2019
Gönderilme Tarihi 24 Mayıs 2019
Kabul Tarihi 14 Temmuz 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 4 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Saylam, B., & Girgin, D. (2019). Müzik Performans Kaygısı: Belirtileri, Nedenleri, Baş Etme Stratejileri. The Journal of Limitless Education and Research, 4(2), 189-199. https://doi.org/10.29250/sead.569751

29844

17775


Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-Non Commercial 4.0 International License.