Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Holidaycheck Web Sitesindeki Turist Değerlendirmelerine Göre Antalya ve Barselona’daki 4 ve 5 Yıldızlı Oteller Üzerine Karşılaştırmalı Bir Araştırma

Yıl 2018, Cilt: 15 Sayı: 1, 74 - 88, 30.04.2018
https://doi.org/10.24010/soid.415341

Öz

Turizm endüstrisinde
sunulan ürünün soyut özelliğe sahip olması nedeniyle gerçek tüketicilerin
deneyimlerini paylaştıkları çevrimiçi yorum sitelerindeki yorumlar ve
değerlendirmeler en önemli bilgi kaynağı olarak karşımıza çıkmaktadır.
Araştırmada Almanca dilini konuşan turistlerin ağırlıklı olarak kullandığı
Holidaycheck web sitesinde yer alan değerlendirmelere göre Barselona ve Antalya’daki
4 ve 5 yıldızlı konaklama işletmelerinin karşılaştırılması amaçlanmıştır.
Doküman analizi ile toplanan veriler SPSS 20.0 paket programına yüklenmiş ve
araştırmanın amacına uygun olarak kurulan hipotezler, parametrik olmayan
yöntemlerle analiz edilmiştir. Elde edilen bulgular, turistlerin Barselona’daki
konaklama işletmelerinin personelinin sunduğu hizmetten daha memnunken,
Antalya’da faaliyet gösteren konaklama işletmelerinin sunduğu spor ve eğlence
hizmetlerinden daha memnun olduğunu göstermiştir.

Kaynakça

  • AKTOB. (2015). Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği, Turizmin Gelecek 10 Yılında Türkiye-İspanya Rekabet Analizi, Araştırma Birimi Yayınları, 2015-75.
  • Algür S. (2016). Almanca Dilini Kullanan Seyahat 2.0 Kullanıcılarına Göre Otel Performans Analizi: Alanya Alan Çalışması, Akdeniz Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Anabilim Dalı, Yayımlanmamış Doktora Tezi.
  • Bahar, O. ve Kozak, M. (2005), “Türkiye Turizminin Akdeniz Ülkeleri ile Rekabet Gücü Açısından Karşılaştırılması”, Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 16(2), ss. 139-152.
  • Bayram M. (2015). Otel İşletmelerine Yönelik Çevrimiçi Tüketici Değerlendirmelerinin Analizi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği Eğitimi Anabilim Dalı, Yayımlanmamış Doktora Tezi.
  • Breazeale, M. (2008), “Word of Mouse: An Assessment of Electronic Word of Mouth Research”, International Journal of Market Research, 51(3), ss. 297-318.
  • Browning, V., Fung So, K.K. ve Sparks, B. (2013), “The Influence of Online Reviews on Consumers’ Attributions of Service Quality and Control For Service Standards in Hotels”, Journal of Travel and Tourism Marketing, 30(1-2), ss. 23-40.
  • Chen, Y.F. ve Law, R. (2016), “A Review of Research on Electronic Word-of-Mouth in Hospitality and Tourism Management”, International Journal of Hospitality & Tourism Administration, 17(4), ss. 347-372.
  • Cheung, C.M.K. ve Thadani, D.R. (2010), “The Effectiveness of Electronic Word-of-Mouth Communication: A Literature Analysis, Proceedings of 23rd Bled eConference eTrust: Implications for the Individual”, Enterprises and Society, ss. 329-345.
  • Colbu, I.C., Arionesei, G. ve Ivan, P.P. (2013), “Customer satisfaction measurement in Letterkenny Hotels, Recent Researches in Business Administration, Product Design and Marketing”, Proceedings of ICDPD’13, ICBA’13 and CMAR’13, ss. 117-122.
  • Cui, G. ve Guo, X. (2009), “The Impact of Online Word of Mouse Sales of New Products at Amazon.Com”, Proceedings of ICE-B 2009 - International Conference on E-Business, ss. 143-150.
  • Çınar, M. (2017), Turizm Dedektiflerinden Antalya’ya Tam Not, http://www.hurriyet.com.tr/turizm-dedektiflerinden-antalyaya-tam-not-40383369., (Erişim Tarihi: 12.06.2017).
  • Dominici, G. ve Guzzo, R. (2010). “Customer Satisfaction in the Hotel Industry: A Case Study from Sicily”, International Journal of Marketing Studies, 2(2), ss. 3-12.
  • Emir, O. ve Pekyaman, A. “Çocuklu Ailelerin Otel İşletmesi Seçiminde Etkili Olan Faktörler: Afyonkarahisar’da Bir Uygulama”, Yönetim ve Ekonomi Dergisi, 17(2), ss. 159-181.
  • Eral, G. ve Vehid, H.E. (2013), “Nicel Verilerin Yer Aldığı Bağımsız ve Bağımlı Gruplarda Uygulanan İstatistiksel Yöntemler”, Çocuk Dergisi, 13(4), ss. 138-140.
  • Eryılmaz, B. ve Zengin, B. (2014), “Sosyal Medyada Konaklama İşletmelerine Yönelik Tüketici Yaklaşımları Üzerine Bir Araştırma”, İşletme Bilimi Dergisi, 2(1), ss. 147-167.
  • Göral, R. (2015). “E-WOM’a Dayalı Çok Kriterli Karar Verme Teknikleri ile En Uygun Otelin Belirlenmesi ve Bir Uygulama”, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı 33, ss. 1-17.
  • Grzinic, J. (2007), “Concepts of Service Quality Measurement in Hotel Industry”, Ekonomska Misao I Praksa: Economic Thought and Practice, Vol. 1, ss. 81-98.
  • Gupta, P. ve Srivastava, R.K. (2011), “Analysis of Customer Satisfaction in Hotel Service Quality Using Analytic Hierarchy Process (AHP)”, International Journal of Industrial Engineering Research, 2(1), ss. 59-68.
  • Hazar, A. (2009), Rekreasyon ve Animasyon. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Henning-Thurau, T., Gwinner, K.P., Walsh, G. ve Gremler, D.D. (2004), “Electronic Word of Mouth via Consumer Opinion Platforms: What Motivates Consumer to Articulate Themselves on the Internet?”, Journal of Interactive Marketing, 18(1), ss. 38-52.
  • Holjevac, I.A., Markovic, S. ve Raspor, S. (2009), Customer Satisfaction Measurement in Hotel Industry: Content Analysis Study, 4th International Scientific Conference Planning for the Future Learning from the Past: Contemporary Developments in Tourism, Travel & Hospitality, 3rd-5th April, Chios, Greece.
  • Hsu, Y. ve Tran, T.H.C. (2013), “Social Relationship Factors Influence on EWOM Behaviors in Social Networking Sites: Empirical Study: Taiwan and Vietnam”, International Journal of Business, Humanities and Technology, 3(3), ss. 22-31.
  • Jamil, R.A. ve Hasnu, S.A.F. (2013), “Consumer’s Reliance on Word of Mouse: Influence on Consumer’s Decision in an Online Information Asymmetry Context”, Journal of Business & Economics, 5(2), ss. 171-205.
  • Jones, P. ve Lockwood, A. (2004). The Management of Hotel Operations, Reprinted by Thomson Learning: London, England.
  • Kamenidou, I.C., Mamalis, S.A. ve Kokkinis, G.F. (2012), Directions for Improving Hotel Performance Based on Customer Satisfaction, 2nd Advances in Hospitality and Tourism Marketing & Management Conference, 31st May-3rd June, Corfu, Greece.
  • Kang, M. ve Schuett, M.A. (2013), “Determinants of Sharing Travel Experiences in Social Media”, Journal of Travel and Tourism Marketing, 30(1-2), ss. 93-107.
  • Kantarcı, K., Develioğlu, K. ve Özyurt, P.M. (2014), “Tüketiciler Tarafından Oluşturulan Web 2.0 Uygulamasıyla Konaklama İşletmeleri Performans Analizi: Tataristan Alan Çalışması”, 12.Uluslararası Türk Dünyası Sosyal Bilimler Kongresi, 30 Ağustos - 6 Eylül, Kazan, Rusya.
  • Kızılırmak, İ., Alrawadieh, Z. ve Aghayeva, S. (2015), “Doğu Karadeniz Bölgesindeki Otel Misafirlerinin Seyahat Eyorumlarına Yönelik Bir İçerik Çözümlemesi”, Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Elektronik Dergisi, Sayı 14, ss. 110-121.
  • Lopez, M. ve Sicilia, M. (2014), “eWOM as Source of Influence: The Impact of Participation in eWOM and Perceived Source Trustworthiness on Decision Making”, Journal of Interactive Advertising, Vol.1, ss. 1-12.
  • Lukanova, G. (2010), “Evaluation of Hotel Service-Performance Process in Bulgaria”, UTMS Journal of Economics, 1(1), ss. 19-28.
  • Maniu, L.C. ve Marin-Pantelescu, A. (2012), “Managing the Hotels Service Products and E-Services. Case Study: Researching Tourists’ Satisfaction Regarding the Hotels Services in Romania”, Journal of Knowledge Management, Economics and Information Technology, II(1), ss. 1-14.
  • Olcay, A. ve Sürme, M. (2014), “Otel İşletmelerinde Müşteri Şikâyetlerini Belirlemeye Yönelik Ampirik Bir Çalışma”, Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 7(35), ss. 836-855.
  • Park, C., Wang, Y., Yao, Y. ve Kang, Y.R. (2011), “Factors Influencing eWOM Effects: Using Experience, Credibility, and Susceptibility”, International Journal of Social Science and Humanity, 1(1), ss. 74-79.
  • Polat, M. (2014), “Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Bilimsel Araştırmaya Yönelik Tutumları”, Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı 18, ss.77-90.
  • Pourabedin, Z. ve Migin, M.W., (2015), “Hotel Experience and Positive Electronic Word of Mouth (e-WOM)”, International Business Management, 9(4), ss. 596-600.
  • Shi, J.H. ve Su, Q. (2007), “Evaluation of Hotel Service Quality Based on Customer Satisfaction”, International Conference on Service Systems and Service Management, 9th-11th June, Chengdu, China.
  • Shostack, G.L. (1987). “Service Positioning Through Structural Change”, Journal of Marketing, 51(1), ss. 34-43.
  • Sparks, B. A. ve Browning, V. ( 2011), “The Impact of Online Reviews on Hotel Booking Intentions and Perception of Trust”, Tourism Management, 32(6), ss. 1310-1323.
  • Tsao, W., Hsieh, M., Shih, L. ve Lin, T.M.Y. (2015), “Compliance with eWOM: The Influence of Hotel Reviews on Booking Intention from the Perspective of Consumer Conformity”, International Journal of Hospitality Management, 46, ss. 99-111.
  • Türkay, O., Korkutata, A., Şengül, S. ve Solmaz, A. (2015), “Animasyon Hizmetlerinin Rekabet Gücüne Katkısı: Otel İşletmelerinde Katılımcı ve Pazar Yönlü Örgüt Kültürünün Etkileri Bağlamında Bir Araştırma”, Bartın Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, 6(12), ss. 79-102.
  • Usta, M., Berezina, K. ve Çobanoğlu, C. (2011), “The Impact of Hotel Attributes’ Satisfaction on Overall Guest Satisfaction”, [URL: http://scholarworks.umass.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=1323&context=gradconf_hospitality], (Erişim Tarihi: 22.06.2016).
  • Xie, H., Miao, L. ve Lee, B.Y. (2011), “Consumers' Responses to Ambivalent Online Hotel Reviews:the Role of Perceived Source Credibility and Pre-Decisional Disposition”, International Journal of Hospitality Management, Vol. 30, ss. 178–183.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2016). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri,10. Baskı, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Zeng, B. ve Gerritsen, R. (2014), “What do We Know About Social Media in Tourism? A Review”, Tourism Management Perspectives, Vol. 10, ss. 27-36.
  • http://www.dw.com/tr/almanlar%C4%B1n-en-sevdi%C4%9Fi-10-tatil-%C3%BClkesi/g-19111957., (Erişim Tarihi: 12.05.2016).
  • http://www.Holidaycheck., (Erişim Tarihi: 10.06.2016).
Toplam 46 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ozan Güngör Bu kişi benim 0000-0002-7287-5899

Mehtap Yücel Güngör 0000-0001-5212-8610

Seden Doğan 0000-0001-8547-7702

Yayımlanma Tarihi 30 Nisan 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 15 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Güngör, O., Yücel Güngör, M., & Doğan, S. (2018). Holidaycheck Web Sitesindeki Turist Değerlendirmelerine Göre Antalya ve Barselona’daki 4 ve 5 Yıldızlı Oteller Üzerine Karşılaştırmalı Bir Araştırma. Seyahat Ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 15(1), 74-88. https://doi.org/10.24010/soid.415341

Seyahat ve Otel İşletmeciliği (Journal of Travel and Hotel Business) is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0).
26935
Dergimiz EBSCOhost, Index Copernicus, Ulakbim,  DRJI, Research Bible, SOBİAD ve ASOS tarafından indekslenmektedir.