Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

EXAMİNATİON OF TRANSFORMATİON OF PREFERRED PLACES FOR WEDDİNG PHOTOGRAPHY THROUGH AUTHENTİCİTY AND NOSTALGİA

Yıl 2018, Cilt: 2 Sayı: 1, 157 - 174, 26.06.2018

Öz

With the development of digitalization and photograph technologies, photographs taken on special occasions are now taken in historical / authentic places. Especially nowadays, when the preferred places for wedding photographs are examined, it is seen that outdoor places are preferred now. The transformation of the preferred venues for wedding photography towards the outdoors is noteworthy. The change and transformation of the wedding photograph from the studio environment to the outside space is not only related to technical developments. Notions of nostalgia and authenticity that appeal to emotions also come into play. With the contributions of globalization and technological developments, it seems that the wedding photograph has begun to be withdrawn in authentic and nostalgic spaces. It is also argued that the conversion of the spaces and the historic conservation projects are also influential. In particular, the transformation of the wedding photograph taken in studio in recent years towards the authentic and nostalgic outdoor space is being discussed. At this point, the examination of the nostalgic and authentic places shaped by the concept of historical conservation also took place in the debate. In this transformation, the historical, nostalgic and authentic features of popular venues for wedding photography are examined with sample photographs.

Kaynakça

  • Barthes, Roland. 2016. Camera Lucida Fotoğraf Üzerime Düşünceler. (Çev. R. Akçakaya). Altıkırkbeş Yayınları. İstanbul
  • Berger, John. 2017. Görme Biçimleri. (çev. Y. Salman). Metis Yayınları. İstanbul
  • Değirmenci, Koray., Yıldırım, Erdoğan. 2011. “Aslıgibilik ( Otantisite ): Öyle Olma ve Başka Türlü Olamama Istenci.” Felsefelogos 42:187–200.
  • Değirmenci, Koray. 2012. Kentsel Mekanda Yerin Yada Otantik Olanın Yeniden İnşası. Kitabevi Yayınları. İstanbul.
  • Değirmenci, Koray. 2014. “Nostalgia without the Referent : The Photographic Image Now.” Kültür ve İletişim Yayınları 7:61–75.
  • Değirmenci, Koray. 2016. Fotoğrafın İmgeleri Temsil, Gerçeklik ve Dijital Çağda Fotoğraf. Doğu Batı Yayınları. İstanbul.
  • Değirmenci, Koray. 2017 Değirmenci K., "Tarihsel Korumada Görünen/Görünmeyen Diyalektiği ve Otantisite İnşası: Ali Saip Paşa Sokağı Örneği", Düşünen Şehir, ss.44-57
  • Depeli, Gülsüm. 2010. “Görsellik ve Kültürel Bellek İlişkisi: Göçmenin Evi.” Kültür ve İletişim Yayınları 13 (2):9–40.
  • Gottdiener, Mark. 2001. “Mekan Kurami Üzerı̇ne Tartişma: Kentsel Praksı̇se Doğru.” Praksis.
  • Kaygalak, S., Usta, Ö., Günlü, E. 2013. “Mardin ’ de Turizm Gelişimi İle Otantik Olgusu Arasındaki İlişkinin Sosyolojik Açıdan Değerlendirilmesi.” Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi 4220 (2):237–49.
  • Kurtar, Senem. 2013. “Mekânı Yaşamak : Lefebvre ve Mekânın Diyalektik Oluşumu.” TUCAUM, 1–8. http://tucaum.ankara.edu.tr/wp-content/uploads/sites/280/2015/08/semp7_41.pdf.
  • Özünel, Evrim Ölçer. 2011. “Kültür Turizminde ‘Yöresel’ ve ‘Otantik’ Olanı Sorgulamak ve Tüketilmiş Mekanları Yeniden Üretmek Üzerine.” Turkish Studies - International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic 6 (4):255–62.
  • Turan, Ergün. 2013. “Fotoğraf Belleği Olan Ayna.” Sanat - Tasarım Dergisi 1 (2):19–24.
  • Yilmaz, Burhan. 2015. “Deklanşör ve Tetik : Fotoğraf Sanati Ve Ölüm.” Art-Sanat, no. 4:137-47.
  • https://mimaritasarimveelestiri.wordpress.com/2012/05/21/mimarlik-ta-gercekligin-kaybi-baglaminda-mekan-uretimi-h-lefebvre-j-lacan/ (erişim: 22-10-2017)

Düğün Fotoğrafı İçin Tercih Edilen Mekânların Otantisite ve Nostalji Üzerinden Dönüşümünün İncelenmesi

Yıl 2018, Cilt: 2 Sayı: 1, 157 - 174, 26.06.2018

Öz

Dijitalleşme ve fotoğraf teknolojilerinin gelişmesiyle birlikte özel günlerde çekilen fotoğraflar artık tarihi/otantik mekânlarda çekilmeye başlamıştır. Bu bağlamda özellikle düğün fotoğraflarının çekimi için tercih edilen mekânlar incelendiğinde stüdyoda iç mekânda çekilen düğün fotoğrafları için artık dış mekânların tercih edildiği görülmektedir. Burada düğün fotoğrafı için tercih edilen mekânların dış mekâna yönelmesinde ki dönüşümün dikkat çekici olduğu görülmektedir. Düğün fotoğrafının iç mekânlardan dış mekânlara çıkmasındaki değişim ve dönüşümün sadece teknik gelişmelerle ilişkisi yoktur. Burada duygulara da hitap eden nostalji ve otantisite nosyonu devreye girmektedir. Küreselleşme ve teknolojik gelişmelerin de katkılarıyla birlikte düğün fotoğrafının otantik ve nostaljik mekanlarda çekilmeye başlandığı görülmektedir. Mekanların dönüşümü ve tarihi koruma projelerinin de etkili olduğu tartışılan bu çalışmada stüdyoda çekilen düğün fotoğraflarının özellikle son yıllarda otantik ve nostaljik olan dış mekânlarda çekilmeye başlamasındaki dönüşüm tartışılmaktadır. Bu noktada tarihi koruma kavramı ile şekillenen nostaljik ve otantik mekanların incelemesi de tartışmada yer almıştır. Yaşanan bu dönüşümde düğün fotoğrafı için popüler olarak tercih edilen mekânların (tarihi, otantik, yeşil alanlar/parklar, kıyı ve kumsal mekânlar) tarihi, nostaljik ve otantik özellikleri örnek fotoğraflarla incelenmiştir.

Kaynakça

  • Barthes, Roland. 2016. Camera Lucida Fotoğraf Üzerime Düşünceler. (Çev. R. Akçakaya). Altıkırkbeş Yayınları. İstanbul
  • Berger, John. 2017. Görme Biçimleri. (çev. Y. Salman). Metis Yayınları. İstanbul
  • Değirmenci, Koray., Yıldırım, Erdoğan. 2011. “Aslıgibilik ( Otantisite ): Öyle Olma ve Başka Türlü Olamama Istenci.” Felsefelogos 42:187–200.
  • Değirmenci, Koray. 2012. Kentsel Mekanda Yerin Yada Otantik Olanın Yeniden İnşası. Kitabevi Yayınları. İstanbul.
  • Değirmenci, Koray. 2014. “Nostalgia without the Referent : The Photographic Image Now.” Kültür ve İletişim Yayınları 7:61–75.
  • Değirmenci, Koray. 2016. Fotoğrafın İmgeleri Temsil, Gerçeklik ve Dijital Çağda Fotoğraf. Doğu Batı Yayınları. İstanbul.
  • Değirmenci, Koray. 2017 Değirmenci K., "Tarihsel Korumada Görünen/Görünmeyen Diyalektiği ve Otantisite İnşası: Ali Saip Paşa Sokağı Örneği", Düşünen Şehir, ss.44-57
  • Depeli, Gülsüm. 2010. “Görsellik ve Kültürel Bellek İlişkisi: Göçmenin Evi.” Kültür ve İletişim Yayınları 13 (2):9–40.
  • Gottdiener, Mark. 2001. “Mekan Kurami Üzerı̇ne Tartişma: Kentsel Praksı̇se Doğru.” Praksis.
  • Kaygalak, S., Usta, Ö., Günlü, E. 2013. “Mardin ’ de Turizm Gelişimi İle Otantik Olgusu Arasındaki İlişkinin Sosyolojik Açıdan Değerlendirilmesi.” Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi 4220 (2):237–49.
  • Kurtar, Senem. 2013. “Mekânı Yaşamak : Lefebvre ve Mekânın Diyalektik Oluşumu.” TUCAUM, 1–8. http://tucaum.ankara.edu.tr/wp-content/uploads/sites/280/2015/08/semp7_41.pdf.
  • Özünel, Evrim Ölçer. 2011. “Kültür Turizminde ‘Yöresel’ ve ‘Otantik’ Olanı Sorgulamak ve Tüketilmiş Mekanları Yeniden Üretmek Üzerine.” Turkish Studies - International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic 6 (4):255–62.
  • Turan, Ergün. 2013. “Fotoğraf Belleği Olan Ayna.” Sanat - Tasarım Dergisi 1 (2):19–24.
  • Yilmaz, Burhan. 2015. “Deklanşör ve Tetik : Fotoğraf Sanati Ve Ölüm.” Art-Sanat, no. 4:137-47.
  • https://mimaritasarimveelestiri.wordpress.com/2012/05/21/mimarlik-ta-gercekligin-kaybi-baglaminda-mekan-uretimi-h-lefebvre-j-lacan/ (erişim: 22-10-2017)
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Abdurrahman Çam 0000-0002-1803-3949

Yayımlanma Tarihi 26 Haziran 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Çam, A. (2018). Düğün Fotoğrafı İçin Tercih Edilen Mekânların Otantisite ve Nostalji Üzerinden Dönüşümünün İncelenmesi. Sosyoloji Notları, 2(1), 157-174.
AMA Çam A. Düğün Fotoğrafı İçin Tercih Edilen Mekânların Otantisite ve Nostalji Üzerinden Dönüşümünün İncelenmesi. sosnot. Haziran 2018;2(1):157-174.
Chicago Çam, Abdurrahman. “Düğün Fotoğrafı İçin Tercih Edilen Mekânların Otantisite Ve Nostalji Üzerinden Dönüşümünün İncelenmesi”. Sosyoloji Notları 2, sy. 1 (Haziran 2018): 157-74.
EndNote Çam A (01 Haziran 2018) Düğün Fotoğrafı İçin Tercih Edilen Mekânların Otantisite ve Nostalji Üzerinden Dönüşümünün İncelenmesi. Sosyoloji Notları 2 1 157–174.
IEEE A. Çam, “Düğün Fotoğrafı İçin Tercih Edilen Mekânların Otantisite ve Nostalji Üzerinden Dönüşümünün İncelenmesi”, sosnot, c. 2, sy. 1, ss. 157–174, 2018.
ISNAD Çam, Abdurrahman. “Düğün Fotoğrafı İçin Tercih Edilen Mekânların Otantisite Ve Nostalji Üzerinden Dönüşümünün İncelenmesi”. Sosyoloji Notları 2/1 (Haziran 2018), 157-174.
JAMA Çam A. Düğün Fotoğrafı İçin Tercih Edilen Mekânların Otantisite ve Nostalji Üzerinden Dönüşümünün İncelenmesi. sosnot. 2018;2:157–174.
MLA Çam, Abdurrahman. “Düğün Fotoğrafı İçin Tercih Edilen Mekânların Otantisite Ve Nostalji Üzerinden Dönüşümünün İncelenmesi”. Sosyoloji Notları, c. 2, sy. 1, 2018, ss. 157-74.
Vancouver Çam A. Düğün Fotoğrafı İçin Tercih Edilen Mekânların Otantisite ve Nostalji Üzerinden Dönüşümünün İncelenmesi. sosnot. 2018;2(1):157-74.