Yazım Kuralları



·         İngilizce özet kısmını yetkin bir kuruma ya da kişiye yaptırınız.

·         Makalenin Türkçe ve İngilizce başlığı BÜYÜK HARFLER ile 12 punto ve 1 satır aralığında olacak şekilde yazılmalı ve sayfaya ortalanmalıdır.

·         İngilizce ve Türkçe özet 10 punto olmalıdır.

·         Sayfa düzeni yapılırken her kenardan 2.5 cm boşluk bırakılmalıdır.

·         Makalenin tamamı “Times New Roman” ve “12 punto” olmalıdır.

·         Tüm makaledeki paragraf aralığı sayısı “tek” ve “0 nk” olmalıdır (Ana başlıklardan ve Paragraflardan sonra tek satır boşluk bırakınız).

·         Makalenizde “gözden geçir” veya “açıklama ekle” kısımları varsa kaldırınız.

·         Makalenizde yazar ve kurum isimleri olmamalıdır. (Daha sonra istenecektir)

·         Tablo, grafikler, şekiller vb. görsellerin yazı karakteri 10 punto (9-11 punto) olmalı ve APA 6 stiline göre hazırlanmalıdır. 

·         Lütfen makalenizde sayfa numaralandırmaları yapmayınız.

·         Kaynaklar kısmını numaralandırmayınız ve kaynak aralarında tek satır boşluk bırakınız.

·         Makale içerisinde yer alan (GİRİŞ, YÖNTEM, BULGULAR, TARTIŞMA, SONUÇ, KAYNAKLAR) başlıklar sola yaslı ve büyük harfle yazılmalıdır.

·         Makalenizde Türkçe ve İngilizce konu başlıkları dışında hiçbir başlığı ve satırı ortalamayınız.

·         Makalenizde Türkçe ve İngilizce konu başlıkları dışında tüm satır başları sola yanaşık olmalıdır.

·         Bilimsel çalışmalar 15 sayfa ile sınırlıdır (editörlük kararı ile ekleme yapılabilir).

·         Derleme çalışmalar 20 sayfa ile sınırlıdır (editörlük kararı ile ekleme yapılabilir).

·         Makalenizin Etik Kurul Raporu olmalıdır. Etik Kurul Raporu olmayan makaleler dikkate alınmayacaktır. Etik Kurul Raporunun Tarih ve Sayısı makalenizin yöntem kısmında açıkça belirtilmelidir.

·         Makaleler sisteme “Microsoft Word” formatında yüklenmelidir.

·         İngilizce makalelerde Türkçe özet zorunludur.

·       Metin içi kaynak gösteriminde birden fazla eserler, alfabetik sıra ile verilmelidir. Aynı parantezde iki veya daha fazla çalışmanın gösteriminde, çalışma aralarına noktalı virgül işareti konulur (Schwarzer ve Buchwald, 2004; Malecki ve Demaray, 2002). İngilizce çalışmalar için ise; (Thoits ve ark., 1995: 120-125).

·         İngilizce yazılan makalelerde üç, dört ya da beş yazarlı yayınlara gönderme yapılırken ve arkadaşları yerine et al. ifadesi kullanılmalıdır. ( Butcher et al., 2004)

·         Kaynaklar bölümünde lütfen “ve” ya da “&” kullanmayınız.

·         Kaynaklar metni 10 punto ve 1 satır aralığında APA stiline göre yazılmalıdır.


Not: Daha önce bir bilimsel toplantıda sunulmuş, özeti-geniş özeti basılmış ya da herhangi bir tezden üretilmiş yayınlarda yazarın bunu mutlaka hem sisteme yüklerken editöre not kısmında belirtmesi gerekmektedir. Bu konuda herhangi bir eksiklikten dolayı dergi sorumlu tutulamaz. Ayrıca daha önce herhangi bir yerde sunulmuş ve tam metin bildiri olarak yayınlanmış olan çalışmaların makaleye çevrilerek dergimizde yayımlanması için gönderilmesi uygun görülmemektedir. Bu şekilde bir çalışma hakemlik süreçleri tamamlansa bile reddedilir.


Not: Yazım kurallarına uymayan makaleler editörlük tarafından reddedilecektir.


ÖRNEK KAYNAKLAR SIRALAMASI:


Butcher, S.J., Meshke, J.M., Sheppard, M.S. (2004). Reductions in functional balance, coordination, and mobility measures among patients with stable chronic obstructive pulmonary disease. J Cardiopulm Rehabil, 24(4), 274-80. 

 

Çakmakcı, O., Çınar, V., Çakmakcı, E., Görücü, A. (2005). Effects of 12-week training program on some physical and physiological parameters in the elite boxers. Physical education and sports sciences journal, 7, 1-6.

 

Chaabene, H., Tabben, M., Mkaouer, B., Franchini, E., Negra, Y., Hammami, M., Amara, S., Chaabene, R.B., Hachana, Y. (2015). Amateur boxing: physical and physiological attributes. Sports Med, 45, 337–352.

 

METİN İÇERİSİNDE KAYNAK GÖSTERİMİ ÖRNEĞİ:

 

Many studies have also shown that body fat percentage and distribution reduce the activity of respiratory muscles (Khani, 2012; Mailo, 2003) and lead to a general decline in the dynamic compliance of the lungs, which has a significant effect on respiratory function (McArdle, 2010). Parallel to this information, Oke et al., (2015) found a positive correlation between forced inspiratory volume (FIV) and weight, height, body fat percentage (% BF) and fat mass per weight (FMWt) values in boxers, as well as between FEV1 and height. As a result, they stated that in male amateur boxers, there was a significant relationship between body composition parameters and inspiratory capacity (Oke et al., 2015).

 

Sosyal destek, farklı şekillerde ortaya çıkan ve arkadaşlar, aile üyeleri ve/veya meslektaşlar gibi sosyal bir ağ ile sağlanan hem psikolojik hem de somut bir kaynaktır (Schwarzer ve Buchwald, 2004). Malecki ve Demaray (2002), sosyal desteği, kişilerin işlevlerini artıran ve/veya ters sonuçlardan koruyan, kendi sosyal ağlarındaki insanlardan elde ettikleri genel destek ya da belli destekleyici davranışlar (mevcut ya da yasallaşmış) hakkındaki algıları olarak gördüklerini belirtmiştir. Sosyal destek, bir başa çıkma kaynağı olarak değerlendirilir, bu durumda stres teşkil eden etkenlerle başa çıkarken insanların çektiği sosyal bir kaynaktır (Thoits ve ark., 1995).

 

ÖZET VE ABSTRACT YAZIM TEKNİĞİ:


Öz: Hür İrade Kuramı (Self-Determination Theory) tarafından açıklanan özerk güdülenme kavramı, içsel güdülenme ve dışsal güdülenmenin daha özerk formlarını ifade etmektedir. İlgili alan yazın, sosyal çevrenin sporcuların özerk güdülenmesi üzerinde etkisi olduğunu göstermektedir. Bu doğrultuda, bu araştırmanın amacı antrenörden algılanan özerklik desteği ve sporcuların özerk güdülenmesi ilişkisini meta-analiz yöntemi ile incelemektir.

 

Abstract: Autonomous motivation, explained by Self Determination Theory, includes intrinsic motivation and more self-determined forms of extrinsic motivation. The relevant literature suggests that social environments could affect autonomous motivation of athletes.  Therefore, the aim of this research was to investigate the relationship between perceived autonomy support from the coach and athletes’ autonomous motivation by meta-analytic approach


Flag Counter