BibTex RIS Kaynak Göster

OKUL GÜVENLİĞİ İLE İLGİLİ YURTİÇİNDE VE YURTDIŞINDA YAPILAN ÇALIŞMALARIN İNCELEMESİ

Yıl 2015, Cilt: 13 Sayı: 1, 1 - 12, 01.03.2015

Öz

Son yıllarda okullarda meydana gelen olaylarla ilgili yazılı ve görsel basında yer alan haberler incelendiğinde, okullarda yaşanan güvenlik problemlerindeki artış göze çarpmaktadır. Okulların güvenli hale getirilmesi için bu konunun derinlemesine incelenmesi ve bu konuya ilişkin akademik çalışmaların yapılması, bulguların değerlendirilmesi büyük önem taşımaktadır. Bu bağlamda, bu araştırmanın amacı,okul güvenliği ve güvenli okul hakkında genel bilgi ve farkındalık sağlamak için okullarda yaşanan güvenlik problemlerine ilişkin alanyazını incelemektir. Bu amaç doğrultusunda, bu araştırmada Türkiye’de ve yurtdışında yapılan çalışmalar çeşitli değişkenler açısından incelenmiştir.

Kaynakça

  • Akpınar, B. &Köksalan, B. (2010). Olağanüstü haller ve okul. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi [FıratUniversityJournal of SocialScience], 13(1), 151-158.
  • Bracy, N.L. (2011). Student perceptions of high-security environments. Youth&Society, 43(1), 365-395
  • Çankaya, İ., Yücel, C., Tan, Ç. & Demirkol, A. (2014). Lise müdürlerinin görüşlerine göre okul güvenliği açısından kampüs okulların önemi. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi[Fırat University Journal of Social Science], 24(1), 65-71.
  • Dönmez, B. & Güven, M. (2002). Ortaöğretim Öğrencilerinin Okul Güvenliğine İlişkin Algı ve Beklentileri. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(4), 59-68.
  • Dönmez, B. & Özer, N. (2009). Okul güvenliği ve güvenli okul.Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Dönmez, B. & Özer, N. (2010). Güvenlik kamera sistemlerinin yönetici ve öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi [Educational Administration: Theory and Practice], 16 (2), 215-230.
  • Dönmez, B. (2001). Okul Güvenliği Sorunu ve Okul Yöneticisinin Rolü. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 7(25), 63-74.
  • Dönmez, B. ve Güven, M. (2001), Ortaöğretim Öğrencilerinin Okul Güvenliğine İlişkin Algı ve Beklentileri, VI. Ulusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi Bildiri Özetler Kitabı, Ankara: ODTÜ Eğitim Fakültesi, s.13.
  • Geyin, Ç. (2007), Genel Liselerde Okul Güvenliği Algılarının İncelenmesi, Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü
  • Güven, M. (2002). Okul Güvenliğinde Psikolojik Danışmanların Rolü ve Görevleri. Eğitim Araştırmaları, 5(9), 68-72
  • Jacobson, G.,Riesch, S.K., Temkin, B.M., Kedrowski, K.M., Kluba, N. (2011). Students feeling unsafe in school: Fifth graders’ experiences. JOSN, 27 (2), 149-159.
  • Kişioğlu, A.N., Demirel, R.ve Öztürk, M., 2005. "Assesing the Indoor Environment of Primary Schools in the Southwest of Turkey", Indoor Built Environ, 14(2), ss.141-145.
  • Kütük, Ö. (2008), Liselerde Okul Güvenliğine Yönelik Bir Çalışma, Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Memduhoğlu, H.B. &Taşdan, M. (2008). Okul ve Öğrenci Güvenliği: Kavramsal Bir Çözümleme. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 3(34), ss.69-83
  • Özdemir, S., Sezgin, F., Şirin, H., Karip, E. & Erkan, S. (2010). İlköğretim okulu öğrencilerinin okul iklimine ilişkin algılarını yordayan değişkenlerin incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi [Hacettepe University Journal of Education], 38: 213-224.
  • Peruman-Chaney, S.E.,&Sutton, L.M. (2013). Students and perceived school safety: The impact of school security measures. Am J CrimJust, 38, 570-588.
  • Shelton, A.J.,Owens, E.W., Song, H. (2009) An examination of public school safety measures across geographic settings. JSchHealth, 79: 24-29.
  • Turhan, M., Turan, M. (2012). Ortaöğretim kurumlarında güvenlik. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi [Educational Administration: TheoryandPractice]. 18(1), 121-142.
  • Türkmen, M. (2004), Orta Öğretim Kurumlarında Okul Güvenliği ile İlgili Yaşanan Sorunlar, Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi
  • Werner, D. (2014). Perceptions of Preparednessfor a Major School Crisis: An Evaluation of Missouri School Counselors. Journal of schoolcounseling, 12(3), n3.

REVIEW OF THE STUDIES ABOUT SCHOOL SAFETY AND SECURITY IN TURKEY AND AT ABROAD

Yıl 2015, Cilt: 13 Sayı: 1, 1 - 12, 01.03.2015

Öz

In recent years, when the news about the violence occurred in schools is investigated, the increase in the security
problems at schools attracts people's attention. In order to turn the schools into safer places, it is very crucial to
investigate this subject deeply and make academic works and assess the findings related with this issue. In this
case, the purpose of this study is the investigation of the literature about the security problems faced with in schools
in order to provide general knowledge and awareness about school safety and security. For this purpose, in this
paper, the studies made in Turkey and abroad are investigated in terms of physical and psychological variables.

Kaynakça

  • Akpınar, B. &Köksalan, B. (2010). Olağanüstü haller ve okul. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi [FıratUniversityJournal of SocialScience], 13(1), 151-158.
  • Bracy, N.L. (2011). Student perceptions of high-security environments. Youth&Society, 43(1), 365-395
  • Çankaya, İ., Yücel, C., Tan, Ç. & Demirkol, A. (2014). Lise müdürlerinin görüşlerine göre okul güvenliği açısından kampüs okulların önemi. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi[Fırat University Journal of Social Science], 24(1), 65-71.
  • Dönmez, B. & Güven, M. (2002). Ortaöğretim Öğrencilerinin Okul Güvenliğine İlişkin Algı ve Beklentileri. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(4), 59-68.
  • Dönmez, B. & Özer, N. (2009). Okul güvenliği ve güvenli okul.Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Dönmez, B. & Özer, N. (2010). Güvenlik kamera sistemlerinin yönetici ve öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi [Educational Administration: Theory and Practice], 16 (2), 215-230.
  • Dönmez, B. (2001). Okul Güvenliği Sorunu ve Okul Yöneticisinin Rolü. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 7(25), 63-74.
  • Dönmez, B. ve Güven, M. (2001), Ortaöğretim Öğrencilerinin Okul Güvenliğine İlişkin Algı ve Beklentileri, VI. Ulusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi Bildiri Özetler Kitabı, Ankara: ODTÜ Eğitim Fakültesi, s.13.
  • Geyin, Ç. (2007), Genel Liselerde Okul Güvenliği Algılarının İncelenmesi, Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü
  • Güven, M. (2002). Okul Güvenliğinde Psikolojik Danışmanların Rolü ve Görevleri. Eğitim Araştırmaları, 5(9), 68-72
  • Jacobson, G.,Riesch, S.K., Temkin, B.M., Kedrowski, K.M., Kluba, N. (2011). Students feeling unsafe in school: Fifth graders’ experiences. JOSN, 27 (2), 149-159.
  • Kişioğlu, A.N., Demirel, R.ve Öztürk, M., 2005. "Assesing the Indoor Environment of Primary Schools in the Southwest of Turkey", Indoor Built Environ, 14(2), ss.141-145.
  • Kütük, Ö. (2008), Liselerde Okul Güvenliğine Yönelik Bir Çalışma, Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Memduhoğlu, H.B. &Taşdan, M. (2008). Okul ve Öğrenci Güvenliği: Kavramsal Bir Çözümleme. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 3(34), ss.69-83
  • Özdemir, S., Sezgin, F., Şirin, H., Karip, E. & Erkan, S. (2010). İlköğretim okulu öğrencilerinin okul iklimine ilişkin algılarını yordayan değişkenlerin incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi [Hacettepe University Journal of Education], 38: 213-224.
  • Peruman-Chaney, S.E.,&Sutton, L.M. (2013). Students and perceived school safety: The impact of school security measures. Am J CrimJust, 38, 570-588.
  • Shelton, A.J.,Owens, E.W., Song, H. (2009) An examination of public school safety measures across geographic settings. JSchHealth, 79: 24-29.
  • Turhan, M., Turan, M. (2012). Ortaöğretim kurumlarında güvenlik. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi [Educational Administration: TheoryandPractice]. 18(1), 121-142.
  • Türkmen, M. (2004), Orta Öğretim Kurumlarında Okul Güvenliği ile İlgili Yaşanan Sorunlar, Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi
  • Werner, D. (2014). Perceptions of Preparednessfor a Major School Crisis: An Evaluation of Missouri School Counselors. Journal of schoolcounseling, 12(3), n3.
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA75RH65RA
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Elvan Yıldız Akyol Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2015
Gönderilme Tarihi 1 Mart 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 13 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yıldız Akyol, E. (2015). OKUL GÜVENLİĞİ İLE İLGİLİ YURTİÇİNDE VE YURTDIŞINDA YAPILAN ÇALIŞMALARIN İNCELEMESİ. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 13(1), 1-12.

                                                                                                    Türk Eğitim Bilimleri Dergisi Gazi Üniversitesi Rektörlüğü tarafından yayınlanmaktadır.

                                                                                                                                      Creative Commons Lisansı