Bu
araştırmanın amacı, vatandaşlık eğitimi ve vatandaşlık eğitimi sürecine yönelik
öğretmen görüşlerini incelemektir. Araştırma içeriği ve amacı kapsamında daha
önce yapılmadığından keşfedici araştırma türünde olup tarama modelinde betimsel
bir çalışma olarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın örneklemi, Çorum il
merkezi ve ilçelerinden seçilen 20 Anadolu Lisesinde görevli 280 öğretmenden
oluşmuştur. Araştırmada öğretmenlerin vatandaşlık ve vatandaşlık eğitimi
algılarını, mesleki hazırlık ve eğitimlerini, vatandaşlık eğitimi
uygulamalarını çeşitli değişkenler açısından incelemek amacıyla Zaman (2006)’ın
geliştirdiği “Vatandaşlık Eğitimi Ölçeği” kullanılmıştır. Vatandaşlık eğitimi
kapsamında okullarda toplum bilincinin yer aldığı, eleştirel düşünme,
öğrencilerin toplumsal aktivitelere katılımı ve toplumsal değerlerin
geliştirilmesinin yer alması gerektiği sonucuna ulaşılmıştır. Öğretmen
görüşlerine göre yurtsever vatandaşlık boyutunda yer alan davranışların
öğrencilerin iyi birer vatandaş olabilmeleri için çok önemli olduğu sonucuna
ulaşılmıştır. Daha etkili bir vatandaşlık eğitimi için öğretmenlerin en çok
vatandaşlık eğitimi hakkında ayrıca verilecek eğitimlere ve uzmanların konu
hakkında işbirliği yapmasına ihtiyaç duydukları sonucuna ulaşılmıştır.
Vatandaşlık eğitimi değerlendirmesinde öğretmenlerin en çok sözlü katılım ve
sözlü değerlendirme yöntemleri kullandıkları sonucuna ulaşılmıştır. Son olarak
araştırma bulguları kapsamında çeşitli öneriler sunulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 4 Eylül 2018 |
Kabul Tarihi | 3 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 16 Sayı: 2 |