BibTex RIS Kaynak Göster

TIP FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL MEDYAYI EĞİTİM-ÖĞRENİM AMAÇLI KULLANIMI

Yıl 2016, Cilt: 15 Sayı: 46, 0 - 0, 05.09.2016

Öz

Giriş ve Amaç:Sosyal medya günümüzün en yaygın hem iletişim hem de bilgi edinme yollarından biridir. Gençler sosyal medya platformlarını yoğun kullanmaktadırlar. Sosyal ağ siteleri kolay ve ucuz bir şekilde kullanılabilmekte ve öğrencilerin eğitim süreçlerine daha kolay adapte olabilmelerini sağlamaktadır. Bu çalışmanın amacı Gazi Üniversitesi Tıp Fakültesi Öğrencilerinin sosyal ağları eğitim-öğrenim amaçlı kullanımları hakkında bilgi sahibi olmaktır.

Yöntem:Çalışmaya 180 gönüllü öğrenci katılmıştır. Araştırmada veri toplamak amacıyla anket kullanılmıştır. Formda toplam 7 soru yer almaktaydı.  Anket formuna ait verilerin analizi için SPSS paket programı kullanılmıştır. İstatistiksel değerlendirmede ki-kare testi yapılmıştır.

Bulgular: Araştırmaya katılanların %52,2’si erkek, %47,8’i kadındır.  Sosyal medyayı  eğitim amaçlı kullanıyor musunuz sorusuna 169 kişi (%93,9) evet, 11 kişi (%6,1) hayır cevabı vermiştir. Sosyal medyayı tıbbi bilgiyi hangi amaçla kullanıyorsunuz sorusunun cevapları cinsiyet ve sınıflara göre incelendiğinde en fazla işaretlenen cevap tıbbi terim ve hastalıklar hakkında bilgi edinmek olarak belirlenmiştir. Sınıflar arası incelendiğinde ise ilaçların farmokolojik özelliklerini öğrenmek, medikal hesaplamalar yapmak, TUS kaynaklarına erişebilmek cevapları arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılık bulunmuştur(p<0.01).

Sonuç: Sonuç olarak araştırmaya katılan öğrenciler sosyal medyayı eğitim hayatlarında etkin şekilde kullanmaktadırlar.

Yıl 2016, Cilt: 15 Sayı: 46, 0 - 0, 05.09.2016

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Orjinal Araştırma
Yazarlar

Çisem Yeşil Bu kişi benim

Özlem Coşkun

İrem Budakoğlu

Yayımlanma Tarihi 5 Eylül 2016
Gönderilme Tarihi 14 Haziran 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 15 Sayı: 46

Kaynak Göster

Vancouver Yeşil Ç, Coşkun Ö, Budakoğlu İ. TIP FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL MEDYAYI EĞİTİM-ÖĞRENİM AMAÇLI KULLANIMI. TED. 2016;15(46).