Bu çalışmanın amacı, Türkçe öğretim merkezlerinde görev yapan öğretim
elemanlarının olumlu sınıf iklimi sağlama yeterliklerine ilişkin algıları ile
anılan kurumlarda öğrenim gören öğrencilerin öğretim elemanlarının olumlu sınıf
iklimi sağlama yeterliklerine ilişkin algılarını tespit etmektir. Tarama modelli nicel bir araştırma olan bu çalışmada,
öğretim elemanlarının da öğrencilerin de öğretim elemanlarının
olumlu sınıf iklimi sağlama yeterliklerini gerçekleştirme sıklığına ilişkin
algılarının düzeyinin çok yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Algılar arasında, öğretim
elemanlarının algılarının düzeyinin öğrencilerinkinden daha yüksek olmasından
kaynaklanan anlamlı farklılık olduğu saptanmıştır. Öğrencilerin
algılarında, “cinsiyet” ve “yaş” değişkenlerine göre istatistiksel açıdan
anlamlı farklılıkların olduğu belirlenmiştir. Öğretim
elemanlarının algılarında ise “mesleki
kıdem” değişkenine göre istatistiksel
açıdan anlamlı farklılık olduğu tespit edilmiştir.
The objective of this study is to determine
the perceptions of instructors working at Turkish education centers regarding
their competences of providing a positive classroom atmosphere and the
perceptions of students receiving education at the aforementioned institutions
regarding the competences of instructors to provide a positive classroom atmosphere.
In the study which is a screening-model quantitative one, it was concluded that
instructors had very high perceptions regarding the frequency of instructors to
realize their competences of providing a positive classroom atmosphere and
students had very high perceptions regarding the competences of instructors to
provide a positive classroom atmosphere. It was determined that there was a
significant difference between the perceptions of instructors and the
perceptions of students which was caused by higher perceptions of instructors
than the perceptions of students. It was found that there was a statistically
significant difference in the perceptions of students according to the
variables of “gender” and “age”. It was also found that there was a
statistically significant difference in the perceptions of instructors according
to the variable of “professional seniority”.
Competences of Instructors Classroom Atmosphere Classroom Management
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Haziran 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 2 Sayı: 3 |