Mimarlık eğitiminde, yapım yönetimi konularına yönelik geleneksel teorik anlatım yöntemleri, İnşaat 4.0 çağının inşaat endüstrisinde oluşturduğu ihtiyaçları karşılamakta sınırlı kalmaktadır. Bu soruna yönelik olarak bu çalışma, mimarlık öğrencilerinin sektörün İnşaat 4.0'la oluşan yeterlilik taleplerini karşılayabilmeleri için yapım yönetimi derslerine 4 boyutlu (4B) & 5 boyutlu (5B) modellemeyi entegre etmeyi amaçlanmaktadır. Bu bağlamda çalışmanın metodolojisi, sektörün mevcut gereksinimlerine ilişkin teorik arka plan üzerine yapılandırılmış bir dijitalleşme çerçevesinin geliştirilmesi ve bunun mimarlık eğitiminde “yapım yönetimi ve ekonomisi” dersine uygulanmasından oluşmaktadır. Çalışmanın önemli bulgularından biri, yapım yönetimi dersleri için 4B-5B modellemeyi içeren bir dijitalleşme çerçevesinin ortaya konulması, uygulamaya geçirilmesi ve değerlendirilmesidir. Önerilen çerçeve, yapımın 4B görselleştirmesini gerçekleştirmek, tüm süreci izlemek ve çakışmaları tespit etmek için yapı bilgi modelleme (YBM), artırılmış gerçeklik ve sanal gerçeklik arasındaki kesişim kümelerinde geliştirilmiştir. Ayrıca, önerilen çerçevenin etkinliğini değerlendirmek için öğrenciler arasında bir anket çalışması yapılmıştır. Anket bulguları göstermiştir ki, 4B&5B model için önerilen çerçeveyi öğrenciler faydalı bulmuş ve maliyet-zaman yönetimi algısını geliştirdiğini belirtmişlerdir. Bu çalışma, sistematik bir yaklaşımla yapım yönetimi derslerine uyarlanabilen yeni bir dijitalleşme çerçevesi önermekle birlikte sektör profesyonellerinin de kullanım potansiyeline sahiptir.
4B simülasyon 5B mimarlık eğitimi modelleme yapım yönetimi YBM
In architecture education, the conventional method for construction management subjects is a theoretical approach in general, which is limited to satisfying the emerging needs of Construction 4.0 in the AEC industry. This study aims to develop and integrate a 4D & 5D modelling framework to construction management courses for architecture students to be able to fulfil the AEC industry’s qualification demands, as a part of Construction 4.0. The methodology of this research consists of the establishment of a framework structured upon theoretical background on construction management current industry requirements and its implementation into “construction management and economics” course in architecture education. Additionally, a survey was conducted among the students to evaluate the efficiency of the framework. One of the key findings of the study is the development of a framework to integrate 4D-5D modelling into a construction management course in architecture. It was developed in intersection clusters between BIM, AR, and VR to perform 4D visualization of construction, monitor the whole process, and detect clashes. According to the survey and results, the 4D-5D BIM-based framework is considered beneficial and enhances perception and understanding of cost and time management. This study involves a new digitalization framework that is adaptable to construction management courses employing a systematic approach. Additionally, this framework has the potential to be employed by industry professionals.
4D simulation 5D architectural education BIM construction management modelling 4B simülasyon 5B mimarlık eğitimi modelleme yapım yönetimi YBM
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Mimari Tasarım |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 4 Sayı: 2 |