BibTex RIS Kaynak Göster

Otizmli Çocukların Sosyal Becerilerinin Değerlendirilmesi

Yıl 2014, Cilt: 47 Sayı: 2, 1 - 22, 01.10.2014
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001345

Öz

Bu araştırmanın amacı Otizm Sosyal Beceriler Profili Türkçe
Formu’nu (OSBP-T) kullanarak otizmli çocukların sosyal becerilerinin farklı
değişkenler (değerlendiren kişi, cinsiyet, yaş, eğitime başlama yaşı, otizmin
derecesi, tanı, kardeşe sahip olma) açısından değerlendirilmesidir. Araştırmada
nedensel-karşılaştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın verileri altı-17 yaş arası
208 otizmli çocuğun anne-babası ve öğretmenlerinin OSBP-T’yi doldurması yoluyla
toplanmıştır. Verilerin analizi sonucunda, araştırma grubundaki çocukların OSBP-T
toplam puan ve alt ölçeklerinden aldıkları puanların değerlendiren kişi, otizmin
derecesi ve tanılarına göre anlamlı düzeyde farklılaştığı cinsiyetlerine, yaşlarına,
eğitime başlama yaşlarına ve kardeşe sahip olmaya göre ise farklılaşmadığı
görülmüştür. Araştırma bulguları var olan alanyazın çerçevesinde tartışılmıştır.

Assessing Social Skills of Children with Autism

Yıl 2014, Cilt: 47 Sayı: 2, 1 - 22, 01.10.2014
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001345

Öz

The purpose of this study was to assess social skills of children with autism according to different variables (rater, gender, age, onset age of education, level of autism, diagnosis, having siblings) using the Autism Social Skills Profile Turkish Form (ASSPT). The method used was causal-comparative model. The data were gathered from the parents and teachers of 208 children with autism who were aged between six and 17. Analyses showed that the social skill scores of the study group significantly differed in terms of the rater, level of autism, and diagnosis but not in terms of gender, age, onset age of education, or having siblings. The findings of this study are discussed in terms of the current literature findings regarding social skills of children with autism

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA65TJ84GJ
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Şeyda Demir Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ekim 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 47 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Demir, Ş. (2014). Assessing Social Skills of Children with Autism. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 47(2), 1-22. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001345

Creative Commons LicenseThe content of the Journal of Faculty of Educational Sciences is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License