Kitap İncelemesi
BibTex RIS Kaynak Göster

On The Work Titled “Teaching Turkish As A Second / Foreign Language”

Yıl 2024, Cilt: 3 Sayı: 1, 62 - 75, 15.03.2024

Öz

The Turkish language holds a significant place among world languages. Nowadays, Turkish is preferred for learning by large masses due to desire, necessity, or obligation. Since the ancient Turkish period, educational institutions have been established both domestically and internationally to teach Turkish to Turks and people from various nations, and numerous educational Turkish works have been produced. However, with the changes and developments in the world, new methods and approaches have been needed in Turkish teaching, considering the level of the target audience. This study examines the work titled Teaching Turkish as a Second / Foreign Language, prepared to assist the increasing desire to learn Turkish.

Kaynakça

  • Aktaş, Y. (2023). Türkçenin ikinci / yabancı dil olarak öğretiminde konuşma becerisi. S. Alyılmaz, O. Er ve N. Şahin (Ed.), Türkçenin ikinci / yabancı dil olarak öğretimi (1) içinde (s. 51-70). Duvar Yayınları.
  • Alyılmaz, C. (2010). Türkçe öğretiminin sorunları. Turkish Studies International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 5/3, 728-749.
  • Alyılmaz, C. (2023). “Türk”, “Türkçe” ve “Türk dili” kavram işaretleri üzerine. C. Alyılmaz, O. Er ve İ. Çoban (Ed.), Türkçe eğitiminin güncel sorunları (2) içinde (s.1-44). TEKE Akademi.
  • Alyılmaz, C., Er, O. ve Çoban, İ. (ed.) (2023). Türkçe eğitiminin güncel sorunları (2. baskı). TEKE Akademi Yayınları.
  • Alyılmaz, S. ve Şengül, K. (2017). Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde dil öğrenme stratejileri. Kesit Yayınları.
  • Alyılmaz, S. (2018). Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde hedef kitlenin / “öğrenen”in önemi. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 7(4), 2452-2463.
  • Alyılmaz, S. (2023a). Türkçe öğretiminde hedef kitleyle ilgili yaşanan bazı sorunlar ve çözüm önerileri.
  • C. Alyılmaz, O. Er ve İ. Çoban (Ed.), Türkçe eğitiminin güncel sorunları (2) içinde (s.73-84). TEKE Akademi. Alyılmaz, S. (2023b). Türkçe öğretimi açısından birleşik fiillere genel bir bakış.
  • S. Alyılmaz, O. Er ve N. Şahin (Ed.), Türkçenin ikinci / yabancı dil olarak öğretimi (1) içinde (s. 329-354). Duvar Yayınları.
  • Bozkırlı, K. Ç. ve Yolcu, E. (2023). Türkçenin ikinci / yabancı dil olarak öğretiminde yöntem. S. Alyılmaz, O. Er ve N. Şahin (Ed.), Türkçenin ikinci / yabancı dil olarak öğretimi (1) içinde (s. 167-190). Duvar Yayınları.
  • Dinler, V. (2013). Risâle-i mûze-dûzluk üzerine. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 2/3, 185-190. Er, O. ve Alyılmaz, S. (2022). Web 2.0 Araçları ile kültür destekli yabancılara Türkçe öğretimi. Duvar Yayınevi.
  • Eren, S. (2023). Türkçenin ikinci / yabancı dil olarak öğretiminde dinleme becerisi. S. Alyılmaz, O. Er ve N. Şahin (Ed.), Türkçenin ikinci / yabancı dil olarak öğretimi (1) içinde (s. 33-50). Duvar Yayınları.
  • Eroğlu, A. (2023). Türkçenin ikinci / yabancı dil olarak öğretiminde dijital teknoloji kullanımı. S. Alyılmaz, O. Er ve N. Şahin (Ed.), Türkçenin ikinci / yabancı dil olarak öğretimi (1) içinde (s. 191-212). Duvar Yayınları.
  • Eser, R. S. (2023). Türkçenin ikinci / yabancı dil olarak öğretiminde yazma becerisi. S. Alyılmaz, O. Er ve N. Şahin (Ed.), Türkçenin ikinci / yabancı dil olarak öğretimi (1) içinde (s. 87-112). Duvar Yayınları.
  • Gemalmaz, E. (2010). Türkçenin derin yapısı. yay. haz. C. Alyılmaz ve O. Mert, Belen Yayıncılık.
  • Gök, V. (2023). Türkçenin ikinci / yabancı dil olarak öğretiminde ölçme ve değerlendirme. S. Alyılmaz, O. Er ve N. Şahin (Ed.), Türkçenin ikinci / yabancı dil olarak öğretimi (1) içinde (s. 213-242). Duvar Yayınları.
  • Kasar, A. (2023). Türkçenin ikinci / yabancı dil olarak öğretiminde sözcük öğretimi. S. Alyılmaz, O. Er ve N. Şahin (Ed.), Türkçenin ikinci / yabancı dil olarak öğretimi (1) içinde (s. 133-150). Duvar Yayınları.
  • Mert, O. (2002). Türkçenin eğitim ve öğretimi üzerine bir bibliyografya denemesi. Atatürk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Dergisi, 19, 34-381.
  • Polatcan, F. (2017). Dr. Semra Alyılmaz’ın öz geçmişi ve yayınları. Semra ALYILMAZ, Türkçede nesne tekrarlı fiiller, 345-349, Kesit Yayınları.
  • Peçenek, O. (2023). Türkçenin ikinci / yabancı dil olarak öğretiminde ders kitaplarındaki anlatıların işlevsel açıdan incelenmesi: Gazi TÖMER – Yeni İstanbul A1-C1 düzeyleri. S. Alyılmaz, O. Er ve N. Şahin (Ed.), Türkçenin ikinci / yabancı dil olarak öğretimi (1) içinde (s. 307-328). Duvar Yayınları.
  • Şahin, B. ve Er, O. (2023). Türkçenin ikinci / yabancı dil olarak öğretiminde motivasyon, öz yeterlik, kaygı ve tutum. S. Alyılmaz, O. Er ve N. Şahin (Ed.), Türkçenin ikinci / yabancı dil olarak öğretimi (1) içinde (s. 295-306). Duvar Yayınları.
  • Şahin, H. Ve Domazetova, Z. (2023). Türkçenin ikinci / yabancı dil olarak öğretiminde metin uyarlama. S. Alyılmaz, O. Er ve N. Şahin (Ed.), Türkçenin ikinci / yabancı dil olarak öğretimi (1) içinde (s. 243-276). Duvar Yayınları.
  • Şahin, N. (2023). Türkçenin ikinci / yabancı dil olarak öğretiminde temel kavramlar ve bilgiler. S. Alyılmaz, O. Er ve N. Şahin (Ed.), Türkçenin ikinci / yabancı dil olarak öğretimi (1) içinde (s. 1-32). Duvar Yayınları.
  • Şen, N. (2023). Türkçenin ikinci / yabancı dil olarak öğretiminde dil bilgisi öğretimi. S. Alyılmaz, O. Er ve N. Şahin (Ed.), Türkçenin ikinci / yabancı dil olarak öğretimi (1) içinde (s. 113-132). Duvar Yayınları.
  • Şimşek, B. (2023). Türkçenin ikinci / yabancı dil olarak öğretiminde kültürel farkındalık. S. Alyılmaz, O. Er ve N. Şahin (Ed.), Türkçenin ikinci / yabancı dil olarak öğretimi (1) içinde (s. 277-294). Duvar Yayınları.
  • Tekin, E. ve Polatcan, F. (2023). Türkçenin ikinci / yabancı dil olarak öğretiminde okuma becerisi. S. Alyılmaz, O. Er ve N. Şahin (Ed.), Türkçenin ikinci / yabancı dil olarak öğretimi (1) içinde (s. 71-86). Duvar Yayınları.
  • Yağmur, Ş. K. (2023). Türkçenin ikinci / yabancı dil olarak öğretiminde etkinlik geliştirme. S. Alyılmaz, O. Er ve N. Şahin (Ed.), Türkçenin ikinci / yabancı dil olarak öğretimi (1) içinde (s. 151-166). Duvar Yayınları.
  • Yardımcı, H. Ve Şahin, N. (2023). Türkçenin ikinci / yabancı dil olarak öğretiminde öğretmen faktörü. S. Alyılmaz, O. Er ve N. Şahin (Ed.), Türkçenin ikinci / yabancı dil olarak öğretimi (1) içinde (s. 355-381). Duvar Yayınları.

“Türkçenin İkinci / Yabancı Dil Olarak Öğretimi” Adlı Eser Üzerine

Yıl 2024, Cilt: 3 Sayı: 1, 62 - 75, 15.03.2024

Öz

Türkçe, dünya dilleri arasında oldukça önemli bir yere sahiptir. Günümüzde istek, ihtiyaç veya zorunlulukla birlikte Türkçe, geniş kitlelerce öğrenmek için tercih edilmektedir. Eski Türkçe döneminden itibaren hem Türklere hem de çeşitli milletlerden insanlara öğretilmesi için yurt içinde ve yurt dışında eğitim kurumları açılmış ve öğretici nitelikte pek çok Türkçe eser meydana getirilmiştir. Ancak Türkçenin öğretiminde dünyadaki değişim ve gelişimlerle birlikte hedef kitlenin de düzeyi göz önünde bulundurularak yeni yollara, farklı yöntemlere ihtiyaç duyulmuştur. Bu çalışmada da giderek artan Türkçe öğrenme isteğine yardımcı olabilmek adına hazırlanan ve yabancılara Türkçe öğretimi alanında eğitim veren öğreticilere, bu alanda çalışma yapan araştırmacılara yol gösterecek ve alana büyük bir katkı yapacak olan Türkçenin İkinci / Yabancı Dil Olarak Öğretimi adlı eserin incelemesine yer verilmektedir

Kaynakça

  • Aktaş, Y. (2023). Türkçenin ikinci / yabancı dil olarak öğretiminde konuşma becerisi. S. Alyılmaz, O. Er ve N. Şahin (Ed.), Türkçenin ikinci / yabancı dil olarak öğretimi (1) içinde (s. 51-70). Duvar Yayınları.
  • Alyılmaz, C. (2010). Türkçe öğretiminin sorunları. Turkish Studies International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 5/3, 728-749.
  • Alyılmaz, C. (2023). “Türk”, “Türkçe” ve “Türk dili” kavram işaretleri üzerine. C. Alyılmaz, O. Er ve İ. Çoban (Ed.), Türkçe eğitiminin güncel sorunları (2) içinde (s.1-44). TEKE Akademi.
  • Alyılmaz, C., Er, O. ve Çoban, İ. (ed.) (2023). Türkçe eğitiminin güncel sorunları (2. baskı). TEKE Akademi Yayınları.
  • Alyılmaz, S. ve Şengül, K. (2017). Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde dil öğrenme stratejileri. Kesit Yayınları.
  • Alyılmaz, S. (2018). Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde hedef kitlenin / “öğrenen”in önemi. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 7(4), 2452-2463.
  • Alyılmaz, S. (2023a). Türkçe öğretiminde hedef kitleyle ilgili yaşanan bazı sorunlar ve çözüm önerileri.
  • C. Alyılmaz, O. Er ve İ. Çoban (Ed.), Türkçe eğitiminin güncel sorunları (2) içinde (s.73-84). TEKE Akademi. Alyılmaz, S. (2023b). Türkçe öğretimi açısından birleşik fiillere genel bir bakış.
  • S. Alyılmaz, O. Er ve N. Şahin (Ed.), Türkçenin ikinci / yabancı dil olarak öğretimi (1) içinde (s. 329-354). Duvar Yayınları.
  • Bozkırlı, K. Ç. ve Yolcu, E. (2023). Türkçenin ikinci / yabancı dil olarak öğretiminde yöntem. S. Alyılmaz, O. Er ve N. Şahin (Ed.), Türkçenin ikinci / yabancı dil olarak öğretimi (1) içinde (s. 167-190). Duvar Yayınları.
  • Dinler, V. (2013). Risâle-i mûze-dûzluk üzerine. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 2/3, 185-190. Er, O. ve Alyılmaz, S. (2022). Web 2.0 Araçları ile kültür destekli yabancılara Türkçe öğretimi. Duvar Yayınevi.
  • Eren, S. (2023). Türkçenin ikinci / yabancı dil olarak öğretiminde dinleme becerisi. S. Alyılmaz, O. Er ve N. Şahin (Ed.), Türkçenin ikinci / yabancı dil olarak öğretimi (1) içinde (s. 33-50). Duvar Yayınları.
  • Eroğlu, A. (2023). Türkçenin ikinci / yabancı dil olarak öğretiminde dijital teknoloji kullanımı. S. Alyılmaz, O. Er ve N. Şahin (Ed.), Türkçenin ikinci / yabancı dil olarak öğretimi (1) içinde (s. 191-212). Duvar Yayınları.
  • Eser, R. S. (2023). Türkçenin ikinci / yabancı dil olarak öğretiminde yazma becerisi. S. Alyılmaz, O. Er ve N. Şahin (Ed.), Türkçenin ikinci / yabancı dil olarak öğretimi (1) içinde (s. 87-112). Duvar Yayınları.
  • Gemalmaz, E. (2010). Türkçenin derin yapısı. yay. haz. C. Alyılmaz ve O. Mert, Belen Yayıncılık.
  • Gök, V. (2023). Türkçenin ikinci / yabancı dil olarak öğretiminde ölçme ve değerlendirme. S. Alyılmaz, O. Er ve N. Şahin (Ed.), Türkçenin ikinci / yabancı dil olarak öğretimi (1) içinde (s. 213-242). Duvar Yayınları.
  • Kasar, A. (2023). Türkçenin ikinci / yabancı dil olarak öğretiminde sözcük öğretimi. S. Alyılmaz, O. Er ve N. Şahin (Ed.), Türkçenin ikinci / yabancı dil olarak öğretimi (1) içinde (s. 133-150). Duvar Yayınları.
  • Mert, O. (2002). Türkçenin eğitim ve öğretimi üzerine bir bibliyografya denemesi. Atatürk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Dergisi, 19, 34-381.
  • Polatcan, F. (2017). Dr. Semra Alyılmaz’ın öz geçmişi ve yayınları. Semra ALYILMAZ, Türkçede nesne tekrarlı fiiller, 345-349, Kesit Yayınları.
  • Peçenek, O. (2023). Türkçenin ikinci / yabancı dil olarak öğretiminde ders kitaplarındaki anlatıların işlevsel açıdan incelenmesi: Gazi TÖMER – Yeni İstanbul A1-C1 düzeyleri. S. Alyılmaz, O. Er ve N. Şahin (Ed.), Türkçenin ikinci / yabancı dil olarak öğretimi (1) içinde (s. 307-328). Duvar Yayınları.
  • Şahin, B. ve Er, O. (2023). Türkçenin ikinci / yabancı dil olarak öğretiminde motivasyon, öz yeterlik, kaygı ve tutum. S. Alyılmaz, O. Er ve N. Şahin (Ed.), Türkçenin ikinci / yabancı dil olarak öğretimi (1) içinde (s. 295-306). Duvar Yayınları.
  • Şahin, H. Ve Domazetova, Z. (2023). Türkçenin ikinci / yabancı dil olarak öğretiminde metin uyarlama. S. Alyılmaz, O. Er ve N. Şahin (Ed.), Türkçenin ikinci / yabancı dil olarak öğretimi (1) içinde (s. 243-276). Duvar Yayınları.
  • Şahin, N. (2023). Türkçenin ikinci / yabancı dil olarak öğretiminde temel kavramlar ve bilgiler. S. Alyılmaz, O. Er ve N. Şahin (Ed.), Türkçenin ikinci / yabancı dil olarak öğretimi (1) içinde (s. 1-32). Duvar Yayınları.
  • Şen, N. (2023). Türkçenin ikinci / yabancı dil olarak öğretiminde dil bilgisi öğretimi. S. Alyılmaz, O. Er ve N. Şahin (Ed.), Türkçenin ikinci / yabancı dil olarak öğretimi (1) içinde (s. 113-132). Duvar Yayınları.
  • Şimşek, B. (2023). Türkçenin ikinci / yabancı dil olarak öğretiminde kültürel farkındalık. S. Alyılmaz, O. Er ve N. Şahin (Ed.), Türkçenin ikinci / yabancı dil olarak öğretimi (1) içinde (s. 277-294). Duvar Yayınları.
  • Tekin, E. ve Polatcan, F. (2023). Türkçenin ikinci / yabancı dil olarak öğretiminde okuma becerisi. S. Alyılmaz, O. Er ve N. Şahin (Ed.), Türkçenin ikinci / yabancı dil olarak öğretimi (1) içinde (s. 71-86). Duvar Yayınları.
  • Yağmur, Ş. K. (2023). Türkçenin ikinci / yabancı dil olarak öğretiminde etkinlik geliştirme. S. Alyılmaz, O. Er ve N. Şahin (Ed.), Türkçenin ikinci / yabancı dil olarak öğretimi (1) içinde (s. 151-166). Duvar Yayınları.
  • Yardımcı, H. Ve Şahin, N. (2023). Türkçenin ikinci / yabancı dil olarak öğretiminde öğretmen faktörü. S. Alyılmaz, O. Er ve N. Şahin (Ed.), Türkçenin ikinci / yabancı dil olarak öğretimi (1) içinde (s. 355-381). Duvar Yayınları.
Toplam 28 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Türkçe Eğitimi
Bölüm Kitap Tanıtımları
Yazarlar

Bahar Arguz 0009-0004-8495-1272

Simge Bilbey 0009-0006-1780-4138

Yayımlanma Tarihi 15 Mart 2024
Gönderilme Tarihi 28 Şubat 2024
Kabul Tarihi 11 Mart 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Arguz, B., & Bilbey, S. (2024). “Türkçenin İkinci / Yabancı Dil Olarak Öğretimi” Adlı Eser Üzerine. Bezgek Yabancılara Türkçe Öğretimi Dergisi, 3(1), 62-75. https://doi.org/10.56987/bezgek.1444741




All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0),