Not
BibTex RIS Kaynak Göster

ETCS (European Train Control System) Seviye 3

Yıl 2018, Sayı: 8, 6 - 12, 30.06.2018

Öz

Avrupa
demiryolu sistemlerindeki çeşitlilikten dolayı –Sinyal sistemleri, trafik
kontrol sistemleri, ray açıklığı, cer akımı vb.- ülkeler arası demiryolu
işletmesinde kısıtlar meydana gelir. Ray açıklığı gibi problemler ekartman
açıklığı değiştirilebilir boji ile çözülse de diğer problemler için sınırlarda
lokomotif değişimi gerekir. Bu nedenle Avrupa’daki demiryolu işletmecileri
ülkelerarası demiryolu trafiğini kolaylaştırmak için standartlar geliştirmeye
çalışmışlardır. Bunlardan birisi de trafik kontrol sistemidir. Birçok ülke
kendi kontrol sistemine sahip olduğu için, lokomotifleri tüm bu sistemlerin
altyapısı için donatmak mümkün değildir.



Bu
nedenle 1991 yılında Avrupa Birliği ülkelerinin ulaştırma bakanları 91/440/EWG
sayılı demiryolu yönetmeliği ile standart bir sistemin temellerini attı. Bu
sistem European Rail Traffic Management Systems (ERTMS) yani Avrupa Demiryolu
Trafik Yönetim Sistemi’dir.



Bu sistem
4 proje olarak planlanmıştır: [1]



·        
Global System for
Mobile Communication-Railway (GSM-R), Demiryolu için Mobil İletişim Sistemi



·        
European Traffic
Management Layer (ETML), Avrupa Trafik Yönetim Ara yüzü



·        
Integrated European
Signalling System (INESS), Bütünleşmiş Avrupa Sinyal Sistemi



·        
European Train Control
Systems (ETCS), Avrupa Demiryolu Kontrol Sistemleri.



Bu
yazıda ETCS 3. Seviye trafik kontrol sistemi hakkında genel bilgileri ve
sistemin avantajları, dezavantajları, güvenlik sorunları ile ilgili bilgileri
özetlenmiştir.

Kaynakça

  • [1] U. Maschek, Sicherung des Schienenverkehrs, 2015, Wiesbaden
  • [2] Transport Research Laboratory, ERTMS Level 3 Risks and Benefits to UK Railways, 2010
  • [3] ERA- European Railway Agency, 2014, System Requirements Specification, SUBSET 026-1, V. 3.4.0
  • [4] Additional Methods to Detect Train Integrity under ETCS Level 3 and the Effects on Capacity and Control of Movement, Schön, Sevastian, Žilina, 2013
  • [5] http://www.railwaygazette.com/news/infrastructure/single-view/view/ertms-regional-contract-in-zambia.html
  • [6] http://www.railwaygazette.com/news/business/single-view/view/swedes-unveil-first-etcs-level-3-application.html
  • [7] http://www.irse.nl/resources/170314-ERTMS-L3-The-gamechanger-from-IRSE-News-Issue-232.pdf
  • [8] ERTMS Regional – Ein ETCS Level 3 Projekt für regionale Strecken, Eschlbeck, Rainer, ETR November 2013
  • [9] https://uic.org/cdrom/2007/8_ertms-conference/docs/presentations/G4_wendler_en.pdf
  • [10] http://www.irse.org/knowledge/publicdocuments/2011_09_29_ERTMS_Level_3_from_High_Speed_Vision_to_Rural_Implementation.pdf
  • [11] Bombardier INTERFLO 550 ERTMS Level 3 Radio Based Train Control Moving Block System, Version 1, 2015
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Hakemsiz Akademik ve Popüler Yayınlar
Yazarlar

Sinan Küçük

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2018
Gönderilme Tarihi 20 Haziran 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Sayı: 8

Kaynak Göster

IEEE S. Küçük, “ETCS (European Train Control System) Seviye 3”, Demiryolu Mühendisliği, sy. 8, ss. 6–12, Haziran 2018.