BibTex RIS Kaynak Göster

MÜZİK BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN MEZUN OLDUĞU LİSE TÜRÜ VE ÖSS PUANLARININ TEMEL MÜZİK KURAMLARI DERSİNDEKİ BAŞARI DURUMUNA ETKİSİ

Yıl 2012, Cilt: 2 Sayı: 3, - , 21.03.2012

Öz

Lise türü ve Öğrenci Seçme Sınavı (ÖSS) puanı, özel yetenek ile öğrenci alan (müzikalanında eğitim veren) yüksek öğretim programlarına başvurularda ve yerleştirme sınavlarında,öğrenci başarısını doğrudan etkileyen kriterler olarak karşımıza çıkmaktadır. Araştırma, buiki önemli kriter ile (Lise türleri ve Öğrenci Seçme Sınavı (ÖSS) puanları) ‘Temel MüzikKuramları' dersindeki öğrencilerin başarı düzeyleri arasındaki ilişkileri tespit edebilmekamacıyla hazırlanmıştır. TMK dersinde işlenen konular, müzik bölümünde eğitimi verilen diğerderslere yönelik bir çok temel bilgiyi kapsamaktadır. Bu nedenle TMK dersindeki öğrencibaşarısının, öğrencinin diğer derslerdeki başarısını doğrudan etkileyeceği düşünülmektedir. Budurum, araştırma için TMK dersinin seçilmesinde belirleyici olmuştur. Araştırmada, ErciyesÜniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi müzik bölümünde 2006–2011 yılları arasında, güzdöneminde ‘Temel Müzik Kuramları' dersini alan 1. sınıf öğrencilerinin lise türleri ve ÖSSpuanlarıyla, ‘Temel Müzik Kuramları' dersindeki başarı puanları arsındaki ilişkiler, istatistikselanaliz yöntemlerinden ‘Spearman Korelasyon Analizi Testi' ve ‘T Testi' kullanılarak testedilmiştir. Analizler sonucunda, lise türünün ‘Temel Müzik Kuramları' dersindeki, öğrencibaşarısına istatistiksel olarak anlamlı bir etkisinin olmadığı, ÖSS başarı puanlarının ise ‘TemelMüzik Kuramları' dersindeki öğrenci başarısına istatistiksel olarak anlamlı bir etkisinin olduğusonucuna ulaşılmıştır.

Yıl 2012, Cilt: 2 Sayı: 3, - , 21.03.2012

Öz

Yıl 2012, Cilt: 2 Sayı: 3, - , 21.03.2012

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Türkçe Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Levent Değirmencioğlu

Yayımlanma Tarihi 21 Mart 2012
Gönderilme Tarihi 20 Mart 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 2 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Değirmencioğlu, L. (2012). MÜZİK BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN MEZUN OLDUĞU LİSE TÜRÜ VE ÖSS PUANLARININ TEMEL MÜZİK KURAMLARI DERSİNDEKİ BAŞARI DURUMUNA ETKİSİ. Erciyes İletişim Dergisi, 2(3).