Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2023, Cilt: 8 Sayı: 2, 13 - 19, 30.12.2023

Öz

Kaynakça

  • Atılgan, H. (2018). Türkiye’de Kademeler Arası Geçiş: Dünü-Bugünü ve Bir Model Önerisi. Ege Eğitim Dergisi, 19(1), 1-18.
  • Celik, M. A. (2016). Finlandiya ve Türkiye Eğitim Sistemlerinin Karşılaştırılması. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Erzincan Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Erzincan.
  • Dertli, A. (2021). Türkiye, Rusya ve Kanada Eğitim Sistemlerinin Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kahramanmaraş.
  • Demirbilek, M. (2022). Ortaöğretime Geçişte Alternatif Modeller. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 53, 133-149.
  • Gockan, A. (2019). Türk Eğitim Sistemi ile Alman Eğitim Sisteminde Kademeler Arası Geçişlerin Karşılaştırılması. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Çanakkale.
  • Harris, J., & Nowland, R. (2020). Primary-secondary school transition: Impacts and opportunities for adjustment. Journal of Education & Social Sciences, 8(2), 55-69.
  • Kerimoglu, P.N. (2019). Türkiye ve Güney Kore Eğitim Sistemlerinin Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Maya, İ. (2019). Gelişmekte olan ülkelerde eğitim politikaları. Pegem A Yayıncılık, Ankara.
  • MEB. (2023). PISA-Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı. Access: 02.01.2023. https://pisa.meb.gov.tr/www/pisa-nedir/icerik/4
  • OECD. (2022a). OECD Skill Surveys. Access: 20.12.2022. https://pisadataexplorer.oecd.org/ide/idePISA/
  • OECD. (2022b). Diagram of Education System. Access: 15.12.2022. https://gpseducation.oecd.org/CountryProfile?primaryCountry=TUR, CAN, KOR, FIN
  • OECD. (2023a). Education at a Glance 2022: OECD Indicators. OECD Publishing, Paris, https://doi.org/10.1787/3197152b-en.
  • OECD. (2023b). What is PISA? Access: 02.01.2023. https://www.oecd.org/pisa/
  • Ozerbas, M. A. & Safi, B. N. (2022). İngiltere, Japonya, Norveç, Finlandiya, Singapur, Rusya ve Türk eğitim sistemlerinin karşılaştırmalı olarak incelenmesi. Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, 11(1), 63-80.
  • TEDMEM. (2022). 2021 Eğitim Değerlendirme Raporu (TEDMEM Değerlendirme Dizisi 8). Ankara: Türk Eğitim Derneği.
  • UNESCO. (2023). Education transforms lives. Access: 02.01.2023. https://www.unesco.org/en/education
  • UNICEF. (2023). Education. Access: 02.01.2023. https://www.unicef.org/education
  • Yıldırım, A. & Simsek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (10. baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık

Comparison of Turkey and the Countries with High PISA Success South Korea, Finland and Canada in Terms of Transition Education Levels

Yıl 2023, Cilt: 8 Sayı: 2, 13 - 19, 30.12.2023

Öz

It is aimed to compare the countries of South Korea, Finland and Canada, which are highly successful in PISA exam, and Turkey in terms of the transition system between educational levels. Document analysis method was used in the study. In the universe of the study, there are thirty-eight countries from the Organization for Economic Cooperation and Development. Turkey and the countries of South Korea, Canada and Finland which are profoundly effective in PISA, constitute the sample of the study. According to the results of the study, it has been determined that there are no exams in transition from pre-school education to primary education in Turkey, Canada, Finland and South Korea. There is a strict examination in the transition system from primary to secondary education level in South Korea, while there are no central exams in Canada and Finland, and transition to secondary education is made according to secondary school student success. In Turkey, a central examination is held for the transition from primary to secondary education level or students are accepted to secondary education by local placement, considering the addresses of the students according to their success. In Turkey and South Korea, a central exam is applied in the transition system from secondary education to higher education.

Kaynakça

  • Atılgan, H. (2018). Türkiye’de Kademeler Arası Geçiş: Dünü-Bugünü ve Bir Model Önerisi. Ege Eğitim Dergisi, 19(1), 1-18.
  • Celik, M. A. (2016). Finlandiya ve Türkiye Eğitim Sistemlerinin Karşılaştırılması. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Erzincan Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Erzincan.
  • Dertli, A. (2021). Türkiye, Rusya ve Kanada Eğitim Sistemlerinin Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kahramanmaraş.
  • Demirbilek, M. (2022). Ortaöğretime Geçişte Alternatif Modeller. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 53, 133-149.
  • Gockan, A. (2019). Türk Eğitim Sistemi ile Alman Eğitim Sisteminde Kademeler Arası Geçişlerin Karşılaştırılması. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Çanakkale.
  • Harris, J., & Nowland, R. (2020). Primary-secondary school transition: Impacts and opportunities for adjustment. Journal of Education & Social Sciences, 8(2), 55-69.
  • Kerimoglu, P.N. (2019). Türkiye ve Güney Kore Eğitim Sistemlerinin Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Maya, İ. (2019). Gelişmekte olan ülkelerde eğitim politikaları. Pegem A Yayıncılık, Ankara.
  • MEB. (2023). PISA-Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı. Access: 02.01.2023. https://pisa.meb.gov.tr/www/pisa-nedir/icerik/4
  • OECD. (2022a). OECD Skill Surveys. Access: 20.12.2022. https://pisadataexplorer.oecd.org/ide/idePISA/
  • OECD. (2022b). Diagram of Education System. Access: 15.12.2022. https://gpseducation.oecd.org/CountryProfile?primaryCountry=TUR, CAN, KOR, FIN
  • OECD. (2023a). Education at a Glance 2022: OECD Indicators. OECD Publishing, Paris, https://doi.org/10.1787/3197152b-en.
  • OECD. (2023b). What is PISA? Access: 02.01.2023. https://www.oecd.org/pisa/
  • Ozerbas, M. A. & Safi, B. N. (2022). İngiltere, Japonya, Norveç, Finlandiya, Singapur, Rusya ve Türk eğitim sistemlerinin karşılaştırmalı olarak incelenmesi. Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, 11(1), 63-80.
  • TEDMEM. (2022). 2021 Eğitim Değerlendirme Raporu (TEDMEM Değerlendirme Dizisi 8). Ankara: Türk Eğitim Derneği.
  • UNESCO. (2023). Education transforms lives. Access: 02.01.2023. https://www.unesco.org/en/education
  • UNICEF. (2023). Education. Access: 02.01.2023. https://www.unicef.org/education
  • Yıldırım, A. & Simsek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (10. baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Makaleler
Yazarlar

İlknur Maya 0000-0001-9964-1382

Sedat Yakut 0000-0002-6492-9439

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 8 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Maya, İ., & Yakut, S. (2023). Comparison of Turkey and the Countries with High PISA Success South Korea, Finland and Canada in Terms of Transition Education Levels. Education Reform Journal, 8(2), 13-19.