Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İlkokullarda Uygulanan Beden Eğitimi ve Oyun Dersinin Sınıf Öğretmenlerinin Görüşlerine Göre İncelenmesi

Yıl 2023, Cilt: 2 Sayı: 2, 82 - 96, 31.12.2023

Öz

Araştırmanın amacı, ilkokullarda görev yapan sınıf öğretmenlerinin programında bulunan beden eğitimi ve oyun dersi hakkındaki görüşlerini incelemektir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden olan durum çalışması deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2023-2024 eğitim öğretim yılında Sakarya ili Sapanca ilçesinde görev yapmakta olan 20 sınıf öğretmeni oluşturmuştur. Araştırmada sınıf öğretmenlerinin görüşleri yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Yarı yapılandırılmış görüşme formu araştırmacılar tarafından uzman görüşü alınarak geliştirilmiştir. Toplanan veriler betimsel analiz yöntemiyle analiz edilip, tablolar halinde raporlaştırılmıştır. Araştırmanın sonucunda ulaşılan bulgular doğrultusunda sınıf öğretmenleri; genellikle bahçe oyunlarına yer verdiğini, materyallerin yetersiz olduğunu, öğrencilerin derse yüksek düzeyde istekli bir şekilde katıldığını, dersin kazanımının uygun olduğunu ve ders için materyal temin edilmesi gerektiğini ortaya koymuştur. Araştırmada elde edilen sonuçlara göre; ilkokul programında yer alan beden eğitimi ve oyun dersi ile ilgili önerilere yer verilmiştir.

Kaynakça

  • Alemdağ, S., Öncü, E. & Sakallıoğlu, F. (2014). Sınıf öğretmeni adaylarının beden eğitimi dersine yönelik tutum ve öz yeterlikleri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14 (2), 45-60
  • Aracı, H. (2006). Okullarda beden eğitimi. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Boz, T. & Yıldırım, A. (2014). 4+4+4 Eğitim sisteminde birinci sınıf öğretmenlerinin karşılaştıkları zorluklar. Başkent University Journal of Education, 1(2), 54-56.
  • Bozdemir, R., Çimen, Z., Kaya, M. & Demir, O. (2015). Sınıf öğretmenlerinin beden eğitimi ve spor dersinde karşılaştıkları problemler. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, Ekim, 221-234.
  • Can, S. & Çava, G. (2018). Sınıf öğretmenlerinin görüşlerine göre ilkokulda uygulanan oyun ve fiziki etkinlikler dersinin değerlendirilmesi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 8, Sayı 2, 261-273.
  • Çivrilkara, R., Küçükkılıç, S. & Öncü, E. (2017). Sınıf öğretmenlerinin oyun ve fiziki etkinlikler dersi hakkındaki görüşleri. Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi, 8(15), 18-46.
  • Dalaman, O. & Korkmaz, İ. (2010). İlköğretim birinci kademe beden eğitimi dersine giren öğretmenlerin beden eğitimi öğretim programı kazanımlarına ilişkin görüşleri. Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, Cilt 4, Sayı 3.
  • Gözde, D. & Susar, F. (1997). Okul öncesi eğitimin önemi ile bu eğitimde oyunun bedensel etkinliklerin rolü. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2, 39-48.
  • Gökmen, H. (1988). Gençlerin gelişmelerinde beden eğitiminin rolü (fiziksel, psikolojik ve sosyal gelişmede) orta öğretim kurumlarında beden eğitimi ve sorunları. Ankara: Türk Eğitim Derneği Yayınları Öğretim Dizisi.
  • Gülüm, V. & Bilir, P. (2011). Beden eğitimi öğretim programının uygulanabilme koşulları ile ilgili beden eğitimi öğretmenlerinin görüşleri. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 9(2), 57-64.
  • Güven, Ö. & Yıldız, Ö. (2014). Sınıf öğretmenlerinin oyun ve fiziki etkinlikler dersinden beklentileri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 22(2), 525-538.
  • Kazu, H. & Arslan, S. (2014). Oyun ve fiziki etkinlikler dersinin birinci sınıf öğretmenlerinin görüşlerine göre değerlendirilmesi. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt 24, Sayı 1, Sayfa: 49-63.
  • MEB. (2012a). Oyun ve fiziki etkinlikler dersi öğretim programı. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları.
  • Öğüt, E. (2000). Somut olmayan kültürel mirasın aktarımına bir bakış: Geleneksel çocuk oyunlarıın yaşatılması için öneriler. Ankara: T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı Araştırma ve Eğitim Genel Müdürlüğü.
  • Özdenk, Ç. (2007). 6 yaş grubu öğrencilerinin psikomotor gelişimlerinin sağlanmasında oyunun yeri ve önemi (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi). Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Elazığ.
  • Siedentop, D. (2001). Introducition to physical education, fitness and sport (4th Ed.). Mountain View, CA: Mayfield Publishing Company.
  • Temel, A. & Kangalgil, M. (2021). Oyun ve fiziki etkinlikler dersi öğretim programı kazanımlarının gerçekleşmesine ilişkin sınıf öğretmenlerinin görüşleri. Milli Eğitim Dergisi, Cilt 50, Kış, Sayı 229, 445-462.
  • Uluğ, M. (1999). Niçin oyun? Çocuğun gelişiminde ve çocuğu tanımada oyunun önemi. İstanbul: Özne ve Göçebe Yayınları.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayın Evi.
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Psikolojisi, Beden Eğitimi ve Oyun
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Salih Sarışık 0000-0002-6506-2830

Esma Akça 0009-0000-3218-8560

Cumhur Karasu 0009-0005-6721-9271

Kenan Karabacak 0009-0001-5406-3432

Erken Görünüm Tarihi 28 Aralık 2023
Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2023
Gönderilme Tarihi 24 Ekim 2023
Kabul Tarihi 28 Aralık 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Sarışık, S., Akça, E., Karasu, C., Karabacak, K. (2023). İlkokullarda Uygulanan Beden Eğitimi ve Oyun Dersinin Sınıf Öğretmenlerinin Görüşlerine Göre İncelenmesi. Göbeklitepe Eğitim Ve Spor Bilimleri Dergisi, 2(2), 82-96.