Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Investigation of Measurement Invariance of the Smart Phone Addiction Scale by Gender

Yıl 2019, Cilt: 3 Sayı: 1, 23 - 34, 31.05.2019

Öz











This research is a scanning
model, aiming to investigate the constant state of smart phone addiction in
regard to gender in teenagers. Experimental group of the study consist of 604
people in totally, 322 woman (%53,3), 282 men (%46,7), who are between 14-18
ages. Since the study aims to detect the measurement invariance of the smart
phone addiction scale by gender, Multi-Group Confirmatory Factor Analysis
(MG-CFA) has been implemented. According to obtained data, it has been seen
that smart phone addiction measurement provides full measurement equivalence
and has a good rapport between both women and men.
    

Kaynakça

  • Başusta. N.B. ve Gelbal, S. (2015). Gruplararası Karşılaştırmalarda Ölçme Değişmezliğinin Test Edilmesi: PISA Öğrenci Anketi Örneği. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (H. U. Journal of Education); 30(4): 80-90.
  • Bayram, N. (2017). Ölçme Değişmezliği ve Çoklu Grup Analizleri. ‘İş , Güç’ Endüstri İlişkileri ve İnsan Kaynakları Dergisi;20(1):1-16.
  • Bialosiewicz, S., Murphy, K. & Berry, T. (2013). An Introduction to Measurement Invariance Testing: Resource Packet for Participants. Claremont Evaluation Center School of Social Science, Policy, & Evaluation Claremont Graduate University 123 East Eighth Street Claremont, CA 91711.
  • Byrne, B. M. (2008). Testing for Multigroup Equivalence of a Measuring İnstrument: A walk through the process. Psicothema, 20(4), 872-882.
  • Cheung, G. W., & Lau, R. S. (2012). A Direct Comparison Approach for Testing Measurement İnvariance. Organizational Research Methods, 15(2) 167- 198. doi: 10.1177/1094428111421987.
  • Çokluk, Ö., Şekercioğlu, G. ve Büyüköztürk, Ş. (2010). Sosyal Bilimler İçin Çok Değişkenli SPSS ve LISREL Uygulamaları. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Demirci, K., Orhan, H., Demirdas, A., Akpinar, A., & Sert, H. (2014). Validity and reliability of the Turkish version of the smartphone addiction scale in a younger population. Klinik Psikofarmakoloji Bülteni (Bulletin of ClinicalPsychopharmacology), 24(3), 226-34.
  • Dikeç, G. Ve Kebapçı, A. (2018). Bir Grup Üniversite Öğrencisinin Akıllı Telefon Bağımlılık Düzeyleri. Bağımlılık Dergisi; 19(1):1-9.
  • Durak, H. Ve Seferoğlu, S.S. (2018). Ortaokul Öğrencilerinin Akıllı Telefon Kullanımları ve Bağımlılık Düzeyleri ile ilgili bir İnceleme. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama;8(1): 1-23.
  • Fidan, H. (2016). Mobil Bağımlılık Ölçeği'nin Geliştirilmesi ve Geçerliliği: Bileşenler Modeli Yaklaşımı. Türkiye Bağımlılık Dergisi; 3(3):433-469.
  • Gregorich, S. E. (2006). Do self-report instruments allow meaningful comparisons across diverse population groups? Testing measurement invariance using the confirmatory factor analysis framework. Medical Care, 44(11 Suppl 3), 78-94.
  • Gülleroğlu, H.D. (2017). PISA 2012 Matematik Uygulamasına Katılan Türk Öğrencilerin Duyuşsal Özeliklerinin Cinsiyete Göre Ölçme Değişmezliğinin İncelenmesi. GEFAD / GUJGEF ; 37(1): 151-175.
  • Hayme, S. (2015). Ölçme Eşdeğerliğinin Çoklu Grup Uygulamaları ve Rasch Analizi ile Değerlendirilmesi. Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
  • Hergüner, S. (2010). Ölçme Araçlarının Kullanımı ile İlgili Temel Kavramlar. See discussions, stats, and author profiles for this publication at: https://www.researchgate.net/publication/281107511 .
  • Hirschfeld, G. & Brachel, R. (2014). Multiple-Group confirmatory factor analysis in R –A tutorial in measurement invariance with continuous and ordinal indicators. Practical Assessment, Research & Evaluation, 19(7), 1-11.
  • Işık, M. Ve Kaptangil, İ. (2018). Akıllı Telefon Bağımlılığının Sosyal Medya Kullanımı ve Beş Faktör Kişilik Özelliği İle İlişkisi: Üniversite Öğrencileri Üzerinden Bir Araştırma. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırma Dergisi; 7(2):695-717.
  • Karaduman, B. Ve Kilmen, S. (2018). Sınav Stresi Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması ve Ölçme Değişmezliğinin İncelenmesi. Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Dergisi; 9(2):101-115.
  • Karagöz, Y. Ve Ağbektaş, A. (2016). Yapısal Eşitlik Modellemesi İle Yaşam Memnuniyeti Ölçeğinin Geliştirilmesi; Sivas İli Örneği. Bartın Üniversitesi, İ.İ.B.F. Dergisi;7 (13): 274-290.
  • Karakoç, Y. Ve Dönmez, L. (2014). Ölçek Geliştirme Çalışmalarında Temel İlkeler. Tıp Eğitimi Dünyası, Derleme; 40:39-49.
  • Karasar, N. (1994). Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar, İlkeler, Teknikler. Ankara: 3A Araştırma Eğitim Danışmanlık Ltd.
  • Kaysi, F. (2016). Üniversite Öğrencilerinin Akıllı Telefon Kullanımlarının İncelenmesi. Uluslararası Yükseköğretimde Yeni Eğilimler Kongresi: Değişime Ayak Uydurmak.12-13 Nisan; S.116-129.
  • Korkmaz, M., Somer, O. Ve Güngör, D. (2013). Ergen Örneklemde Beş Faktör Kişilik Envanteri’nin Cinsiyetlere Göre Ortalama ve Kovaryans Yapılarıyla Ölçme Eşdeğerliği. Eğitim ve Bilim Dergisi; 38(170):121-134.
  • Kuyucu, M. (2017). Gençlerde Akıllı Telefon Kullanımı Ve Akıllı Telefon Bağımlılığı Sorunsalı: “Akıllı Telefon(Kolik)” Üniversite Gençliği. Global Media Journal TR Edition, 7(14).
  • Kwon, M., Lee J.Y., Won W.Y., Park, J.W., Min, J.A., Hahn, C., et al. (2013). Development and validation of a smart phone addiction scale (SAS). PLoSOne 2013; 8(2):e56936. doi: 10.1371/journal.pone.0056936.
  • Meredith, W. (1993). MI, factor analysis and factorial invariance. Psychometrika, 58: 525-543.
  • Milfont, T.L. & Fischer, R., (2010). Testing measurement invariance across groups: Applications in cross-cultural research. International Journal of Psychological Researc;, 3 (1): 111-121.
  • Minaz, A. Ve Bozkurt, Ö. (2017). Üniversite Öğrencilerinin Akıllı Telefon Bağımlılık Düzeylerinin ve Kullanım Amaçlarının Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi; cilt 9, sayı 21(Özel Sayı): 268-286.
  • Noyan, C. O., Enez Darçın, A., Nurmedov, S., Yılmaz, O. Ve Dilbaz, N.(2015). Akıllı Telefon Bağımlılığı Ölçeğinin Kısa Formunun Üniversite Öğrencilerinde Türkçe Geçerlilik ve Güvenilirlik Çalışması. Anadolu Psikiyatri Dergisi; 16(Özel sayı.1):73-81
  • Öğretmen, T. (2006). Uluslararası Okuma Becerilerinde Gelişim Projesi (PIRLS) 2001 Testinde Psikometrik Özelliklerinin İncelenmesi: Türkiye Amerika Birleşik Devletleri Örneği, Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Doktora Tezi, Ankara.
  • Raju, N.S., Laffitte, L.J., Byrne, B.M. (2002). Measurement Equivalence: A Comparison of Methods Based on Confirmatory Factor Analysis and Item Response Theory. Journal of Applied Psychology, Vol. 87, No. 3, 517–529.
  • Sever, G. (2015). Lise Öğrencilerinin Madde Kullanma Eğilimlerinin Algılanan Sosyal Destek ve Riskli Davranışlarla İlişkisinin İncelenmesi. Gaziantep Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Gaziantep.
  • Somer, O., Korkmaz, M., Dural, S. Ve Can, S. (2009). Ölçme Eşdeğerliğinin Yapısal Eşitlik Modellemesi ve Madde Cevap Kuramı Kapsamında İncelenmesi. Türk Psikoloji Dergisi, 24(64): 61-75.
  • Şata, M. Ve Karip, F. (2017). Akıllı Telefon Bağımlılığı Ölçeği-Kısa Versiyonunun Ergenler İçin Türk Kültürüne Uyarlanması. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi;6(4):426-440.
  • Şekercioğlu, G. Ve Koç, N. (2017). Çocuklar İçin Benlik Algısı Profilinin Uyarlanması ve Farklı Değişkenlere Göre Ölçme Değişmezliğinin Test Edilmesi. İlköğretim Online; 16(4):1425-1450.
  • Tsai, C. C., and Lin, S. S. J. (2003). Internet addiction of adolescents in Taiwan: An Interview study. CyberPsychology & Behavior, 6(6), 649-652. https://doi.org/10.1089/109493103322725432
  • Uyar, Ş. (2011). PISA 2009 Türkiye Örnekleminde Öğrenme Stratejileri Modelinin Farklı Gruplarda Ölçme Değişmezliğinin İncelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
  • Uzgören, E., Mehmet, Ş. ve Yiğit, Ü. (2013). Üniversite Öğrencilerinin Cep Telefonu Talebinde İsrafa Yönelik Davranışlarının Analizi-Dumlupınar Üniversitesi Öğrencilerine Yönelik Bir Uygulama-. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. (18)1, 29-44.
  • Uzun, B. Ve Öğretmen, T. (2010). Fen Başarısı ile İlgili Bazı Değişkenlerin TIMSS-R Türkiye Örnekleminde Cinsiyete Göre Ölçme Değişmezliğinin Değerlendirilmesi. Eğitim ve Bilim Dergisi;35(155):26-35.
  • Ünal, M.H. (2015). Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi Tıp Fakültesi Öğrencilerinin Akıllı Telefon Bağımlılık Düzeylerinin İncelenmesi. Yıldırım Beyazıt Üniversitesi Tıp Fakültesi Aile Hekimliği Anabilim Dalı, Uzmanlık Tezi, Ankara.
  • We are Social (2018). Digital in 2018 Global Overview, A Collection of Internet, Social Media, and Mobile Data From Around The World. Hootsuite. https://digitalreport.wearesocial.com/, Erişim Tarihi: 07.01.2018.
  • Yıldız, M.A. (2016). Ölçme Eşdeğerliği Üzerine ve Genel Aidiyet Ölçeğinin (GAÖ) Ölçme Eşdeğerliğinin Genç Yetişkinlerde Cinsiyete Göre İncelenmesi. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi;9(2).50-72.

Akıllı Telefon Bağımlılığı Ölçeğinin Cinsiyete Göre Ölçme Değişmezliğinin İncelenmesi

Yıl 2019, Cilt: 3 Sayı: 1, 23 - 34, 31.05.2019

Öz



Bu araştırma, ergenlerde Akıllı Telefon Bağımlılığı Ölçeği
(ATBÖ)’nin cinsiyete göre değişmez olma durumunu incelemeyi amaçladığından
tarama modelindedir. Araştırmanın çalışma grubunu, 14-18 yaşları arasında olan
322’si kız (% 53,3), 282’si erkek (%46,7) olmak üzere toplam 604 kişi
oluşturmaktadır. Araştırma, akıllı telefon bağımlılığı ölçeğinin cinsiyete göre
ölçme değişmezliğini tespit etmeyi amaçladığından, Çoklu Grup Doğrulayıcı
Faktör Analizi (ÇG-DFA) yapılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre,
cinsiyet açısından kız ve erkekler arasında Akıllı Telefon Bağımlılığı
Ölçeğinin tam ölçme eşdeğerliği sağladığı ve ölçeğin iyi bir uyuma sahip olduğu
görülmüştür.





Kaynakça

  • Başusta. N.B. ve Gelbal, S. (2015). Gruplararası Karşılaştırmalarda Ölçme Değişmezliğinin Test Edilmesi: PISA Öğrenci Anketi Örneği. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (H. U. Journal of Education); 30(4): 80-90.
  • Bayram, N. (2017). Ölçme Değişmezliği ve Çoklu Grup Analizleri. ‘İş , Güç’ Endüstri İlişkileri ve İnsan Kaynakları Dergisi;20(1):1-16.
  • Bialosiewicz, S., Murphy, K. & Berry, T. (2013). An Introduction to Measurement Invariance Testing: Resource Packet for Participants. Claremont Evaluation Center School of Social Science, Policy, & Evaluation Claremont Graduate University 123 East Eighth Street Claremont, CA 91711.
  • Byrne, B. M. (2008). Testing for Multigroup Equivalence of a Measuring İnstrument: A walk through the process. Psicothema, 20(4), 872-882.
  • Cheung, G. W., & Lau, R. S. (2012). A Direct Comparison Approach for Testing Measurement İnvariance. Organizational Research Methods, 15(2) 167- 198. doi: 10.1177/1094428111421987.
  • Çokluk, Ö., Şekercioğlu, G. ve Büyüköztürk, Ş. (2010). Sosyal Bilimler İçin Çok Değişkenli SPSS ve LISREL Uygulamaları. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Demirci, K., Orhan, H., Demirdas, A., Akpinar, A., & Sert, H. (2014). Validity and reliability of the Turkish version of the smartphone addiction scale in a younger population. Klinik Psikofarmakoloji Bülteni (Bulletin of ClinicalPsychopharmacology), 24(3), 226-34.
  • Dikeç, G. Ve Kebapçı, A. (2018). Bir Grup Üniversite Öğrencisinin Akıllı Telefon Bağımlılık Düzeyleri. Bağımlılık Dergisi; 19(1):1-9.
  • Durak, H. Ve Seferoğlu, S.S. (2018). Ortaokul Öğrencilerinin Akıllı Telefon Kullanımları ve Bağımlılık Düzeyleri ile ilgili bir İnceleme. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama;8(1): 1-23.
  • Fidan, H. (2016). Mobil Bağımlılık Ölçeği'nin Geliştirilmesi ve Geçerliliği: Bileşenler Modeli Yaklaşımı. Türkiye Bağımlılık Dergisi; 3(3):433-469.
  • Gregorich, S. E. (2006). Do self-report instruments allow meaningful comparisons across diverse population groups? Testing measurement invariance using the confirmatory factor analysis framework. Medical Care, 44(11 Suppl 3), 78-94.
  • Gülleroğlu, H.D. (2017). PISA 2012 Matematik Uygulamasına Katılan Türk Öğrencilerin Duyuşsal Özeliklerinin Cinsiyete Göre Ölçme Değişmezliğinin İncelenmesi. GEFAD / GUJGEF ; 37(1): 151-175.
  • Hayme, S. (2015). Ölçme Eşdeğerliğinin Çoklu Grup Uygulamaları ve Rasch Analizi ile Değerlendirilmesi. Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
  • Hergüner, S. (2010). Ölçme Araçlarının Kullanımı ile İlgili Temel Kavramlar. See discussions, stats, and author profiles for this publication at: https://www.researchgate.net/publication/281107511 .
  • Hirschfeld, G. & Brachel, R. (2014). Multiple-Group confirmatory factor analysis in R –A tutorial in measurement invariance with continuous and ordinal indicators. Practical Assessment, Research & Evaluation, 19(7), 1-11.
  • Işık, M. Ve Kaptangil, İ. (2018). Akıllı Telefon Bağımlılığının Sosyal Medya Kullanımı ve Beş Faktör Kişilik Özelliği İle İlişkisi: Üniversite Öğrencileri Üzerinden Bir Araştırma. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırma Dergisi; 7(2):695-717.
  • Karaduman, B. Ve Kilmen, S. (2018). Sınav Stresi Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması ve Ölçme Değişmezliğinin İncelenmesi. Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Dergisi; 9(2):101-115.
  • Karagöz, Y. Ve Ağbektaş, A. (2016). Yapısal Eşitlik Modellemesi İle Yaşam Memnuniyeti Ölçeğinin Geliştirilmesi; Sivas İli Örneği. Bartın Üniversitesi, İ.İ.B.F. Dergisi;7 (13): 274-290.
  • Karakoç, Y. Ve Dönmez, L. (2014). Ölçek Geliştirme Çalışmalarında Temel İlkeler. Tıp Eğitimi Dünyası, Derleme; 40:39-49.
  • Karasar, N. (1994). Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar, İlkeler, Teknikler. Ankara: 3A Araştırma Eğitim Danışmanlık Ltd.
  • Kaysi, F. (2016). Üniversite Öğrencilerinin Akıllı Telefon Kullanımlarının İncelenmesi. Uluslararası Yükseköğretimde Yeni Eğilimler Kongresi: Değişime Ayak Uydurmak.12-13 Nisan; S.116-129.
  • Korkmaz, M., Somer, O. Ve Güngör, D. (2013). Ergen Örneklemde Beş Faktör Kişilik Envanteri’nin Cinsiyetlere Göre Ortalama ve Kovaryans Yapılarıyla Ölçme Eşdeğerliği. Eğitim ve Bilim Dergisi; 38(170):121-134.
  • Kuyucu, M. (2017). Gençlerde Akıllı Telefon Kullanımı Ve Akıllı Telefon Bağımlılığı Sorunsalı: “Akıllı Telefon(Kolik)” Üniversite Gençliği. Global Media Journal TR Edition, 7(14).
  • Kwon, M., Lee J.Y., Won W.Y., Park, J.W., Min, J.A., Hahn, C., et al. (2013). Development and validation of a smart phone addiction scale (SAS). PLoSOne 2013; 8(2):e56936. doi: 10.1371/journal.pone.0056936.
  • Meredith, W. (1993). MI, factor analysis and factorial invariance. Psychometrika, 58: 525-543.
  • Milfont, T.L. & Fischer, R., (2010). Testing measurement invariance across groups: Applications in cross-cultural research. International Journal of Psychological Researc;, 3 (1): 111-121.
  • Minaz, A. Ve Bozkurt, Ö. (2017). Üniversite Öğrencilerinin Akıllı Telefon Bağımlılık Düzeylerinin ve Kullanım Amaçlarının Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi; cilt 9, sayı 21(Özel Sayı): 268-286.
  • Noyan, C. O., Enez Darçın, A., Nurmedov, S., Yılmaz, O. Ve Dilbaz, N.(2015). Akıllı Telefon Bağımlılığı Ölçeğinin Kısa Formunun Üniversite Öğrencilerinde Türkçe Geçerlilik ve Güvenilirlik Çalışması. Anadolu Psikiyatri Dergisi; 16(Özel sayı.1):73-81
  • Öğretmen, T. (2006). Uluslararası Okuma Becerilerinde Gelişim Projesi (PIRLS) 2001 Testinde Psikometrik Özelliklerinin İncelenmesi: Türkiye Amerika Birleşik Devletleri Örneği, Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Doktora Tezi, Ankara.
  • Raju, N.S., Laffitte, L.J., Byrne, B.M. (2002). Measurement Equivalence: A Comparison of Methods Based on Confirmatory Factor Analysis and Item Response Theory. Journal of Applied Psychology, Vol. 87, No. 3, 517–529.
  • Sever, G. (2015). Lise Öğrencilerinin Madde Kullanma Eğilimlerinin Algılanan Sosyal Destek ve Riskli Davranışlarla İlişkisinin İncelenmesi. Gaziantep Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Gaziantep.
  • Somer, O., Korkmaz, M., Dural, S. Ve Can, S. (2009). Ölçme Eşdeğerliğinin Yapısal Eşitlik Modellemesi ve Madde Cevap Kuramı Kapsamında İncelenmesi. Türk Psikoloji Dergisi, 24(64): 61-75.
  • Şata, M. Ve Karip, F. (2017). Akıllı Telefon Bağımlılığı Ölçeği-Kısa Versiyonunun Ergenler İçin Türk Kültürüne Uyarlanması. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi;6(4):426-440.
  • Şekercioğlu, G. Ve Koç, N. (2017). Çocuklar İçin Benlik Algısı Profilinin Uyarlanması ve Farklı Değişkenlere Göre Ölçme Değişmezliğinin Test Edilmesi. İlköğretim Online; 16(4):1425-1450.
  • Tsai, C. C., and Lin, S. S. J. (2003). Internet addiction of adolescents in Taiwan: An Interview study. CyberPsychology & Behavior, 6(6), 649-652. https://doi.org/10.1089/109493103322725432
  • Uyar, Ş. (2011). PISA 2009 Türkiye Örnekleminde Öğrenme Stratejileri Modelinin Farklı Gruplarda Ölçme Değişmezliğinin İncelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
  • Uzgören, E., Mehmet, Ş. ve Yiğit, Ü. (2013). Üniversite Öğrencilerinin Cep Telefonu Talebinde İsrafa Yönelik Davranışlarının Analizi-Dumlupınar Üniversitesi Öğrencilerine Yönelik Bir Uygulama-. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. (18)1, 29-44.
  • Uzun, B. Ve Öğretmen, T. (2010). Fen Başarısı ile İlgili Bazı Değişkenlerin TIMSS-R Türkiye Örnekleminde Cinsiyete Göre Ölçme Değişmezliğinin Değerlendirilmesi. Eğitim ve Bilim Dergisi;35(155):26-35.
  • Ünal, M.H. (2015). Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi Tıp Fakültesi Öğrencilerinin Akıllı Telefon Bağımlılık Düzeylerinin İncelenmesi. Yıldırım Beyazıt Üniversitesi Tıp Fakültesi Aile Hekimliği Anabilim Dalı, Uzmanlık Tezi, Ankara.
  • We are Social (2018). Digital in 2018 Global Overview, A Collection of Internet, Social Media, and Mobile Data From Around The World. Hootsuite. https://digitalreport.wearesocial.com/, Erişim Tarihi: 07.01.2018.
  • Yıldız, M.A. (2016). Ölçme Eşdeğerliği Üzerine ve Genel Aidiyet Ölçeğinin (GAÖ) Ölçme Eşdeğerliğinin Genç Yetişkinlerde Cinsiyete Göre İncelenmesi. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi;9(2).50-72.
Toplam 41 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Gökcan Sever 0000-0002-7405-4728

Yayımlanma Tarihi 31 Mayıs 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Sever, G. (2019). Akıllı Telefon Bağımlılığı Ölçeğinin Cinsiyete Göre Ölçme Değişmezliğinin İncelenmesi. Gaziantep Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 3(1), 23-34.