Staj, öğrencilerin eğitim-öğretim dönemlerinde almış oldukları kuramsal, teorik ve uygulamalı derslerdeki bilgilerin pratik yapılarak, mesleki farkındalığın artırılmasını amaçlayan bir eğitim yöntemidir. Pek çok meslek grubunun lisans mezuniyet koşulları içerisinde bulunan staj uygulaması, teorik bilginin pratiğe dönüştürüldüğü içmimarlık mesleği eğitiminde de önemli yer tutmak-tadır. Türkiye’de eğitim-öğretime başlamış olan 53 tane içmimarlık bölümünün staj yönergeleri incelendiğinde, staj uygulamasının genel olarak ofis ve şantiye stajı olmak üzere ikiye ayrılmış olduğu, bazı üniversitelerde ise buna ek olarak, atölye, rölöve, teknik gezi gibi stajların mevcut olduğu görülmektedir. İçmimarlık öğrencileri için teknik ve sosyal anlamda birçok beceri ve fırsatı yanında getiren stajın, uygulanmasında, staj yeri bulunması, işveren ya da öğrencinin tutumlarında zaman zaman aksaklıklar yaşanabilmektedir. Bu bağlamda, staj uygulamasının güçlü ve zayıf yönlerinin belirlenmesi amacıyla, içmimarlık öğrencileri ve içmimar işverenlere anket uygulanmış, uygulanan bu anket sonuçları değerlendirilerek, varılan sonuçlar doğrultusunda önerilerde bulunulmuştur.
İçmimarlık eğitimi mesleki staj zorunlu staj staj uygulaması
Araştırmamıza destek olan TMMOB İçmimarlar Odası üyelerine teşekkürü bir borç biliriz.
The internship is an educational method that aims to increase the professional awareness of the students in addition to the knowledge they gain during their theoretical, conceptual, and practical courses. Many disciplines consider an internship as a compulsory requirement for graduation. The same rule applies to interior architecture, which is about converting theoretical knowledge into practice. Evaluating the internship guidelines of 53 Bachelor Programs of Interior Architecture in Turkey indicates two distinctive internships as construction and office one. Besides, some universities require other internships such as workshops, measured drawing training or technical-trip training. Although internship promotes technical and social skills and foster professional knowledge of interior architecture students, occasionally there might be challenges on the submission of the application, finding a place for an internship or miscommunication of interns and employees. In this respect, this study has intended to learn the strengths and weaknesses of internship in interior architecture programs in Turkey. Using a questionnaire survey for both interior architects’ employer and interior architecture students, this research comes up with some recommenda-tions to overcome the so called related challenges for interior architecture internships.
Interior architecture education professional internship compulsory internship internship practice
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Mimarlık |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 14 Haziran 2020 |
Kabul Tarihi | 12 Nisan 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 2 Sayı: 1 |