Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Otel İşletmelerinde Etik Konulu Ulusal Alanyazında Yayınlanmış olan Makale ve Tezlerin Bibliyometrisi

Yıl 2021, Cilt: 5 Sayı: 1, 1 - 14, 30.06.2021

Öz

Bu çalışmada, 2020 yılına kadar ulusal alanda yayınlanmış olan “otel işletmelerinde etik” konulu makale ve tezler belirli bibliyometrik parametreler kapsamında incelenmiştir. Yapılan bu araştırma, otelcilik sektöründe yer alan işletmelere ve etik konusunda çalışma yapmak isteyen akademisyenlere bilgi sağlaması açısından önem arz etmektedir. Yazın taraması aşamasında Google Akademik ve Ulusal Tez Merkezi’nden yararlanılmış ve toplamda 21 adet makale ve 17 adet teze ulaşılmıştır. Yapılan incelemeler sonucunda en çok çalışmanın Akdeniz, Marmara, Ege ve İç Anadolu bölgelerinde yapıldığı, en az çalışmanın ise Doğu ve Güneydoğu Anadolu bölgelerinde yapıldığı görülmüştür. Yapılan çalışmaların %89’unda araştırma tekniği olarak anket kullanılmış, konu ile ilgili en çok çalışma yapan kişilerin ise Doktora Öğretim Üyesi unvanına sahip olduğu görülmüştür. Makale ve tezlerin çalışıldığı yıllara göre dağılımına bakıldığında en çok çalışmanın 3 adet makale ve 3 adet tez olacak şekilde 2014 yılında yapılmış olduğu görülmüştür. En çok çalışma çıkaran enstitülerin başında ise 4 çalışma ile Sakarya Üniversitesi bulunmaktadır. Gelecekte yapılacak olan benzer çalışmalar, araştırmanın atıf sayısı, veri toplama yöntemleri, araştırma metodu, örneklem türleri, örneklem sayısı, çalışmaların sayfa ve anahtar kelime sayılarına göre dağılımı gibi parametreler açısından incelenebilir.

Destekleyen Kurum

İstanbul Üniversitesi İktisat Fakültesi Sosyal Bilimler ABD Turizm İşletmeciliği Programı

Teşekkür

Çalışmamda yardımlarını esirgemeyen danışmanım Sayın Prof. Dr. Orhan Akova'ya teşekkürlerimi sunarım.

Kaynakça

  • Akburak, Ş. (2019). Özel Konaklama Tesislerinde Algılanan Etik İklimin İş Tatmini ve İş Performansı Üzerindeki Etkisi: Nevşehir İlinde Bir Araştırma, (Yüksek Lisans Tezi), Nevşehir Hacıbektaş Veli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı, Nevşehir.
  • Akşit Âşık, N. (2009). Konaklama İşletmelerinde Çalışanların Yöneticilerin Tutum ve Davranışlarını Etik Açıdan Değerlendirmelerine Yönelik Bir Araştırma. Akademik Fener, 89-117
  • Arslan, E. & Emeksiz M. (2016). Konaklama İşletmelerinde Çevre Yönetimi Konusunun Bibliyometrik Profili ve Gelecek Çalışmalar İçin Öneriler. Journal of Multidisciplinary Academic Tourism, 1(1), 1-12
  • Arslan A. & M. Kozak (2006). Turizmde Gelişme ve Etik Sorunları: Üniversite Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma. Ege Akademik Bakış Dergisi, Cilt: 6 (1), 49-61
  • Ateş, A. (2008). Otel İşletmelerinde Yöneticilerin İş Etiğine Yaklaşımları ve İzmir İlinde Dört ve Beş Yıldızlı Otel İşletmelerinde Bir Uygulama (Yüksek Lisans Tezi), Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı, İzmir.
  • Bahadır, İ. (2010). Beş Yıldızlı Otel İşletmelerinde Etik Uygulamaları: İstanbul Örneği (Yüksek Lisans Tezi), Sakarya Üniversitesi Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı, Sakarya.
  • Ballı, E. & Koca Ballı, A. İ. (2017). Otel Çalışanlarının Örgütsel Etik İklim Algılarının İncelenmesi. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi, 9(2), 49-64
  • Bayraktar, S. (2004), Otel İşletmelerinde Halkla İlişkiler Konseptinin Etik Değerler Yönünden İncelenmesi (Yüksek Lisans Tezi), Kocaeli Üniversitesi, Kocaeli.
  • Baytok, A., Boyraz, M., Mutlu, H. & Katırcıoğlu, E. (2019). Etik ve Sosyal Sorumluluk Konulu Bildirilerin Bibliyometrisi: Ulusal Turizm Kongreleri Örneği (2009-2017). Güncel Turizm Araştırmaları Dergisi 3(1), 65-81
  • Bektaş, Ç. (2008). Etik Kodların Otel Endüstrisine katkıları ve Bir Alan Araştırması. Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, 1-17
  • Boğan, E., Çalışkan, C. & Dedeoğlu, B.B. (2018). Turizm Yazınında Kurumsal Sosyal Sorumluluk: Türkiye’de Yapılan Çalışmaların Bibliyometrik Analizi. Turizm Akademik Dergisi, 5 (2), 47-62
  • Ceylanlar, N. A. (2017). Helal Konseptli Otel İşletmelerinde Çalışanların Etik Algıları, Biray-Örgüt Uyumu ve Örgütsel Bağlılıkları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi (Yüksek Lisans Tezi), Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
  • Çalkın, Ö. (2014). Otel Çalışanlarının Etik Lider Algılaması, Örgütsel Bağlılık, İşten Ayrılma Niyeti ve İş Tatminiyle Demografik ve İstihdam Özellikleri Arasındaki İlişki (Yüksek Lisans Tezi), Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı, Hatay.
  • Çatır, O. (2019). Örgütsel Etik Değerler ve Etik Davranışın, Örgütsel Bağlılığa ve İş Tatminine Etkisi: Otel İşletmeleri Örneği. Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Elektronik Dergisi, 10(1), 60-72.
  • Çelik, S., Dedeoğlu, B. B. & İnanır, A. (2015). Relationship Between Ethical Leadership, Organizational Commitment and Job Satisfaction at Hotel Organizations. Ege Akademik Bakış, 15(1), 53-63
  • Çevirgen, A. & Üngüren, E. (2009, Ekim). Konaklama İşletmelerinde Etik İklim ve İş Tatmini İlişkisi. 10. Ulusal Turizm Kongresi, Mersin. Çiçek, D. ve Kozak, N. (2012). Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi’nde Yayınlanan Hakem Denetimli Makalelerin Bibliyometrik Profili. Türk Kütüphaneciliği. 26(4), 734-756 http://www.tk.org.tr/index.php/TK/article/download/351/343, Erişim Tarihi: 08.08.2020.
  • Demir, M. (2014). Otel İşletmelerinde Etik İklimi-İş Performansı İlişkisi. Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 9(2), 363-378
  • Doğantekin, A. (2016). Örgütsel Etik İklim ve Örgütsel Sinizm İlişkisinin Belirlenmesi: Konaklama İşletmelerinde Bir Uygulama (Yüksek Lisans Tezi), Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı, Eskişehir.
  • Ekiztepe, B. (2011). Konaklama İşletmelerinde Etik İklimi, Örgütsel Adalet ve Örgütsel Bağlılık İlişkisi (Yüksek Lisans Tezi), Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı, Muğla.
  • Evren, S. & Kozak, N. (2012). Türkiye’de 2000-2010 Yılları Arasında Yayınlanan Turizm Konulu Makalelerin Bibliyometrik Analizi, VI. Lisansüstü Turizm Öğrencileri Araştırma Kongresi, Antalya: Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi ve Gazi Üniversitesi, 250-266
  • Fennell, D. A. & Przeclawski, K. (2003). Generating Goodwill in Tourism Through Ethical Stakeholder Interactions. (İçinde) D.J. Singh ve R.K.S. Timothy Tourism and Host Communities (Der.), 135–152. Dowling: Cabi Publishing.
  • Güven, E. Ö. & Çay, A. (2020). Turizm İşletmelerinde Etik Dışı-Gayri Ahlaki Tüketici Davranışları. Sosyal Çalışmalar Üzerine Akademik Perspektif Dergisi, 1, 46-66
  • İnak, A., Özkoç, A. G. & Kırıcı, E. (2018). Otel İşletmelerinde Etik Liderlik Davranışının Örgütsel Adalet Üzerine Etkisi. Iğdır Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 14, 286-309
  • İpar, M. & Esmer, Y. (2015, Mayıs). Turizm İşletmelerinde Etik Uygulamaların Önemi: Kavramsal Bir Araştırma, 14. Ulusal İşletmecilik Kongresi, Aksaray.
  • Kaplan, M. (2010). Otel İşletmelerinde Etiksel İklim ve Örgütsel Destek Algılamalarının Örgütsel Bağlılık Üzerindeki Etkisi: Kapadokya Örneği (Doktora Tezi), Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim dalı Yönetim ve Organizasyon Bilim Dalı, Konya.
  • Karadut, G. (2014). Etik İklimin ve Örgütsel Adalet Algılarının Çalışanların İş Tatminine Etkisi: Konaklama İşletmelerinde Amprik Bir Uygulama (Yüksek Lisans Tezi), Bahçeşehir Üniversitesi, İstanbul.
  • Karakaş, G. (2002). Otel İşletmelerinde Çalışan Servis Personelinin Etik Davranışları Üzerine Bir Araştırma (Yüksek Lisans Tezi), Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
  • Karayiğit, Ç. (2004). Beş Yıldızlı Otel İşletmelerinde Çalışanların Etik Davranışları Üzerine Bir Araştırma (Yüksek Lisans Tezi), Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı, İzmir.
  • Kaya, M. & Maksudunov, A. (2017). Öğrencilerin Otel İşletmelerindeki İş Etiğine Yönelik Algıları. İnternational Conference on Eurasian Economies, 192- 198
  • Kozak, N. (1999). Dünya Genelinde "Turizm”, “Rekreasyon” ve “Boş Zamanlar ve Değerlendirilmesi” Alanlarında Yayınlanmakta Olan Akademik Dergiler Üzerinde Bir Araştırma. Türk Kütüphaneciliği, 13(1), 5-27
  • Mirze, S. K. (2010). İşletme. Literatür Yayıncılık.
  • Olcay, A., Esen, M. & Sürme, M. (2018, Mayıs). Turizm İşletmelerinde Etik ve Sinizm Kavramlarına Genel Bir Bakış. Etik Araştırmaları Sempozyumu, Gaziantep.
  • Olcay, A., Özkan, B. & Göçebeler, M. F. (2018). Konaklama ve Seyahat İşletmelerinde Yaşanan Etik Sorunlar Üzerine Kavramsal Bir Değerlendirme. Gaziantep University Journal of Social Sciences, 17 Etik Özel Sayı, 1-11
  • Olcay, A. & Sürme, M. (2015). Turizm İşletmelerinde Yönetici ve İşgören Etik Davranışlarının Karşılaştırılması Üzerine Bir Araştırma. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 8(37), 1114-1131
  • Oruç, M. ve Türkay, O. (2017). Turizmi Konu Alan Lisansüstü Çalışmaların Bibliyometrik Analizi. Uluslararası Batı Asya Turizm Araştırmaları Kongresi, 252- 258
  • Özer, G. (2020). Algılanan Nepotizmin Etik Liderlik Aracılığında Örgütsel Bağlılığa Etkisi: Otel İşletmelerinde Araştırma (Yüksek Lisans Tezi), İskenderun Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Turizm ve Otel İşletmeciliği Anabilim Dalı, Hatay.
  • Pelit, E. & Arslantürk, Y. (2011). Turizm İşletmelerinin İş Etiğine Yönelik Uygulamalarının Çalışma Yeri Tercihindeki Önemi: Turizm Öğrencileri Üzerinde Bir Araştırma. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 16(1), 163-184
  • Pelit, E. & Bozdoğan, İ. (2014). Çalışanların Örgütsel Adalet Algılamalarının Tükenmişlik Düzeyleri Üzerindeki Etkisi: Kemer’deki Beş Yıldızlı Otel İşletmelerinde Bir Uygulama. İşletme Araştırmaları Dergisi, 6(2), 37-66
  • Sarı, Ö. (2019), Konaklama Sektöründe Mesleki Etik Algısının Kurumsal İtibara Etkisi (Yüksek Lisans Tezi), Karabük Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı, Karabük.
  • Sarı, Y. & Doğantekin, A. (2016). Konaklama İşletmelerinde Örgütsel Etik İklim ve Örgütsel Sinizm İlişkisi Üzerine Bir Araştırma. İşletme Araştırmaları Dergisi, 8(3), 222-250
  • Sarıışık, M., Akova, O. & Çontu, M. (2006). Otel Yöneticilerinin Etik Politika ve Yöntemlere Yaklaşımları Üzerine Amprik Bir Araştırma. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 7(1), 22-34
  • Şahin, B., Sönmez, B. & Eraslan, H. (2016). Otel İşletmelerinde Yöneticilerin Çalışanlara Karşı Etik Tutumları. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19(36), 583-603
  • Şentürk, F. K. (2014). Etik Liderliğin Belirleyicileri Olarak Kişilik, Örgüt Kültürü, Dini Yönelim ve Çevresel Faktörler: Antalya’daki Dört ve Beş Yıldızlı Otellerde Bir Uygulama (Doktora Tezi), Akdeniz Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Anabilim Dalı, Antalya.
  • Tayfun, A., Ülker, M., Gökçe, Y., Tengilimoğlu, E., Sürücü Ç. ve Durmaz, M. (2018). Turizm Alanında Yiyecek ve İçecek ile İlgili Lisanüstü Tezlerin Bibliyometrik Analizi. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 6(2), 523-547
  • Tuna, M. & Yeşiltaş, M. (2013). Liderliğin Etik Boyutu: Etik Liderliğin Otel İşletmelerindeki İşgörenler Tarafından Algılanması. İşletme Araştırmaları Dergisi, 5(3), 184-209
  • Tuna, M. & Yeşiltaş, M. (2014). Etik İklim, İşe Yabancılaşma ve Örgütsel Özdeşleşmenin İşten Ayrılma Niyeti Üzerindeki Etkisi: Otel İşletmelerinde Bir Araştırma. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 25(1), 105-117
  • Türsab, (2020, June,15) https://www.tursab.org.tr/apps/OldFiles//dosya/14733/bmdto-turizm-icin-kuresel-etik-kurallari-unwto-global-code-of-ethics-f_14733_4881829.pdf
  • Tütüncü, Ö. & Savran, G. (2007). Etik İklim ve Tükenmişlik Sendromunun Kalite Yönetim Sistemi Üzerine Etkileri: Bir Laboratuvar Uygulaması. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt: 9 (4), 2007, 177-218
  • Ulutaş, Ö. (2015). Otel İşletmelerinde Etik İklim Algılamalarının ve Duygusal Emeğin Tükenmişlik Üzerine Etkileri (Yüksek Lisans Tezi), Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı, Nevşehir.
  • Ünlüönen, K. & Arslan, E. (2012). Otel İşletmelerinde Çalışanların Paraya Olan Tutumunun Mesleki Etik Değerler Açısından İncelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 11(40), 173-187
  • Varinli, İ. (2004). Hizmet İşletmelerinde Çalışanların Etik Olmayan Davranışlarına İlişkin Değerlendirmeleri Otel İşletmelerinde Bir Uygulama. Ege Akademik Bakış Dergisi, 4(2), 44-53
  • Yılmazer, A. & Bahadır, İ. (2011). Otel İşletmelerinde Önbüro Çalışanlarının Etik Algılamalarına Yönelik Bir Araştırma. Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 20(3), 21-40

BIBLIOMETRY OF ARTICLES AND THESES PUBLISHED IN THE NATIONAL FIELD ON ETHICS IN HOTEL ORGANİZATİONS

Yıl 2021, Cilt: 5 Sayı: 1, 1 - 14, 30.06.2021

Öz

In this study, articles and theses on "ethics in hotel businesses" published national field until 2020 were examined within the scope of certain bibliometric parameters. This research is important in terms of providing information to the businesses in the hospitality industry and academicians who want to study ethics. In the literature review stage, Google Academic and National Thesis Center was used and a total of 21 articles and 17 theses were reached. As a result of the examinations carried out, it was observed that the most studies were conducted in the Mediterranean, Marmara, Aegean and Central Anatolia regions, and the least studies were conducted in the Eastern and Southeastern Anatolia regions. In 89% of the studies, a questionnaire was used as a research technique, and it was seen that the people who carried out the most studies on the subject had the title of Assistant Professor. Considering the distribution of articles and theses by years of study, it was seen that the most studies were conducted in 2014 with 3 articles and 3 theses. Sakarya University is the leading institute with four studies. Similar future studies can be examined in terms of parameters such as the number of citations of the research, data collection methods, research method, sample types, sample number, distribution of studies according to the number of pages and keywords.

Kaynakça

  • Akburak, Ş. (2019). Özel Konaklama Tesislerinde Algılanan Etik İklimin İş Tatmini ve İş Performansı Üzerindeki Etkisi: Nevşehir İlinde Bir Araştırma, (Yüksek Lisans Tezi), Nevşehir Hacıbektaş Veli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı, Nevşehir.
  • Akşit Âşık, N. (2009). Konaklama İşletmelerinde Çalışanların Yöneticilerin Tutum ve Davranışlarını Etik Açıdan Değerlendirmelerine Yönelik Bir Araştırma. Akademik Fener, 89-117
  • Arslan, E. & Emeksiz M. (2016). Konaklama İşletmelerinde Çevre Yönetimi Konusunun Bibliyometrik Profili ve Gelecek Çalışmalar İçin Öneriler. Journal of Multidisciplinary Academic Tourism, 1(1), 1-12
  • Arslan A. & M. Kozak (2006). Turizmde Gelişme ve Etik Sorunları: Üniversite Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma. Ege Akademik Bakış Dergisi, Cilt: 6 (1), 49-61
  • Ateş, A. (2008). Otel İşletmelerinde Yöneticilerin İş Etiğine Yaklaşımları ve İzmir İlinde Dört ve Beş Yıldızlı Otel İşletmelerinde Bir Uygulama (Yüksek Lisans Tezi), Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı, İzmir.
  • Bahadır, İ. (2010). Beş Yıldızlı Otel İşletmelerinde Etik Uygulamaları: İstanbul Örneği (Yüksek Lisans Tezi), Sakarya Üniversitesi Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı, Sakarya.
  • Ballı, E. & Koca Ballı, A. İ. (2017). Otel Çalışanlarının Örgütsel Etik İklim Algılarının İncelenmesi. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi, 9(2), 49-64
  • Bayraktar, S. (2004), Otel İşletmelerinde Halkla İlişkiler Konseptinin Etik Değerler Yönünden İncelenmesi (Yüksek Lisans Tezi), Kocaeli Üniversitesi, Kocaeli.
  • Baytok, A., Boyraz, M., Mutlu, H. & Katırcıoğlu, E. (2019). Etik ve Sosyal Sorumluluk Konulu Bildirilerin Bibliyometrisi: Ulusal Turizm Kongreleri Örneği (2009-2017). Güncel Turizm Araştırmaları Dergisi 3(1), 65-81
  • Bektaş, Ç. (2008). Etik Kodların Otel Endüstrisine katkıları ve Bir Alan Araştırması. Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, 1-17
  • Boğan, E., Çalışkan, C. & Dedeoğlu, B.B. (2018). Turizm Yazınında Kurumsal Sosyal Sorumluluk: Türkiye’de Yapılan Çalışmaların Bibliyometrik Analizi. Turizm Akademik Dergisi, 5 (2), 47-62
  • Ceylanlar, N. A. (2017). Helal Konseptli Otel İşletmelerinde Çalışanların Etik Algıları, Biray-Örgüt Uyumu ve Örgütsel Bağlılıkları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi (Yüksek Lisans Tezi), Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
  • Çalkın, Ö. (2014). Otel Çalışanlarının Etik Lider Algılaması, Örgütsel Bağlılık, İşten Ayrılma Niyeti ve İş Tatminiyle Demografik ve İstihdam Özellikleri Arasındaki İlişki (Yüksek Lisans Tezi), Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı, Hatay.
  • Çatır, O. (2019). Örgütsel Etik Değerler ve Etik Davranışın, Örgütsel Bağlılığa ve İş Tatminine Etkisi: Otel İşletmeleri Örneği. Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Elektronik Dergisi, 10(1), 60-72.
  • Çelik, S., Dedeoğlu, B. B. & İnanır, A. (2015). Relationship Between Ethical Leadership, Organizational Commitment and Job Satisfaction at Hotel Organizations. Ege Akademik Bakış, 15(1), 53-63
  • Çevirgen, A. & Üngüren, E. (2009, Ekim). Konaklama İşletmelerinde Etik İklim ve İş Tatmini İlişkisi. 10. Ulusal Turizm Kongresi, Mersin. Çiçek, D. ve Kozak, N. (2012). Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi’nde Yayınlanan Hakem Denetimli Makalelerin Bibliyometrik Profili. Türk Kütüphaneciliği. 26(4), 734-756 http://www.tk.org.tr/index.php/TK/article/download/351/343, Erişim Tarihi: 08.08.2020.
  • Demir, M. (2014). Otel İşletmelerinde Etik İklimi-İş Performansı İlişkisi. Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 9(2), 363-378
  • Doğantekin, A. (2016). Örgütsel Etik İklim ve Örgütsel Sinizm İlişkisinin Belirlenmesi: Konaklama İşletmelerinde Bir Uygulama (Yüksek Lisans Tezi), Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı, Eskişehir.
  • Ekiztepe, B. (2011). Konaklama İşletmelerinde Etik İklimi, Örgütsel Adalet ve Örgütsel Bağlılık İlişkisi (Yüksek Lisans Tezi), Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı, Muğla.
  • Evren, S. & Kozak, N. (2012). Türkiye’de 2000-2010 Yılları Arasında Yayınlanan Turizm Konulu Makalelerin Bibliyometrik Analizi, VI. Lisansüstü Turizm Öğrencileri Araştırma Kongresi, Antalya: Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi ve Gazi Üniversitesi, 250-266
  • Fennell, D. A. & Przeclawski, K. (2003). Generating Goodwill in Tourism Through Ethical Stakeholder Interactions. (İçinde) D.J. Singh ve R.K.S. Timothy Tourism and Host Communities (Der.), 135–152. Dowling: Cabi Publishing.
  • Güven, E. Ö. & Çay, A. (2020). Turizm İşletmelerinde Etik Dışı-Gayri Ahlaki Tüketici Davranışları. Sosyal Çalışmalar Üzerine Akademik Perspektif Dergisi, 1, 46-66
  • İnak, A., Özkoç, A. G. & Kırıcı, E. (2018). Otel İşletmelerinde Etik Liderlik Davranışının Örgütsel Adalet Üzerine Etkisi. Iğdır Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 14, 286-309
  • İpar, M. & Esmer, Y. (2015, Mayıs). Turizm İşletmelerinde Etik Uygulamaların Önemi: Kavramsal Bir Araştırma, 14. Ulusal İşletmecilik Kongresi, Aksaray.
  • Kaplan, M. (2010). Otel İşletmelerinde Etiksel İklim ve Örgütsel Destek Algılamalarının Örgütsel Bağlılık Üzerindeki Etkisi: Kapadokya Örneği (Doktora Tezi), Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim dalı Yönetim ve Organizasyon Bilim Dalı, Konya.
  • Karadut, G. (2014). Etik İklimin ve Örgütsel Adalet Algılarının Çalışanların İş Tatminine Etkisi: Konaklama İşletmelerinde Amprik Bir Uygulama (Yüksek Lisans Tezi), Bahçeşehir Üniversitesi, İstanbul.
  • Karakaş, G. (2002). Otel İşletmelerinde Çalışan Servis Personelinin Etik Davranışları Üzerine Bir Araştırma (Yüksek Lisans Tezi), Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
  • Karayiğit, Ç. (2004). Beş Yıldızlı Otel İşletmelerinde Çalışanların Etik Davranışları Üzerine Bir Araştırma (Yüksek Lisans Tezi), Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı, İzmir.
  • Kaya, M. & Maksudunov, A. (2017). Öğrencilerin Otel İşletmelerindeki İş Etiğine Yönelik Algıları. İnternational Conference on Eurasian Economies, 192- 198
  • Kozak, N. (1999). Dünya Genelinde "Turizm”, “Rekreasyon” ve “Boş Zamanlar ve Değerlendirilmesi” Alanlarında Yayınlanmakta Olan Akademik Dergiler Üzerinde Bir Araştırma. Türk Kütüphaneciliği, 13(1), 5-27
  • Mirze, S. K. (2010). İşletme. Literatür Yayıncılık.
  • Olcay, A., Esen, M. & Sürme, M. (2018, Mayıs). Turizm İşletmelerinde Etik ve Sinizm Kavramlarına Genel Bir Bakış. Etik Araştırmaları Sempozyumu, Gaziantep.
  • Olcay, A., Özkan, B. & Göçebeler, M. F. (2018). Konaklama ve Seyahat İşletmelerinde Yaşanan Etik Sorunlar Üzerine Kavramsal Bir Değerlendirme. Gaziantep University Journal of Social Sciences, 17 Etik Özel Sayı, 1-11
  • Olcay, A. & Sürme, M. (2015). Turizm İşletmelerinde Yönetici ve İşgören Etik Davranışlarının Karşılaştırılması Üzerine Bir Araştırma. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 8(37), 1114-1131
  • Oruç, M. ve Türkay, O. (2017). Turizmi Konu Alan Lisansüstü Çalışmaların Bibliyometrik Analizi. Uluslararası Batı Asya Turizm Araştırmaları Kongresi, 252- 258
  • Özer, G. (2020). Algılanan Nepotizmin Etik Liderlik Aracılığında Örgütsel Bağlılığa Etkisi: Otel İşletmelerinde Araştırma (Yüksek Lisans Tezi), İskenderun Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Turizm ve Otel İşletmeciliği Anabilim Dalı, Hatay.
  • Pelit, E. & Arslantürk, Y. (2011). Turizm İşletmelerinin İş Etiğine Yönelik Uygulamalarının Çalışma Yeri Tercihindeki Önemi: Turizm Öğrencileri Üzerinde Bir Araştırma. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 16(1), 163-184
  • Pelit, E. & Bozdoğan, İ. (2014). Çalışanların Örgütsel Adalet Algılamalarının Tükenmişlik Düzeyleri Üzerindeki Etkisi: Kemer’deki Beş Yıldızlı Otel İşletmelerinde Bir Uygulama. İşletme Araştırmaları Dergisi, 6(2), 37-66
  • Sarı, Ö. (2019), Konaklama Sektöründe Mesleki Etik Algısının Kurumsal İtibara Etkisi (Yüksek Lisans Tezi), Karabük Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı, Karabük.
  • Sarı, Y. & Doğantekin, A. (2016). Konaklama İşletmelerinde Örgütsel Etik İklim ve Örgütsel Sinizm İlişkisi Üzerine Bir Araştırma. İşletme Araştırmaları Dergisi, 8(3), 222-250
  • Sarıışık, M., Akova, O. & Çontu, M. (2006). Otel Yöneticilerinin Etik Politika ve Yöntemlere Yaklaşımları Üzerine Amprik Bir Araştırma. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 7(1), 22-34
  • Şahin, B., Sönmez, B. & Eraslan, H. (2016). Otel İşletmelerinde Yöneticilerin Çalışanlara Karşı Etik Tutumları. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19(36), 583-603
  • Şentürk, F. K. (2014). Etik Liderliğin Belirleyicileri Olarak Kişilik, Örgüt Kültürü, Dini Yönelim ve Çevresel Faktörler: Antalya’daki Dört ve Beş Yıldızlı Otellerde Bir Uygulama (Doktora Tezi), Akdeniz Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Anabilim Dalı, Antalya.
  • Tayfun, A., Ülker, M., Gökçe, Y., Tengilimoğlu, E., Sürücü Ç. ve Durmaz, M. (2018). Turizm Alanında Yiyecek ve İçecek ile İlgili Lisanüstü Tezlerin Bibliyometrik Analizi. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 6(2), 523-547
  • Tuna, M. & Yeşiltaş, M. (2013). Liderliğin Etik Boyutu: Etik Liderliğin Otel İşletmelerindeki İşgörenler Tarafından Algılanması. İşletme Araştırmaları Dergisi, 5(3), 184-209
  • Tuna, M. & Yeşiltaş, M. (2014). Etik İklim, İşe Yabancılaşma ve Örgütsel Özdeşleşmenin İşten Ayrılma Niyeti Üzerindeki Etkisi: Otel İşletmelerinde Bir Araştırma. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 25(1), 105-117
  • Türsab, (2020, June,15) https://www.tursab.org.tr/apps/OldFiles//dosya/14733/bmdto-turizm-icin-kuresel-etik-kurallari-unwto-global-code-of-ethics-f_14733_4881829.pdf
  • Tütüncü, Ö. & Savran, G. (2007). Etik İklim ve Tükenmişlik Sendromunun Kalite Yönetim Sistemi Üzerine Etkileri: Bir Laboratuvar Uygulaması. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt: 9 (4), 2007, 177-218
  • Ulutaş, Ö. (2015). Otel İşletmelerinde Etik İklim Algılamalarının ve Duygusal Emeğin Tükenmişlik Üzerine Etkileri (Yüksek Lisans Tezi), Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı, Nevşehir.
  • Ünlüönen, K. & Arslan, E. (2012). Otel İşletmelerinde Çalışanların Paraya Olan Tutumunun Mesleki Etik Değerler Açısından İncelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 11(40), 173-187
  • Varinli, İ. (2004). Hizmet İşletmelerinde Çalışanların Etik Olmayan Davranışlarına İlişkin Değerlendirmeleri Otel İşletmelerinde Bir Uygulama. Ege Akademik Bakış Dergisi, 4(2), 44-53
  • Yılmazer, A. & Bahadır, İ. (2011). Otel İşletmelerinde Önbüro Çalışanlarının Etik Algılamalarına Yönelik Bir Araştırma. Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 20(3), 21-40
Toplam 52 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Turizm (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Derya Turan Sunar 0000-0002-8902-2374

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2021
Gönderilme Tarihi 14 Ağustos 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 5 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Turan Sunar, D. (2021). Otel İşletmelerinde Etik Konulu Ulusal Alanyazında Yayınlanmış olan Makale ve Tezlerin Bibliyometrisi. Uygulamalı Sosyal Bilimler Dergisi, 5(1), 1-14.
AMA Turan Sunar D. Otel İşletmelerinde Etik Konulu Ulusal Alanyazında Yayınlanmış olan Makale ve Tezlerin Bibliyometrisi. Uygulamalı Sosyal Bilimler Dergisi. Haziran 2021;5(1):1-14.
Chicago Turan Sunar, Derya. “Otel İşletmelerinde Etik Konulu Ulusal Alanyazında Yayınlanmış Olan Makale Ve Tezlerin Bibliyometrisi”. Uygulamalı Sosyal Bilimler Dergisi 5, sy. 1 (Haziran 2021): 1-14.
EndNote Turan Sunar D (01 Haziran 2021) Otel İşletmelerinde Etik Konulu Ulusal Alanyazında Yayınlanmış olan Makale ve Tezlerin Bibliyometrisi. Uygulamalı Sosyal Bilimler Dergisi 5 1 1–14.
IEEE D. Turan Sunar, “Otel İşletmelerinde Etik Konulu Ulusal Alanyazında Yayınlanmış olan Makale ve Tezlerin Bibliyometrisi”, Uygulamalı Sosyal Bilimler Dergisi, c. 5, sy. 1, ss. 1–14, 2021.
ISNAD Turan Sunar, Derya. “Otel İşletmelerinde Etik Konulu Ulusal Alanyazında Yayınlanmış Olan Makale Ve Tezlerin Bibliyometrisi”. Uygulamalı Sosyal Bilimler Dergisi 5/1 (Haziran 2021), 1-14.
JAMA Turan Sunar D. Otel İşletmelerinde Etik Konulu Ulusal Alanyazında Yayınlanmış olan Makale ve Tezlerin Bibliyometrisi. Uygulamalı Sosyal Bilimler Dergisi. 2021;5:1–14.
MLA Turan Sunar, Derya. “Otel İşletmelerinde Etik Konulu Ulusal Alanyazında Yayınlanmış Olan Makale Ve Tezlerin Bibliyometrisi”. Uygulamalı Sosyal Bilimler Dergisi, c. 5, sy. 1, 2021, ss. 1-14.
Vancouver Turan Sunar D. Otel İşletmelerinde Etik Konulu Ulusal Alanyazında Yayınlanmış olan Makale ve Tezlerin Bibliyometrisi. Uygulamalı Sosyal Bilimler Dergisi. 2021;5(1):1-14.