Bu çalışma, konuşma etkinliklerinin A2 düzeyindeki EFL öğrencilerinin yazma becerileri üzerindeki etkisini incelemiştir. Bir üniversite hazırlık okulundan 20 öğrenciden oluşan iki grup çalışmaya katılmıştır. Deney grubu, spontan konuşma becerilerini geliştirmeyi amaçlayan çeşitli etkinliklerden oluşan konuşma becerisi dersine 8 hafta boyunca katılım sağlamıştır. Kontrol grubu herhangi bir konuşma eğitimi almamıştır. Dersler tamamlandıktan sonra her iki gruba yazma becerilerini değerlendirmek için bir yazma testi uygulanmıştır. Deney grubu, yazma sınavında kontrol grubundan istatistiksel olarak anlamlı bir farkla daha iyi performans göstermiştir. Bu, konuşma etkinliklerine katılmanın A2 düzeyindeki EFL öğrencilerinin yazma becerilerini geliştirebileceğini düşündürmektedir. Çalışma ayrıca konuşma ve yazma arasındaki bağlantının altında yatan potansiyel mekanizmaları da araştırmıştır. Konuşma etkinliklerinin, öğrencilerin akıcılık, kelime bilgisi, dil bilgisi ve eleştirel düşünme becerilerini geliştirmelerine yardımcı olabileceği ve bunların etkili yazma için gerekli beceriler olduğu bulunmuştur. Çalışmanın bulgularının İngilizce dil öğretimi pedagojisi için önemli etkileri vardır. Eğitimciler, entegre bir müfredat öğretmiyor olsalar bile sözlü iletişim becerilerinin geliştirilmesine vurgu yapmalıdırlar. Bunun nedeni, konuşma etkinliklerinin öğrencilere iyi yazma için gerekli becerileri uygulama ve geliştirme fırsatı sağlamasıdır. Genel olarak, bu çalışma konuşma etkinliklerine katılmanın A2 düzeyindeki EFL öğrencilerinin yazma becerilerini geliştirmek için etkili bir yol olabileceğine dair kanıt sağlamaktadır. Eğitimciler, entegre bir müfredat öğretmiyor olsalar bile derslerine konuşma etkinlikleri eklemeyi düşünmelidirler.
Konuşma aktiviteleri Yazma becerisi Birbirine bağlı beceriler
This study explored the effect of speaking activities on the writing skills of A2-level EFL learners. Two cohorts of 20 students from a university preparatory school participated in this research study. The experimental group attended an 8-week speaking intervention consisting of various activities aimed at promoting spontaneous speaking skills. The comparison group did not receive any formal speaking instruction. After the intervention, both groups were administered a writing test to assess their writing skills. The experimental group performed better than the comparison group on the writing exam by a statistically significant margin. This suggests that engaging in speaking activities can lead to improved writing skills in A2-level EFL learners. The study also explored the potential mechanisms underlying the link between speaking and writing. It was found that speaking activities could help learners develop their fluency, vocabulary, grammar, and critical thinking skills, which are essential for effective writing. The findings of the study have implications for the pedagogy of English language instruction. Educators should emphasize the development of oral communication skills, even if they are not teaching an integrated curriculum. This is because speaking activities can help students practice and develop the abilities required for good writing. Overall, this study provides evidence that engaging in speaking activities can help A2-level EFL learners to improve their writing skills.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | İkinci Bir Dil Olarak İngilizce |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 28 Kasım 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2023 |
Gönderilme Tarihi | 19 Ekim 2023 |
Kabul Tarihi | 18 Kasım 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 1 Sayı: 1 |